eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWylany AmortyzatorRe: Wylany Amortyzator
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer01.fr7!news.highwinds-
    media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Wylany Amortyzator
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <562ea140$0$9562$65785112@news.neostrada.pl>
    <1juma9nf1a0g$.1cnskhp4rcw2j$.dlg@40tude.net>
    <562fd670$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <pgs7kkqd1zss$.1mhlzj5tq8fhc.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <1qfi8bdcbwicm$.9is2vguto3bv.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <qa210fgfwg1e$.41omfyhhi80e$.dlg@40tude.net>
    Date: Thu, 29 Oct 2015 01:24:13 +0100
    Message-ID: <118ldxpqmuqen$.ysqivmn3j3gz.dlg@40tude.net>
    Lines: 75
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1446078263 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 644 89.77.179.152:11189
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4456
    X-Received-Body-CRC: 3517899064
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571223
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 28 Oct 2015 11:23:09 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:13:18 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > napisał(a):
    >> Jak to część znamienną do tego samego modelu to nieprecyzją jest nie
    >> większą niż 0,1mm. Przy produkcji części zamiennych stosuje się
    >> takie same tolerancję jak do montowanych przez fabrykę. Dlatego
    >> nazywa się je częściami zamiennymi.
    >
    > No, czy to dadza rade zrobic z dokladnoscia do 0.1mm ...
    > http://allegro.pl/honda-civic-type-r-01-05-amortyzat
    or-przedni-lewy-i5113131281.html
    >
    >> A nawet jak by części zamienne
    >> były wykonywane w tolerancji warsztatowej to przesunięcie wajchy do
    >> gory albo do dołu o milimetr nic w zbieżności nie może zmienić.
    >
    > Ale tu nie chodzi o gora-dol, tylko o bok, ewentualnie ... to ramie
    > wystajace w bok to do drazka kierowniczego? To kat miedzy tym
    > ramieniem a otworami mocujacymi obejmy.

    Tak - to ramie to dla drążka kierowniczego.

    Ono też ma jakąś swoją precyzję kąta montażu, ale tu nawet nie o to chodzi.

    Problemem są dwa otwory na dole mocujące amortyzator do zwrotnicy.
    sruba jest z tego co pamiętam 14mm, a otwory pół milimetra większe, co przy
    rozstawie ich około 15cm daje już całkiem sporą swobodę wygięcia na
    zewnątrz lub do wewnątrz od osi biegnącej między punktami swobody kolumny .

    Gdzieś pomiędzy jest to nieszczęsne ramie dla drążka kierowniczego i
    okazuje się, że w zależności czy przy skręcaniu tych dwóch śrub kolumna
    będzie napięta do wewnątrz, czy do zewnątrz, to proporcjonalnie przesunie
    się też punkt mocowania drążka kierowniczego.

    A że zakres pracy maglownicy w tym aucie jest nieduży, a ramię to krótkie,
    to wpływ na zbieżność kół jest duży.

    Do tego w zależności od tego w której pozycji luzu skręci się amortyzator
    ze zwrotnicą, to w pewnym zakresie zmienia się też kąt pochylenia koła.

    >> Zgodnie z Twoja teoria zbieżność należało by regulować w zależności
    >> czy kierowca jedzie sam czy z pasażerem. Bo jak wysadzić pasażera
    >> co wazy 70 kilo to zbieżność zmieni się bardziej niż wajcha będzie
    >> przyspawana milimetr wyżej albo niżej.
    >
    > A nie jest tak ?
    > Niby sie staraja aby nie bylo ... ale czy calkiem udalo sie
    > skompensowac ?

    Zależy od konstrukcji zawieszenia różnie to wygląda.
    Jest to jedna z poważnych wad MacPhersona - że się nie do końca da.

    Ale akurat wpływ pasażera wyeliminowany jest w taki sposób że samochód przy
    typowym obciązeniu ma wahacz w poziomie, poziomo jest również drążek
    kierowniczy.
    Minimalne ruchy góra-dół nie wpływają wtedy na zmianę kierunku koła.

    W wielowahaczu skompensować jest to łatwiej - przykładowo gdyby górny
    wahacz, dolny wahacz i drążek kierowniczy były tej samej długości to ruch
    góra-dół nigdy nie spowoduje zmiany kierunku koła.
    W rzeczywistych przypadkach musi być po prostu proporcjonalny.

    W Macphersonie ponieważ górne mocowanie jest w punkcie, a dolne na wahaczu,
    to jakoś ten kierunek kół się będzie zmieniał.

    Zmniejsza ten efekt zamocowanie maglownicy na dole i na możliwie krótkich
    drązkach wychodzących z końca listwy.

    W Civicu (pierwszy MacPherson w Hondzie) jest to zrobione bardzo źle -
    drązki są maksymalnie długie i zamocowane wysoko... Co gorsza sworzeń
    wahacza jest zamontowany do góry nogami.
    No ale tak to jest jak się coś robi pierwszy raz ;)
    W następnym modelu poprawili te błędy.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: