eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacjiRe: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Mon, 1 Mar 2010 11:10:44 -0600
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <hmgq4n$b3c$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267463686 18726 204.248.56.195 (1 Mar 2010 17:14:46 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 17:14:46 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <hmgq4n$b3c$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260054
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hmgq4n$b3c$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    >> Skąd się u ludzi pojawia przekonanie że trzeba ten czynnik w klimie
    >> wymieniać? Przecież o ile klimatyzacja działa, jest hermetyczna i nie
    >> doszło do awarii kompresora która spowodowała spalenie
    >> oleju lub dezintegracje o-ringów i zmieszanie ich z R132a
    >> to przecież klima NIGDY nie wymaga wymiany czynnika!!!
    >
    > A to nie tak jak z innymi rzeczami ?
    > W oleju opilki i inne resztki, olej w ogole jakis zdegenerowany, czynnik
    > zapowietrzony i zawilgocony.

    Czynnik w klimie jest pod ogromnym ciśnieniem.
    Jesli jest mała nieszczelność i freon Ci uchodzi bardzo powoli to
    co jakiś czas trzeba go uzupełnić ale zapowietrzyć czy zawilgocić
    to się system może tylko przy dużej awarii gdzie tracisz prawie
    cały freon i uszkodzenie (nieszczelność) masz po stronie niskiego
    ciśnienia. Bo tylko tam, przy małej ilości płynu kompresor może
    wytworzyć podciśnienie i zassać powietrze/wilgoć z zewnątrz.

    > Fakt ze lodowka potrafi sie 30 lat krecic, ale tez hermetycznosc inna.

    Wcale nie jest inna... Układ samochodowy jest jednakowo szczelny.
    Nieszczelności pojawiają się po stłuczkach czy przy innych
    mechanicznych uszkodzeniach.

    >> Nie dajcie się nabijać w bambuko - ktoś z Was doi kasę!
    >
    > No coz, w naszych warunkach moze sie okazac ze koszt wymiany porownywalny
    > z kosztem sprawdzenia szczelnosci i uzupelnienia.

    Koszt "sprawdzenia szczelności i uzupełnienia" można sobie
    łatwo zminimalizować:
    http://www.amazon.com/R134A-Conditioner-Gauge-INDGEZ
    -1-Category/dp/B002XMU008
    http://www.amazon.com/R-134a-Refill-Treatment-Maxi-C
    ool/dp/B0007ZDRDU/ref=pd_bxgy_auto_img_b


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: