eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacjiRe: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "RUN" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Mon, 1 Mar 2010 21:44:27 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 48
    Message-ID: <hmh8v6$t0c$1@inews.gazeta.pl>
    References: <h...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: abei3.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1267476262 29708 83.7.20.3 (1 Mar 2010 20:44:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 20:44:22 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
    X-User: therun
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260120
    [ ukryj nagłówki ]

    > Skąd się u ludzi pojawia przekonanie że trzeba ten czynnik
    > w klimie wymieniać? Czytam posty na grupie takie jak
    > w wątku "Przeglad klimatyzacji - Kraków" i ogarnia mnie
    > duże zdziwienie... Naprawdę ktoś zaleca wymianę tego płynu?
    >
    > Przecież o ile klimatyzacja działa, jest hermetyczna i nie
    > doszło do awarii kompresora która spowodowała spalenie
    > oleju lub dezintegracje o-ringów i zmieszanie ich z R132a
    > to przecież klima NIGDY nie wymaga wymiany czynnika!!!
    >
    > Nie dajcie się nabijać w bambuko - ktoś z Was doi kasę!

    zycie to nie bajka i zadko ww warunki sa spelnione
    warto co jakis okres sprawdzic czy w ukladzie jest odpowiednia ilosc
    czynnika chlodzacego
    czynnik ten jest tak tani (ok 35 pln za kg - a w uklad zadko wchodzi wiecej
    niz 1,2 kg) ze przy stwierdzeniu ubytku wymienia sie go calkowicie
    ale nie dlatego ze jest zuzyty a dlatego ze latwiej jest napuscic go wg
    agi - wczesniej usuwajacac go z ukladu do zera i robiac proznie w ukladzie
    niz dopuszczac po trochu aby uzyskac odpowiednie cisnienie na ssaniu i
    tloczeniu
    uzupelnianie czynnika ma jednak sens gdy uklad chlodniczy trzyma cisnienie
    lub ma maly wyciek (trudny do zlokalizowania )
    najczestsza przyczyna nieszczelnosci jest przetarcie aluminiowych rurek ,
    sparciale uszczelki lub korozja na elementach ukladu na ktorych skraplasie
    para wodna
    czy ulkad jest szczelny mozemy sprawdzic np pompujac go azotem do 10 barow i
    obserwujac przez 24h ile zejdzie cisnienie
    lub napuszczajac czynnika z fluoryzujacym barwikiem
    b wazne jest smarowanie sprezarki - ja co roku dodaje 50-100 ml oleju -
    koszt maly a jest pewnosc ze kompresor sie nie zatrze
    pewnie warto co jakis czas wymienic olej na nowy
    warto sprawdzic czy czujniki wysokiego i niskiego cisnienia dzialaja
    wazny jest rowniez wiatrak zalaczajacy sie przy wysokim cisnieniu
    powinien sie on zalaczac gdy uklad zbliza sie na tloczeniu do ok 16 barow
    wiatrak zalaczany jest jednym z czujnikow cisnienia
    tu problem moze stwazac sam wiatrak - zatarcie wiatraka, lub jego
    sterowanie - zwykle uszkodzony czujnik wysokiego cisnienia

    zycze milego uzytkowania AC- w lecie to piekna sprawa , naprawde pomaga w
    jezdzie
    jak tylko bedzie mnie stac to zawsze bede kupowal auta z AC

    MAciej




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: