  • 61. Data: 2013-12-12 22:07:01
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-12 21:46, Budzik pisze:
    > Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...
    >
    >> naruszono zasadę zaufania
    >
    > A jest taka?
    > Zasada jest raczej nieufnośc...

    po tym jak zaopiekowali się naszymi pieniędzmi w OFE (wiem wmawiają że
    to były nie nasze składki) to już takie debilizmy to pikuś.

  • 62. Data: 2013-12-12 22:07:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 Dec 2013 17:57:46 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Hello masti,
    >
    > Thursday, December 12, 2013, 3:50:48 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Też bez sensu.
    >
    > Ale przynajmniej wydanie nowego dokumentu nie jest warunkowane badaniami
    > lekarskimi.

    no zobacz. A prawo prowadzenia ciężarówek masz dozywotnio? Czy moze
    musisz odnawiać świadectwo kwalifikacji i robić badania lekarskie?

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 63. Data: 2013-12-12 22:09:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-12-12 20:54, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Mylisz się,
    > Ale masz rację

    :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 64. Data: 2013-12-12 22:19:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 12 Dec 2013 20:07:55 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > No dobra, wymyślone na poczekaniu. Co 15 lat wypadało by zmienić dokument
    > choćby po to, żeby na zdjęciu być podobnym do siebie - totalnie od czapy?

    Ale tak zupełnie poważnie - co to da?

    Oczywiście można sobie wyobrażać sytuację że w jakiś tam sposób utrudni np.
    żeby podobni bracia jeździli na jednym dokumencie.
    Ale jaka jest skala takich zjawisk (czyli wprost - ile poważnych wypadków
    rocznie powodują osoby posługujące się czyimś prawem jazdy?) i na ile
    wymienianie dokumentu co ileś tam lat miałoby to utrudnić?

    I najważniejsze - czy to jest warte tych pieniędzy?
    Cena tego nowego dokumentu, to będzie pewnie w okolicach 100zł za sztukę (w
    porównaniu do 10zł które koszuje identycznie wyglądająca, równie ładnie
    zadrukowana i zalaminowana karta z RFID, hologramami itp.)

  • 65. Data: 2013-12-12 22:19:35
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-12 18:10, Trybun pisze:

> [...]
    > nikt nie pobierał za to opłaty, tylko przed hotelami było trochę
    > parkomatów i kilka strzeżonych parkingów gdzie takie opłaty za
    > parkowanie pobierano. Mogłem spokojnie wyrejestrować auto i zrobić z
    > swojej własności budę dla psa. Mandaty byłe śmiesznie tanie, raz zdobyte
    > prawko miałem na całe życie. Mógłbym tak wymienić długo zalety komuny
    > dla kierowcy nad obecnym systemem w którym kierowca jest sprowadzany do
    > roli dyscyplinowanego na każdym kroku matołka, i traktowanego jak
    > bezrozumne bydle.. A więc kto tu pie**oli?

    To teraz przypomnij czym się jeździło, dlaczego sto razy łatanym i
    drutowanym jak popadnie. I dlaczego jak się pokazałeś sąsiadom w nowym
    krajowym lub w kilkuletnim zachodnim (nie z DDR) i jednocześnie nie
    byłeś badylarzem lub cinkciarzem, to Cię wytykali palcami nazywając
    kurwą z Trybuną Ludu pod pachą.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 66. Data: 2013-12-12 22:21:13
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 12 Dec 2013 21:43:51 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Myślę, że zdecydowanie ważniejszy jest fakt, czy dany kierowca posiada
    > uprawnienia, niż fakt, że ma tam aktualne zdjęcie.

    Ja natomiast uważam, że równie ważna jest identyfikacja posiadacza
    uprawnień na podstawie dokumentu, którym ów posiadacz się legitymuje.

    Tomek

  • 67. Data: 2013-12-12 22:33:55
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 12 Dec 2013 21:52:11 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Prezentujesz dość typową przypadłość dla ludzi wychowanych w pewnym
    > systemie - ma być papier, nie jest ważne jaka jest rzeczywistość, ale
    > papier być musi, znaczy jest święty. Co do uczenia takich *rzeczy* -
    > tak, płacimy pieniądze na te służby by nam służyły,
    > a nie by nas prześladowały.

