  • Data: 2009-09-16 15:58:44
    Temat: Re: Wykorzystanie muzyki w fotokastach
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > no ok, ale z tego co wiem taki fryzjer może płacić jakieś składki do
    > ZAIKS-a i wtedy puszczac muzykę legalnie (tj. bez problemów ze strony
    > tych agentów). I właśnie świadom tego chciałbym się spytać, jak
    > zrobić, żebym mógł legalnie wykorzystać jakąś muzykę w prezentacji u
    > siebie na stronie.

    rzecz jest bardziej skomplikowana.
    niekoniecznie opublikowanie w WWW oznacza publiczne odtworzenie.
    O ile do strony wymagane jest logowanie i nie kazdy automatem ma
    dostep nie jest to traktowane jako strona publiczna.

    to zalezy od konkretnego utworu - kiedy powstal , czy ktos ma do niego
    jeszcze prawa autorskie / publikacji , czy juz wygasly.
    Czy zaiks reprezentuje prawa wlasciciela praw w RP? ,

    > no jest to opcja, ale raczej nie dla mnie, ciężko mi uwierzyć że w
    > krótkim czasie, bez umiejętności byłbym w czymkolwiek w stanie
    > wyprodukować muzykę, która wzbudzi reakcję inną niż uśmiech
    > politowania.

    zrobienie utworu o dlugosci 5 minut zajmie niewiele wiecej czasu jesli
    poznasz program , co z kolei nie zajmuje dluzej niz 15 minut.
    sa to rzeczy tak trawialnie proste iz nie chce sie wierzyc , ze to
    mozliwe.
    A jak myslisz w jaki sposob powstaja tysiace godzin muzyki na potrzeby
    gier elektronicznych itp.
    NIkt sie nie bawi w powazne komponowanie w takich celach .
    poszukaj znajdziesz wersje demo bezplatne np Magix musicmaker o ile
    pamietam dobrze tytul programu.

    ja uzywam takich programow i w ten sposob muzyki robionej na codzien.
    zorganizowanie sekcji rytmicznej grajacej z taka precyzja jak to
    robia te programy o dowolnej porze jest niemozliwe.
    Aby osiagala ona te precyzje grania jaka daje komputer musieliby to
    byc ludzie po konservatorium.
    Jasne ze to nie muzyka rownowartosciowa grana z ta przez zywego
    czlowieka , ale do celow ilustracyjnych az za dobra.

    Zrobienie podkladu to kwestia paru minut - a cwiczyc mozna na tym
    do....

    Jesli chcialbys takie prezentacje robic czesciej to warto zainwestowac
    pare minut w poznanie programu i do tego zawsze na koniec prezentacji
    mozesz napisac " Music by Antek Mysliborski " :-) - to musi
    ostatecznie powalic ogladajacych ;-)