eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWykorzystnie standardowych złącz do niestandardowych celów...Re: Wykorzystnie standardowych złącz do niestandardowych celów...
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wykorzystnie standardowych złącz do niestandardowych celów...
    Date: Wed, 6 Oct 2010 13:40:09 +0200

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i8fvr0$6a6$1@inews.gazeta.pl...
    > W necie widziałem, że ludzie takim kablem puszczali sygnał RS232
    > czy coś... ale nigdzie nie spotkałem się z "badaniami" na temat
    > tego na ile jest to elektrycznie kompatybilne z Ethernetem...

    Ethernet podstawowy napiec wielkich nie daje, a jesli chodzi
    wejsciowo to sa tam transformatorki, ktore
    z jednej strony izoluja, z drugiej conieco zwieraja, z trzeciej -
    male sa, delikatne, chyba latwo spalic uzwojenie.

    Natomiast coraz popularniejsze Power over Ethernet PoE zmienia
    sytuacje.
    Wypadaloby przeczytac specyfikacje zeby nie dostac 48V :-)

    Oprocz tego sprawa kabla - bedzie RJ45, ktos polaczy zwyklym
    kabelkiem od ethernetu, a skretki sprzegna rozne sygnaly
    niekoniecznie w pozadany sposob.

    > a może jakieś inne powszechnie spotykane złącza polecacie do
    > takich zastosowań??

    "szufladowe" DB9, 15, 25, 37, 50 ..

    > Generalnie chodzi o przesyłanie zasilania (różne wartości)

    A moze takie "dyskowe" ? Jesli +5 i +12, to mozna bezpiecznie.

    > szczegółowe pytania - to teraz chcę przesłać 12VDC i RS485 między
    > dwoma urządzeniami, odległość <1m, kabel "prosty" (1:1). Zacząłem
    > od kabla od słuchawki telefonicznej (przerobionego, bo te
    > standardowe nie są 1:1), ale miał za dużą rezystancję (ok. 10ohm)

    A to ci chyba ktos sprzedal jakas chinska oszczednosc - 10 ohm to
    miedzi musialo byc 0.000nic.

    Normalny kabelek zacisniety na wtyczkach powinien wyrobic,
    natomiast glowy nie dam co do pewnosci zasilania - czy szarpniecie
    kablem nie odlaczy na moment ? No i RJ moga kiepsko dzialac przy
    duzych pradach.

    No i masz ryzyko ze ktos podlaczy do sciany, a tam 48V z centrali,
    120V przy dzwonieniu, 96V dla ISDN ..

    J.