    Wręcz przeciwnie. Uważam, że papier powinien być odzwierciedleniem
    żeczywistści i sam fakt jego posiadania powinien o czymś świadczyć.

    Chciałbym, aby po okazaniu tego świstka funkcjonariusz mnie nie
    prześladował szczegółową kontrolą w systemie, która z założenia trwa. Bo
    może OC wydrukował wczoraj w domu, bo może mu uprawnienia cofneli dwa
    lata temu itp. Bo może jedzie kradzionym....

    Właśnie dlatego uważam, że powinna być jasna korelacja między
    legitymującym się papierem, a samym papierem. Skoro zdjęcie jest z przed
    20 lat, to może uparwnienia też stracił 15 lat temu? No to sprawdzimy, czy
    Pan nie jest wielbładem.

    Dopiero gdy ma jakies _uzasadnione_ wątpliwości, to może rozpocząć
    kontrolę szczegółową razem ze sprawdzaniem w systemie.

    Tomek

  • 68. Data: 2013-12-12 22:47:03
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 22:33:55 UTC+1 użytkownik Tomasz Stiller napisał:

> [...]
    >

    > Dopiero gdy ma jakies _uzasadnione_ wątpliwości, to może rozpocząć
    >
    > kontrolę szczegółową razem ze sprawdzaniem w systemie.

    I może być nawet jak zdjęcia w nim nie będzie. Wystarczy że będzie ważny z dowodem
    osobistym.

  • 69. Data: 2013-12-12 22:50:14
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 12 Dec 2013 22:19:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    > Ale tak zupełnie poważnie - co to da?

    Tak zupełnie poważnie, to uważam, że ten obowiązek badania lekarskiego
    przy wydawaniu nowego świstka, to bardzo słuszna sprawa.

    Co więcej, uważam, że takie badania powinno się przechodzić regularnie i
    to znacznie częściej niż co te 15 lat. Widziałem już wielu takich, którzy
    mają jeszcze uprawnienia, a dawno nie powinni prowadzić ze względu na
    stan zdrowia.

    Tomek

  • 70. Data: 2013-12-12 23:07:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 12 Dec 2013 21:50:14 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Tak zupełnie poważnie, to uważam, że ten obowiązek badania lekarskiego
    > przy wydawaniu nowego świstka, to bardzo słuszna sprawa.

    Pamiętaj, że jeżeli lekarz komuś badania nie podbije, to kierowca może iść
    do innego lekarza i powtarzać tą czynność dowolnie długo.

    Czyli w praktyce z ruchu drogowego wyeliminuje się wyłącznie tych
    kierowców, którzy obecnie nie zdają sobie sprawy ze swojego złego stanu
    zdrowia, uwierzą lekarzowi i w zasadzie z własnej woli postanową uprawnień
    nie przedłużać.
    Jak liczna jest to grupa, ile wypadków powodują?
    Jaką jej część wychwyci się badaniem robionym co 15 (czy nawet co 5) lat?

    No i kolejna sprawa, zgadzając się nawet co do tego że badanie jest ideowo
    słuszne (jednak uważam że w praktyce nieskuteczne), to wprowadzając taki
    obowiązek nadal nie trzeba kazać wyrabiać nowych dokumentów.

    System będzie najwyżej tak skuteczny jak obecny system badań pojazdów w SKP
    - czyli praktycznie zupełnie nieskuteczny.

> [...]
    > to znacznie częściej niż co te 15 lat. Widziałem już wielu takich, którzy
    > mają jeszcze uprawnienia, a dawno nie powinni prowadzić ze względu na

    Niemniej statystyki (zarówno policyjne jak i ubezpieczeniowe) pokazują
    korelację dokładnie odwrotną - im młodszy (statystycznie również zdrowszy)
    organizm, tym większa szansa że kogoś zabije i coś zniszczy.

    Ja rozumiem że jak widuje się kierowców tego rodzaju:
    https://www.youtube.com/watch?v=tyms7jPMjis
    to się nóż w kieszeni otwiera, ale jak na złość taka babinka będzie sobie
    spokojnie jeździć fazując felgą krawężniki i wszystkich wkurzając, ale to
    nie ona wypadnie z drogi na chodnik przy 120km/h.
    Ale system z badaniami lekarskimi nawet nie daje uzasadnionych przypuszczeń
    że tacy ludzie przestaną jeździć samochodem.