eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWyłącznik przeciążeniowyRe: Wyłącznik przeciążeniowy
  • Data: 2009-11-22 20:56:49
    Temat: Re: Wyłącznik przeciążeniowy
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    neo pisze:
    > Witam czy dostanę gdzieś wyłącznik przeciążeniowy pracujący jak krańcówka w
    > układzie napięcia 12 V
    > Miała by ona być przeciążeniowym wyłącznikiem bezpieczeństwa pracującym w
    > domowym napędzie bramy garażowej. Celem jej działania miało by być
    > zatrzymanie ruchu konstrukcji w sytuacji gdy pod zamykającą się bramę
    > garażową dostało by się cokolwiek - pijany człowiek zwierzę
    Nie wiem jaką masz bramę i jak zrobioną itd, ale przecież kupując
    bramę/napęd - istnieją gotowe rozwiązania do nich dostosowane (do siły
    napędu, prędkości zamykania, do wagi bramy itp). Z ciekawszych jakie
    widziałem to np:
    - brama "segmentowa", bardziej żaluzją bym to nazwał, składająca się z
    poziomych elementów dość luźno ze sobą połączonych, a gdy wszystkie
    zjadą na dół - to opierających się jeden na drugim. Ostatni dolny
    element posiadał w miejscu łączenia z elementem wyższym krańcówki - gdy
    oparł się na czymkolwiek, napęd stawał. Dawało to taki efekt że
    jednokrotne naciśnięcie zamknięcia - zamknięcie do postaci "żaluzji z
    przerwami pomiędzy", a żeby zamknąć całkowicie i skasować luzy - trzeba
    było jeszcze raz ręcznie włączyć zamykanie.

    - tak jak ktoś wspomniał - dolna uszczelka w postaci rury z gumy, z
    czujnikiem na jednym końcu. Podejrzewałem że wewnątrz znajduje się jakaś
    np linka (która po zgnieceniu gumowej rurki ulega rozciągnięciu i
    wyzwoleniu czujnika), ale może faktycznie krańcowy czujnik był
    ciśnieniowy, i wykrywał gwałtowny skok ciśnienia?

    - prawdziwa przeciążeniówka w postaci zamontowania samego silnika
    napędzającego mechanizm na sprężynach/elemencie skrętnym. Gdy kręci się
    w jedną stronę i podnosi - to się całe jego mocowanie też się wygina,
    gdy jest za ciężko - na silnik działa znaczna siła i się wygina więcej
    niż normalnie, i opiera o krańcówkę, która wysyła sygnał do sterowania
    "proszę wyłączyć". W przeciwną stronę (opadanie) jest druga krańcówka z
    drugiej strony silnika - bo przy ruchu w tą stronę działają siły dużo
    mniejsze (ciążenie bramy zmniejsza potrzebną siłę), a dzięki temu też
    dużo łatwiej wykryć moment "spadła brama na głowę" lub "zamknięte do końca"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: