  • 11. Data: 2020-12-14 20:11:36
    Temat: Re: Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > zazwyczaj hitachi csb

    Na oko wstydu nie ma. Ale ciekawe czemu po dwóch latach kupa...

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-12-14 20:35:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2020 o 20:11 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Na oko wstydu nie ma. Ale ciekawe czemu po dwóch latach kupa...

    a wiesz coś o samochodowych AGM? - można kupic jakiegoś bosha za 900 na
    alle i włożyć do auta?
    Będzie działac "bez kontrolki"? - alternatywa to prawie 1700 w ASO...

    TG

  • 13. Data: 2020-12-14 20:53:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > a wiesz coś o samochodowych AGM? - można kupic jakiegoś bosha za 900 na
    > alle i włożyć do auta?
    > Będzie działac "bez kontrolki"? - alternatywa to prawie 1700 w ASO...

    Niestety nie pomogę...

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-12-14 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > akumulator w moim aucie chyba do wiosny nie dotrzyma.
    > Akumulator typu AGM (do aut z systemem start-stop). Doczytałem w
    > internetach, że nie można w jego miejsce wstawić zwykłego
    > rozruchowego - musi być też AGM (95Ah, bije po kieszeni) i
    > dodatkowo trzeba wymianę robić w serwisie - wpisuje się nr
    > akumulatora w sterowniku start-stop (inaczej auto zapala
    > kontrolkę). Prawda to? - wymieniał ktoś na własną rękę AGM? Moje
    > auto to Kia Sorento.

    A nie mozna włozyc normalnego i wyłączyc tego irytujacego start stopu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 15. Data: 2020-12-14 21:12:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2020 o 20:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > A nie mozna włozyc normalnego i wyłączyc tego irytujacego start stopu?

    Nie wiem, mam guzik od s-s ale po każdym rozruchu sam zmienia pozycję na
    ON. Zazwyczaj i tak już odruchowo po każdym rozruchu zmieniam jego pozycję
    na OFF, ale pewnie jest jakiś sterownik, który nigdy nie śpi i coś tam
    sobie po kryjomu sprawdza...
    Wszędzie piszą, że zamiast AGM nie można wkładać zwykłego bo alternator
    inny, proces ładowania inny itp.

    TG

  • 16. Data: 2020-12-14 22:29:12
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > a wiesz coś o samochodowych AGM? - można kupic jakiegoś bosha za 900 na alle
    > i włożyć do auta?
    > Będzie działac "bez kontrolki"? - alternatywa to prawie 1700 w ASO...

    Zamiast ASO podjedź do budy z napisem Akumulatory. Tam będą wiedzieć.
    Prawdopodobnie na czas wymiany należy podpiąć drugi akumulator.
    Wojtek

  • 17. Data: 2020-12-15 00:13:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 Dec 2020 18:39:26 +0100, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > Ale
    > start-stop daje po dupie akumulatorowi.

    Serio z tego korzystasz? Myślałem, że nie wyłączają tego tylko niepismienne
    janusze...

  • 18. Data: 2020-12-15 10:49:53
    Od: And <a...@t...edu.pl>

    W dniu 14.12.2020 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...
    >

    > A nie mozna włozyc normalnego i wyłączyc tego irytujacego start stopu?

    niestety we wszystkich (chyba) nowszych nie da się tego wyłączyć
    (komputerem serwisowym) bo dla działającego start-stop ustalono normę euro
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 19. Data: 2020-12-15 14:55:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2020 o 00:13 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > Mon, 14 Dec 2020 18:39:26 +0100, w
    > <o...@l...harvard.local>,

    > Serio z tego korzystasz? Myślałem, że nie wyłączają tego tylko
    > niepismienne
    > janusze...

    Jak nie zapomnę wyłączyć guzika to nie korzystam. Są auta gdzie można to
    wyłączyć na stałe?
    Bo z tego co widziałem teraz w nowych autach wogóle nie można tego
    zdeaktywować.

    TG

  • 20. Data: 2020-12-15 15:06:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > to wyłączyć na stałe?
    > Bo z tego co widziałem teraz w nowych autach wogóle nie można tego

    Mam C5 z wyłączonym na stałe. Nie wiem jak to zrobione bo taki kupiłem.
    Zapala się wprawdzie po zatrzymaniu lampka ECO ale silnik nie gaśnie i
    nie nalicza czasu działania eco.
    Przycisk wyłączenia ECO zapala swoją kontrolkę po wciśnięciu ale to nic
    nie zmienia więc nie muszę wciskać.
    Tak więc można. Sądzę, że są od tego specjaliści i zrobią to w każdym
    samochodzie.