eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWykorzystnie standardowych złącz do niestandardowych celów...Re: Wykorzystnie standardowych złącz do niestandardowych celów...
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wykorzystnie standardowych złącz do niestandardowych celów...
    Date: Wed, 6 Oct 2010 04:10:51 -0700 (PDT)

    On 5 Paź, 21:55, Konop <k...@g...pl> wrote:
    > Witam
    >
    >         Od jakiegoś czasu męczy mnie jedna rzecz - co zrobić, gdy potrzebuję
    > nietypowy zestaw sygnałów przesłać typowym kablem? Chodzi mi o to, żeby
    > zapewnić minimum "idiotoodporności". Jeśli użyje kabla np. Ethernet, to
    > połączenie mojego urządzenia z gniazdem ETH np. kompa nie powinno
    > spowodować żadnej awarii itp... W necie widziałem, że ludzie takim
    > kablem puszczali sygnał RS232 czy coś... ale nigdzie nie spotkałem się z
    > "badaniami" na temat tego na ile jest to elektrycznie kompatybilne z
> [...]
    Filozoficzna odpowiedz brzmi "nie da sie".
    Bo zawsze jest mozliwosc ze ktos z jednej strony zrobi cos co
    zaszkodzi sprzetowi ethernetowemu wpietemu przypadkiem z drugiej
    strony.

    Ale ja obszedlem ten problem od strony takiej ze w domu zainstalowalem
    sobie duzo za duzo skretek :).
    I stosuje przejsciowki oraz wyciagam druty z rj-ki.

    Czyli dwa warianty:
    1. Montuje sobie przejsciowke np. ethernet -chinch i popedzam sobie
    telewizje po skretce (composite)
    Z drugiej strony tak samo. A w srodku mam panel krosowniczy z tymi
    nozowymi zlaczami i na nim dbam o polaczenia.
    2. Z wtyczki rj45 wycinam tyle zyl ile mi potrzeba i dorabiam wtyczke
    z drugiej strony tak samo. To daje pewnosc ze goopi user nie wcisnie
    12V w switcha.

    Ale nie analizowalem jaki wplyw na ethernet maja puszczane sygnaly
    (puszczam composite, vga, 1wire) bo narazie mam na tyle zapasowych
    calych kabli ze nie musze mieszac ethernetu z innymi.