eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetWykłady ze sprzętu komputerowegoRe: Wykłady ze sprzętu komputerowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: "MC" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego
    Date: Sun, 15 Aug 2010 17:53:25 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 39
    Message-ID: <i492hm$klb$1@node1.news.atman.pl>
    References: <i46up5$ehk$1@node2.news.atman.pl> <2...@g...one.pl>
    <i481md$k61$1@node2.news.atman.pl> <1v7erdwoohu8j$.dlg@wazzenon.pl>
    <i48eit$ij8$1@node1.news.atman.pl> <2...@g...one.pl>
    <i48o06$jgd$1@node1.news.atman.pl> <2...@g...one.pl>
    NNTP-Posting-Host: n14.idg.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1281887606 21163 194.69.207.118 (15 Aug 2010 15:53:26
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Aug 2010 15:53:26 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1179129
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2010081514370700@grush.one.pl...
    >W dniu 15.08.2010 14:53, MC pisze:
    >>> Dlatego uczy się *na przykładzie* jakiegoś kompilatora lub
    >>> systemu bazodanowego, ale uczy się wiedzy *uniwersalnej*. Bo
    >>
    >> W sprzęcie jest całe mnóstwo wiedzy uniwersalnej. I to bardziej
    >> interdyscyplinarnej niż w oprogramowaniu.
    >
    > Konkrety, proszę.

    Na przykład wspomniane zapisywanie na dyski twarde. Magnetyzm z fizyki plus
    zaawansowane algorytmy probabilistyczne. O mechanize nie wspomnę.
    >
    >>> studia właśnie mają wpoić myślenie i zdolność wykorzystania
    >>> dowolnego narzędzia na bazie ogólnej, teoretycznej wiedzy.
    >>> Tym się różnią od jakiegoś zwykłego kursu pomaturalnego.
    >>
    >> Kiepski przykład. Osoby, które kilkanaście lat temu było stać
    >> intelektualnie tylko na kursy pomaturalne dzisiaj studiują na wyższych
    >> uczelniach. Co nie znaczy, że wiedza o sprzęcie jest dla tych
    >> najgłupszych.
    >
    > To świadczy tylko o spadku znaczenia studiów jako takich.
    > Niestety.

    > Ale nie rozumiem, skąd niby wyciągnąłeś wniosek o tym, że
    > wiedza o sprzęcie miałaby być dla najgłupszych. Wytłumacz
    > się, proszę.

    Tak można zrozumieć twoją opinię, że do poznania sprzętu wystarczą kursy.
    Spróbuj wytłumaczyć na kursie osobie bez podstaw dlaczego płyta do
    wielokrotnego zapisu potrzebuje do swojej pracy więcej energii. Ona
    chciałaby wiedzieć dlaczego jej laptop raz staje a innym razem nie.
    Oczywiście mogłaby się tego nauczyć na pamięć, ale sam wskazywałeś na
    przydatność podbudowy teoretycznej w takich sytuacjach. Na jakim przedmiocie
    na twojej uczelni wykłada się o zasadach zapisywania na nośnikach
    optycznych? To nie jest wiedza epizodyczna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: