  • 291. Data: 2013-12-14 18:47:56
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org>

    > Dlaczego znowu bezkosztowy? Nie bardzo rozumiem tej idei dążenia do tego,
    > aby wszystko było za darmo - tak się zwyczajnie po prostu nie da. Nigdzie
    > na świecie, nie tylko w Polsce. Prawo jazdy nadal jest _przywilejem_
    > jeśli chcesz utrzymać ten przywilej, to musisz się liczyć z pewnymi
    > kosztami. Niestety w Polsce wszyscy uważają, że prawo jazdy należy im się
    > ja psu buda i to najlepiej za darmo.

    Popieprzyło ?

  • 292. Data: 2013-12-14 18:50:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > a dalaczego nie z Prawa jazdy?

    Bo to nie dokument tożsamości tak jak nie jest nim np świadectwo szkolne

  • 293. Data: 2013-12-14 18:58:40
    Temat: Re: Wykrakali?my?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 12 Dec 2013 13:04:16 +0100, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    wrote:

    >http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1001582,Koni
    ec-bezterminowych-praw-jazdy

> [...]
    >
    >Część posłów argumentowała, że wymiana bezterminowych dokumentów na
    >nowe, ważne przez 15 lat, jest niezgodna z konstytucją. Ich zdaniem,
    >narusza zasady ochrony praw nabytych. Wnioskodawcy akcentowali fakt, że
    >nowe przepisy wymuszają na kierowcach konieczność poddania się badaniom
    >lekarskim na własny koszt.
    >
    >Naruszona zasada zaufania?
    >
    >Według parlamentarzystów PiS w ten sposób naruszono zasadę zaufania
    >obywateli do państwa i jego prawa.
    >
    >- - - -
    >Jakiego kurna "państwa"? Jakiego "prawa"? W Polsce???

    Dzizus Krajst, Polacy maja porabane w glowach... W USA wydaje sie
    prawo jazdy na 4 lata, paszport na 10, chyba nie mam zadnego dokumentu
    ktory bylby wazny nieskonczenie dlugo. I ktorego przedluzenie nie
    kosztowaloby jakies pieniadze, czasem nie tak znow pomijalnie male.

    Jak sie odnawia prawo jazdy, to badaja wzrok w DMV; patrzy sie w takie
    uzradzenie i sledzi plamke swietlna. Jak sie odpada na tym tescie (ja
    odpadam) to tzreba przyniesc zaswiadczenie od lekarza ze nie ma
    problemow. Badania sie robi NA WLASNY KOSZT.

    Gdy pierwszy raz wyrabialem amerykanskie prawo jazdy to musialem poksc
    do lekarza. NA WLASNY KOSZT.

    Chyba jeszcze dzieci tych co w komunie mieli wszystko darmo ciagle to
    pamietaja i chca tak samo...

    A.L.

  • 294. Data: 2013-12-14 19:19:45
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    c-bezterminowych-praw-jazdy

    > Jak nie cierpię PiS to tym razem mieli rację (choć źle argumentowali) a SN
    > dał dupy. Wymiana prawka co 15 lat jest bezcelowa (no chyba że ktoś mi poda
    > cel, którego mój rozumek nie jest w stanie dostrzec) albo że rzeczywistym
    > celem jest zwiększenie wpływów do skarbu państwa przez opłaty za wymianę.
    > Można by ewentualnie zastanawiać się nad zwiększeniem nadzoru, zwłaszcza
    > lekarskiego, w grupie ludzi starszych, ale moja anarchistyczna dusza nawet
    > tu się buntuje.

    ostatnio stalismy sie jako naród potulni. W GB kontrowersje wzbudził w
    latach 80 nakaz umieszczania w prawie jazdy.... zdjecia kierowcy...

    --
    @foe_pl

  • 295. Data: 2013-12-14 19:24:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 11:58:40 -0600, A.L. napisał(a):
> [...]
    > ktory bylby wazny nieskonczenie dlugo. I ktorego przedluzenie nie
    > kosztowaloby jakies pieniadze, czasem nie tak znow pomijalnie male.

    No wlasnie, nie miales, to nie masz sie co powolywac na prawa nabyte
    :-P
    Z drugiej strony jak paru brodatych panow cos w tym USA ustalilo 200
    lat temu, to zmienic nie mozna, choc nie przystaje do wspolczesnosci
    :-)

    (no dobra, mozna, troche poprawek bylo).

