    From: Excite <n...@n...bedzie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
    Date: Mon, 30 May 2011 11:57:21 +0200

    W dniu 2011-05-30 10:29, Myjk pisze:
    > Co nie oznacza, że w kazdej sytuacji będzie winny
    > jak orzekł Twój "przedpiszca".

    Dokładnie tak jak piszesz. Wszystko zależy jak się policji będzie
    chciało do sprawy zabrać. Przeważnie podchodzą do tego że im się
    bardziej sprawę uprości tym się szybciej wypisze się mandat i sprawę
    zamknie. Nie ma co liczyć na dokładną analizy sytuacji z równie
    dokładnym weryfikowaniem co na to przepisy. Szybka akcja oparta na
    jednym paragrafie, jeden z podporządkowanej, drugi z drogi z
    pierwszeństwem więc mandat dla tego pierwszego i do widzenia. Oczywiście
    można mandatu nie przyjmować ale nie ma pewności czy sąd nie potraktuje
    sprawy równie olewczo.

    Ja miałem sytuację gdzie kobieta na drodze z pierwszeństwem włączyła
    kierunkowskaz, zwolniła, ja ruszyłem i wpakowałem się w jej bok bo
    przyspieszyła i pojechała na wprost. Wiem jak to załatwiają niebiescy a
    świadka nawet żadnego nie miałem więc spisaliśmy oświadczenie,
    przyznałem się do wymuszenia pierwszeństwa i tyle.