-
Data: 2013-12-14 13:50:02
Temat: Re: Wykrakaliśmy?
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 14 Dec 2013 00:44:38 +0100, Tomasz Pyra wrote:
> Do likwidowania ewidentnych przypadków, wystarczyłoby dać uprawnienia
> policji do kierowania na badania.
> Oczywiście pod warunkiem że stworzy się system w miarę nieuciążliwy i, w
> razie pozytywnego wyniku badania, możliwie bezkosztowy dla kierowcy.
Dlaczego znowu bezkosztowy? Nie bardzo rozumiem tej idei dążenia do tego,
aby wszystko było za darmo - tak się zwyczajnie po prostu nie da. Nigdzie
na świecie, nie tylko w Polsce. Prawo jazdy nadal jest _przywilejem_
jeśli chcesz utrzymać ten przywilej, to musisz się liczyć z pewnymi
kosztami. Niestety w Polsce wszyscy uważają, że prawo jazdy należy im się
ja psu buda i to najlepiej za darmo.
> Proste badanie będzie mało precyzyjne i nie zadziała.
Proste badanie ma za zadanie odfiltrować najbardziej oczywiste przypadki,
jeśli są uzasadnione wątpliwości odnośnie stanu zdrowia pacjenta, można
go skierować na badania szczegółowe.
Wychodzi na to, że w zasadzie potrzebny byłby globalny system gromadzący
dane o schorzeniach dostępny dla wybranych podmiotów. Największą bazę w
Polsce półki co ma ZUS - chodzi oczywiście o bazę PESEL. Wystarczy
rozbudować ją o historię choroby. Wtedy faktycznie można by było pomyśleć
o dostępie do tej bazy także ze strony ubezpieczycieli. Niemniej uważam,
że w pierwszej kolejności powinno się jednak eliminować możliwość
posiadania PJ przez osoby, którym zdrowie na to nie pozwala.
W mojej okolicy mieszka taki starszy pan, który porusza się o dwóch
kulach. Samo chodzenie sprawia mu ogromny kłopot. Ów Pan ma oczywiście PJ
i nie omieszka z niego korzystać. Niemniej już manewrowanie na parkingu
sprawia mu ogromne kłopoty. Nie jest w stanie się obrócić w samochodzie,
żeby spojrzeć przez tylną szybę. Często po prostu nie może wjechać bo
obawia się o to, że uszkodzi samochód. Kiedyś podczas wsiadania do
samochodu przewrócił się i nie mógł się o własnych siłach podnieść.
Pozbierałem go jak wracałem przypadkiem z zakupami. Podobno leżał tam
dobre 10 minut, bo nie było w okolicy nikogo kto mógłby mu pomóc.
Próba choćby wspomnienia mu o tym, że powinien się zastanowić czy może
jeszcze prowadzić samochód wywołuje u niego atak agresji. Przecież on ma
PJ i może jeździć, więc co ja się w zasadzie wtrącam. Uważasz, że taki
człowiek powinien zachować uprawnienia? Ja jestem temu przeciwny.
Kolejny przykład, to staruszek z rodziny znajomego. Dziadzia całkiem
sprawny ruchowo, ale niestety ma już spore problemy ze wzrokiem.
Wielokrotnie podczas jazdy z nim trzeba było wrzeszczeć "uważaj" bo nie
widział ludzi na przejściu na pieszym. W nocy kompletnie nie widzi. On
również ma PJ bezterminowe z bezterminowym badaniem lekarskim. Pomimo, że
rodzina stara mu się wyperswadować jazdę samochodem on oczywiście wie
lepiej.
I teraz powiedz mi co z tego, że Ci ludzie nie powodują wypadków - skoro
powodują ogromne zagrożenie na drodze. Nie wszystko niestety da się
wyjaśnić statystyką.
> Twierdzisz, że ilość osób posiadających obecnie bezterminowe prawo
> jazdy, powodujących wypadki drogowe będące skutkiem ich stanu zdrowia to
> jakaś duża część wszystkich sprawców wypadków?
Nic podobnego, nawet nie wiem czy takie statystyki są gromadzone.
Niemniej uważam, że czysto prewencyjnie należy takie badania wprowadzić.
> Brak skuteczności przekreśla sens.
> Popatrz co jeździ po drogach, chociażby jak samochody mają ustawione
> reflektory.
W takim razie trzeba zrobić wszystko, aby takie badania uczynić
sensownymi. Można próbować bardzo prostych sposobów. Na początek podnieść
pensje diagnostom oraz dawać im premie za wyłączanie uszkodzonych
pojazdów z ruchu. Jeśli za każdy wycofany z ruchu pojazd gość dostanie
jakąś tam kwotę, to zapewniam Cie, że będzie długo szukał powodu na takie
wycofanie. Takie rozwiązanie ma także drugi plus. Jeśli zawód diagnosty
stanie się dobrze opłacany, to w kolejce do niego ustawią się ludzie,
którzy nie będą mieli pracy w przysłowiowej dupie. To w krótkim okresie
spowoduje eliminację tych, którym się zwyczajnie nie chce.
Wystarczy doprowadzić od sytuacji, w której nie będzie im się opłacało
wydawać lewych zaświadczeń. Zapewniam Cie, że wtedy system przeglądów na
SKP stanie się bardzo skuteczny. Nie uważam, żeby sposób procedury
działania SKP w Polsce były złe, problem leży niestety po stronie samych
diagnostów. Niestety będzie to także oznaczało konieczność podniesienia
kosztu samego przeglądu - najlepiej do poziomu, żeby przestało się
opłacać utrzymywać w ruchu trupy o wartości 500zł.
Myślę, że każdy z nas ma w swojej okolicy wiele przykładów samochodów,
które dawno powinny się znaleźć na złomie, ale ich właściciele utrzymują
je po to, żeby raz na dwa miesiące gdzieś się przejechać. Tacy ludzie z
jakiegoś powodu nie rozumieją, że taniej dla nich będzie przejechać się
taxi niż utrzymywać trupa. Dlatego trzeba im to bardzo prosto wytłumaczyć
- uderzając po kieszeni - kosztami utrzymania trupa.
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.13 14:18 J.F.
- 14.12.13 14:34 masti
- 14.12.13 14:36 masti
- 14.12.13 14:38 masti
- 14.12.13 14:36 masti
- 14.12.13 14:59 Budzik
- 14.12.13 15:16 Budzik
- 14.12.13 15:16 Budzik
- 14.12.13 15:16 Budzik
- 14.12.13 15:16 Budzik
- 14.12.13 15:16 Budzik
- 14.12.13 15:16 Budzik
- 14.12.13 15:16 Budzik
- 14.12.13 16:00 Cavallino
- 14.12.13 16:01 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa