-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask
.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.
eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wykrakaliśmy?
Date: Thu, 12 Dec 2013 23:51:04 +0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 65
Message-ID: <l8di58$lot$2@dont-email.me>
References: <52a9a642$0$2170$65785112@news.neostrada.pl> <1u92tan2r31lq$.
83rfxvmdeou4$.dlg@40tude.net> <l8db2m$852$7@dont-email.me>
<ybxdw5hc2cvj$. vw157pqyik8z.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 12 Dec 2013 23:51:04 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="18a89ba1a4fe57877431e56119fabf4a";
logging-data="22301";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+kP1tOdd/EwRA7PMTdz7UH"
User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
Cancel-Lock: sha1:MYcc2JqbzDXCDs5j1xVJK0rouoc=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2514923
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 12 Dec 2013 23:07:47 +0100, Tomasz Pyra wrote:
> Pamiętaj, że jeżeli lekarz komuś badania nie podbije, to kierowca może
> iść do innego lekarza i powtarzać tą czynność dowolnie długo.
Jasne, tylko to jest nieco inna patologia, którą należało by eliminować
osobno.
> Czyli w praktyce z ruchu drogowego wyeliminuje się wyłącznie tych
> kierowców, którzy obecnie nie zdają sobie sprawy ze swojego złego stanu
> zdrowia, uwierzą lekarzowi i w zasadzie z własnej woli postanową
> uprawnień nie przedłużać.
Dokładnie tak. To w zupełności wystarczy. Niemniej trzeba doprowadzić do
sytuacji, w której znalezienie innego lekarza, który uprawnienia jednak
podbije będzie zmikoma.
> Jak liczna jest to grupa, ile wypadków powodują?
> Jaką jej część wychwyci się badaniem robionym co 15 (czy nawet co 5)
> lat?
Zupełnie nie spoglądam na to przez perspektywę wypadków. Tych kwestii nie
powinno się w tym przypadku łączyć. Chodzi raczej o zachowanie ogólnej
"sprawności" w prowadzeniu pojazdu.
> No i kolejna sprawa, zgadzając się nawet co do tego że badanie jest
> ideowo słuszne (jednak uważam że w praktyce nieskuteczne), to
> wprowadzając taki obowiązek nadal nie trzeba kazać wyrabiać nowych
> dokumentów.
Dlatego nad tą skutecznością trzeba popracować. Przy odrobinie
samozaparcia da się to załatwić z głową.
> System będzie najwyżej tak skuteczny jak obecny system badań pojazdów w
> SKP - czyli praktycznie zupełnie nieskuteczny.
Tylko dlaczego z założenia mamy równać w dół? Za SKP też należy się
zabrać. Tylko po kolei.
Weźmy przykład z australijczyków i ichniego Certificate of Roadworthiness.
Tam się to doskonale sprawdza, niektórych samochodów nie opłaca się
ponownie rejestrować.
Jak to działa? Bardzo prosto. Jeśli pojazd utrafi dopuszczenie do ruchu z
jakiegoś powodu, to musi przejść bardzo szczegółowy przegląd. Koszt
takiego badania w przeliczeniu na nasze to jakieś 400 zł. Po badaniu albo
dostajesz dopuszczenie albo listę elementów do poprawki. Czepiają się
dosłownie o każdą jedną pierdołę. Na naprawę masz miesiąc. Jeśli nie
zdążysz w miesiącu, musisz zapłacić raz jeszcze za przegląd i tak do
czasu aż nie dostaniesz namaszczenia.
"Zapomnisz" o przeglądzie -> przechodzisz taką samą ścieżkę. Tracisz DR
na drodze bo Pan Policjant się czegoś dopatrzył, przechodzisz tą samą
ścieżkę. Auto zmienia właściciela? Przechodzisz tą samą ścieżkę. Bardzo
szybko skończyło by się ściemnianie ze stanem technicznym aut i trupy
wylądowały by na złomie.
Proste i skuteczne.
> Ale system z badaniami lekarskimi nawet nie daje uzasadnionych
> przypuszczeń że tacy ludzie przestaną jeździć samochodem.
Dlaczego nie? Jeśli stracą uprawnienia do kierowania ze względu na stan
zdrowia?
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.13 00:56 RoMan Mandziejewicz
- 13.12.13 01:23 Tomasz Pyra
- 13.12.13 02:21 J.F
- 13.12.13 07:15 z
- 13.12.13 07:45 sqlwiel
- 13.12.13 08:31 z
- 13.12.13 09:03 Artur Maśląg
- 13.12.13 09:20 Artur Maśląg
- 13.12.13 09:41 Tomasz Stiller
- 13.12.13 10:14 masti
- 13.12.13 10:11 z
- 13.12.13 10:16 z
- 13.12.13 10:34 AZ
- 13.12.13 10:19 sqlwiel
- 13.12.13 10:30 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=