    > Jak sie odnawia prawo jazdy, to badaja wzrok w DMV; patrzy sie w takie
    > uzradzenie i sledzi plamke swietlna. Jak sie odpada na tym tescie (ja
    > odpadam) to tzreba przyniesc zaswiadczenie od lekarza ze nie ma

    A czemu odpadasz ?

    > problemow. Badania sie robi NA WLASNY KOSZT.

    Ale o to chodzi - wiekszosc nie odpada, i PJ wymienia sie w 10 minut
    za 15$ ?
    Jakby tak przepuscic wszystkich przez nasza procedure, to by pewnie
    jakis strajk zrobili. Jeden lekarz, drugi lekarz, a moze wiecej tych
    lekarzy, a lekarze uprawnieni, no i lekarz to juz jak w USA brzmi
    dumnie, wiec honorarium wysokie, fotograf, dwie wizyty - a parking
    przy urzedzie platny ..

    > Gdy pierwszy raz wyrabialem amerykanskie prawo jazdy to musialem poksc
    > do lekarza. NA WLASNY KOSZT.
    > Chyba jeszcze dzieci tych co w komunie mieli wszystko darmo ciagle to
    > pamietaja i chca tak samo...

    Ty nie jestes prawdziwy Amerykanin.
    Prawdziwy by juz dawno zaskarzyl te maszyne.

    Skoro wzrok masz dobry, a maszyna mowi ze zly, to przeciez logiczne ze
    urzad powinien zaplacic. I jeszcze kare poniesc, za dyskryminacje
    obywatela. Urzad by zaplacil pol miliona,

    A u nas za badania zawsze sie placilo, wiec jak widzisz przeciwko temu
    spoleczenstwo nie protestuje :-) Ale to raz - o ile sie mialo dobry
    wzrok.

    Choc za gleboka komune nie recze - badania prawie na pewno po 1945
    wprowadzili.

    J.

  • 296. Data: 2013-12-14 19:25:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 14 Dec 2013 18:50:18 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > Bo to nie dokument tożsamości tak jak nie jest nim np świadectwo szkolne

    a dlaczego nie? Co, poza przepisem, powoduje, że prawo jazdy nie jest DT?
    Bo ma wszystko co potrzeba.

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 297. Data: 2013-12-14 19:26:26
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-12-12 17:31, Marek Dyjor pisze:

    > wybacz ale to co ty teraz piszesz to jest pierdolenie
    >
    > w komunie nie miałeś właściwie żadnych praw.

    mogłeś kraść z dobra wspolnego i nie pracować w pracy. Te przywileje
    zostały odebrane ;)

    --
    @foe_pl

  • 298. Data: 2013-12-14 19:28:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 18:50:18 +0100, John Kołalsky napisał(a):

    > Bo to nie dokument tożsamości tak jak nie jest nim np świadectwo szkolne

    Tak nawiasem mowiac - jak ktos dowod zgubi, to jak urzad jego
    tozsamosc sprawdza ? Paszport nie jest jeszcze obowiazkowy,
    legitymacji pracowniczej czesto juz nie ma.

    J.

  • 299. Data: 2013-12-14 19:36:34
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-12-13 13:06, z pisze:

    > Już się wyjaśniło. Kowalski nie musi robić badań tylko pisze
    > oświadczenie że zdrowy ;-) + zdjęcie + kasa.
    > Co dalej nie zmienia faktu że to unijna głupota bo 15 lat to za rzadko
    > żeby cokolwiek znaczyło w rozpoznaniu delikwenta czy pomagało w
    > czymkolwiek innym. Sztuka dla sztuki. Znaczy dla biurokracji.
    > Tak samo jak 6 kratek w DR na badania techniczne ;-)

    A taki stan Floryda to frajerzy, cała procedura uzyskania prawka to
    koszt 48 USD jak sie zda za 1. razem i nawet sami zdjecie zrobią. A u
    nas? Trzeba kredyt brac ... ;)

    --
    @foe_pl

  • 301. Data: 2013-12-14 19:52:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

    > Co to jest za forma (przypadek?) "chując"? (Bo "chuje", to wiem...)
    > Budzik... no weź-że Ty włącz sobie kontrolę pisowni podczas pisania...
    > Już chyba wszystkie apki we wszystkich systemach to mają...

    Nie korzystam, bo pisze w xnews a tam chyba tego nie ma.
    Ale to jest trochę dziwne bo to jest słowo które ciągnie się za mną od
    zawsze.
    I piszac tego posta wpisałem w google abstrahuje i google wyplułomi przez
    ch :))))
    Całą noc nie spałem, chyba cos na śpiku robiłem... :)