-
Data: 2010-08-15 15:53:25
Temat: Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego
Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
news:2010081514370700@grush.one.pl...
>W dniu 15.08.2010 14:53, MC pisze:
>>> Dlatego uczy się *na przykładzie* jakiegoś kompilatora lub
>>> systemu bazodanowego, ale uczy się wiedzy *uniwersalnej*. Bo
>>
>> W sprzęcie jest całe mnóstwo wiedzy uniwersalnej. I to bardziej
>> interdyscyplinarnej niż w oprogramowaniu.
>
> Konkrety, proszę.
Na przykład wspomniane zapisywanie na dyski twarde. Magnetyzm z fizyki plus
zaawansowane algorytmy probabilistyczne. O mechanize nie wspomnę.
>
>>> studia właśnie mają wpoić myślenie i zdolność wykorzystania
>>> dowolnego narzędzia na bazie ogólnej, teoretycznej wiedzy.
>>> Tym się różnią od jakiegoś zwykłego kursu pomaturalnego.
>>
>> Kiepski przykład. Osoby, które kilkanaście lat temu było stać
>> intelektualnie tylko na kursy pomaturalne dzisiaj studiują na wyższych
>> uczelniach. Co nie znaczy, że wiedza o sprzęcie jest dla tych
>> najgłupszych.
>
> To świadczy tylko o spadku znaczenia studiów jako takich.
> Niestety.
> Ale nie rozumiem, skąd niby wyciągnąłeś wniosek o tym, że
> wiedza o sprzęcie miałaby być dla najgłupszych. Wytłumacz
> się, proszę.
Tak można zrozumieć twoją opinię, że do poznania sprzętu wystarczą kursy.
Spróbuj wytłumaczyć na kursie osobie bez podstaw dlaczego płyta do
wielokrotnego zapisu potrzebuje do swojej pracy więcej energii. Ona
chciałaby wiedzieć dlaczego jej laptop raz staje a innym razem nie.
Oczywiście mogłaby się tego nauczyć na pamięć, ale sam wskazywałeś na
przydatność podbudowy teoretycznej w takich sytuacjach. Na jakim przedmiocie
na twojej uczelni wykłada się o zasadach zapisywania na nośnikach
optycznych? To nie jest wiedza epizodyczna.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.08.10 16:07 MC
- 15.08.10 16:12 W.P.
- 15.08.10 16:02 Radosław Sokół
- 15.08.10 16:31 MC
- 15.08.10 16:58 qwerty
- 15.08.10 17:16 MC
- 15.08.10 17:19 nadir
- 15.08.10 17:15 Radosław Sokół
- 15.08.10 17:20 Radosław Sokół
- 15.08.10 17:43 Radosław Sokół
- 15.08.10 18:07 W.P.
- 15.08.10 19:12 nadir
- 15.08.10 20:14 Marcin
- 16.08.10 05:39 Yakhub
- 16.08.10 12:33 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Plaskaty uchwyt VESA 100x100 na sciane?
- klawiatura podświetlana zasilana z sieci
- Upgrade z i7-6xxx
- Mały komputer potrzebny.
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- SMART na SAS
- Drukara a wifi
- Intel się wyprzedaje: po 10latach pchnęli pakiet kontrolny Altery za 1/4 kwoty zakupu
- Pendrive - czy to rzeczywiście Sony ?
- [OT] Dobry dysk na komornika i rozwody
- Czujnik dławienia termicznego procesora - który?
- Grubość socketa AM4+procesor
- własny ekran startowy
- Tani, ale szybki i niezawodny modem LTE...
- EPS12V
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=