    From: Trybun <Y...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wykrakaliśmy?
    Date: Sat, 14 Dec 2013 11:37:13 +0100

    W dniu 2013-12-13 14:30, Marek Dyjor pisze:

    > ale tym sie komuna różni od obecnych czasów że traz jak sie nie
    > zgadzasz z włądzą to możesz:
    > a - spróbować ja zmienić, wystarczy że znajdziesz odpowiednią ilość
    > podobnie myślacych
    > b - protestować.
    >
    > w komunie mogleś emigrować i to jak cie łaskawie wladza wypuściła.

    a/ utopia - przykład - ponad 200stu letnia dyktatura w USA. "Raz
    zdobytej władzy nie oddamy nigdy". Raz jedyny ten układ "ojców narodu"
    był zagrożony - lata 60 ubiegłego wieku, no i zobacz co zaraz zaczęło
    się dziać - niszczene ludzi którzy ośmielili sie mieć własne zdanie na
    porządku dziennym..
    b/ od chwili gdy zaczęto szabrować kraj to robię..

    Przez prawie cały PRL (lata 80te) siedziałem za granicą ( w prawdziwej
    komunie), i z tego co pamiętam nie było problemem wyjechać, problemem
    było gdzie wyjechać skoro np. do takiej Holandii nie mogłem dostać wizy.