-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask
.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.
eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wykrakaliśmy?
Date: Thu, 12 Dec 2013 23:51:04 +0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 65
Message-ID: <l8di58$lot$2@dont-email.me>
References: <52a9a642$0$2170$65785112@news.neostrada.pl> <1u92tan2r31lq$.
83rfxvmdeou4$.dlg@40tude.net> <l8db2m$852$7@dont-email.me>
<ybxdw5hc2cvj$. vw157pqyik8z.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 12 Dec 2013 23:51:04 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="18a89ba1a4fe57877431e56119fabf4a";
logging-data="22301";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+kP1tOdd/EwRA7PMTdz7UH"
User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
Cancel-Lock: sha1:MYcc2JqbzDXCDs5j1xVJK0rouoc=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2514923
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 12 Dec 2013 23:07:47 +0100, Tomasz Pyra wrote:
> Pamiętaj, że jeżeli lekarz komuś badania nie podbije, to kierowca może
> iść do innego lekarza i powtarzać tą czynność dowolnie długo.
Jasne, tylko to jest nieco inna patologia, którą należało by eliminować
osobno.
> Czyli w praktyce z ruchu drogowego wyeliminuje się wyłącznie tych
> kierowców, którzy obecnie nie zdają sobie sprawy ze swojego złego stanu
> zdrowia, uwierzą lekarzowi i w zasadzie z własnej woli postanową
> uprawnień nie przedłużać.
Dokładnie tak. To w zupełności wystarczy. Niemniej trzeba doprowadzić do
sytuacji, w której znalezienie innego lekarza, który uprawnienia jednak
podbije będzie zmikoma.
> Jak liczna jest to grupa, ile wypadków powodują?
> Jaką jej część wychwyci się badaniem robionym co 15 (czy nawet co 5)
> lat?
Zupełnie nie spoglądam na to przez perspektywę wypadków. Tych kwestii nie
powinno się w tym przypadku łączyć. Chodzi raczej o zachowanie ogólnej
"sprawności" w prowadzeniu pojazdu.
> No i kolejna sprawa, zgadzając się nawet co do tego że badanie jest
> ideowo słuszne (jednak uważam że w praktyce nieskuteczne), to
> wprowadzając taki obowiązek nadal nie trzeba kazać wyrabiać nowych
> dokumentów.
Dlatego nad tą skutecznością trzeba popracować. Przy odrobinie
samozaparcia da się to załatwić z głową.
> System będzie najwyżej tak skuteczny jak obecny system badań pojazdów w
> SKP - czyli praktycznie zupełnie nieskuteczny.
Tylko dlaczego z założenia mamy równać w dół? Za SKP też należy się
zabrać. Tylko po kolei.
Weźmy przykład z australijczyków i ichniego Certificate of Roadworthiness.
Tam się to doskonale sprawdza, niektórych samochodów nie opłaca się
ponownie rejestrować.
Jak to działa? Bardzo prosto. Jeśli pojazd utrafi dopuszczenie do ruchu z
jakiegoś powodu, to musi przejść bardzo szczegółowy przegląd. Koszt
takiego badania w przeliczeniu na nasze to jakieś 400 zł. Po badaniu albo
dostajesz dopuszczenie albo listę elementów do poprawki. Czepiają się
dosłownie o każdą jedną pierdołę. Na naprawę masz miesiąc. Jeśli nie
zdążysz w miesiącu, musisz zapłacić raz jeszcze za przegląd i tak do
czasu aż nie dostaniesz namaszczenia.
"Zapomnisz" o przeglądzie -> przechodzisz taką samą ścieżkę. Tracisz DR
na drodze bo Pan Policjant się czegoś dopatrzył, przechodzisz tą samą
ścieżkę. Auto zmienia właściciela? Przechodzisz tą samą ścieżkę. Bardzo
szybko skończyło by się ściemnianie ze stanem technicznym aut i trupy
wylądowały by na złomie.
Proste i skuteczne.
> Ale system z badaniami lekarskimi nawet nie daje uzasadnionych
> przypuszczeń że tacy ludzie przestaną jeździć samochodem.
Dlaczego nie? Jeśli stracą uprawnienia do kierowania ze względu na stan
zdrowia?
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.13 00:56 RoMan Mandziejewicz
- 13.12.13 01:23 Tomasz Pyra
- 13.12.13 02:21 J.F
- 13.12.13 07:15 z
- 13.12.13 07:45 sqlwiel
- 13.12.13 08:31 z
- 13.12.13 09:03 Artur Maśląg
- 13.12.13 09:20 Artur Maśląg
- 13.12.13 09:41 Tomasz Stiller
- 13.12.13 10:14 masti
- 13.12.13 10:11 z
- 13.12.13 10:16 z
- 13.12.13 10:34 AZ
- 13.12.13 10:19 sqlwiel
- 13.12.13 10:30 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=