    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wykrakali?my?
    Date: Sun, 15 Dec 2013 21:44:59 +0000 (UTC)

    On Sun, 15 Dec 2013 19:06:37 +0100, JanT.KRK wrote:
    > to wszystko uderza w tych kierowców co prawo jazdy mają "za jajka" tak
    > samo jak przegląd rejestracyjny "złomu" za ...
    > Dlaczego wcześniej poruszanie się samochodem było mniej problematyczne
    > niż teraz? - zwiększona ilość samochodów powoduje tylko jedno, aby
    > sprawniej się poruszać trzeba mieć więcej umiejętności w porównaniu do
    > poruszania się ...

    Tak na prawdę mniej problematycznie samochodem poruszają się osoby, które
    po prostu wykorzystują go przynajmniej kilka razy w tygodniu. Dostępność
    tanich złomów spowodowała, że każdy może sobie dziś pozwolić na zakup
    samochodu, bo to przecież niesamowicie zwiększa status społeczny, prawda?
    Nie koniecznie natomiast jest wizja na utrzymanie tego nabytku w
    odpowiedniej kondycji. Skoro jeżdżę raz na miesiąc na krótkich trasach,
    to w zasadzie po co? Doprowadzenie złomu do stanu pełnej sprawności
    mechanicznej często kosztuje więcej niż tez złom jest warty.

    Dlatego mamy całą masę stojących trupów, które przemieszczają się raz na
    miesiąc lub rzadziej. Kierownik takiego trupa nie będzie biegły w
    obsłudze swojego pojazdu - nie ma siły, po prostu zbyt rzadko go używa
    Zatem niestety mimowolnie staje się zawalidrogą, często nie koniecznie
    zdając sobie z tego sprawę. Przecież powszechne przesłanie społeczne jest
    takie, że samochod jest dla każdego podobnie jak każdy może mieć PJ? Nic
    bardziej mylnego.

    > I niech tu mi nikt nie próbuje wmówić, że ten efekt (jaki widzimy) złego
    > sposobu jazdy wynika z faktu, że samochodami kierują "dziadki"

    W pełni się z Tobą zgadzam, widziałem masę dziadków którzy jeżdżą bardzo
    dobrze. Podobnie widuję także masę młodych gniewnych, którzy jeżdżą
    fatalnie. Nie ma reguły.

    Tomek