  • Data: 2012-06-16 17:57:08
    Temat: Re: Wydajny procek, RAID i ... ograniczone środki
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-06-16 15:50, poli wrote:
    > ...klient nasz Pannnnn.
    >

    > Zastanawiam się po co w kontrolerach jest bateria? Czyżby tylko do
    > podtrzymania ustawień? I dlaczego są, te kontrolery tak drogie?

    > Kto pisał, że to ma być serwer;-) ? To tylko blaszak z programem który
    > udostępnia dane jako serwer. Serwer bedzie ... kiedyś.

    > Zapewne są lepsze i te całkiem do kitu. Chcę osiągnąć jak największą
    > wydajność, więc jeśli znacie całkiem solidną płytę wspierającą RAID 5,

    Po co Ci płyta wspierajaca raid5, dedykowane karty moga znalezc
    zastosowanie do bardzo specyficznych zastosowan, do uzytku domowego
    najzupelniej wystarczy raid 5 zaimplementowany w systemie operacyjnym.

    Te na plycie sa generalnie dla picu dla wybranych systemow, ktore nie
    wspieraja raid'ow. Wiecej z nimi problemow, jak stracisz kiedys dane z
    3-4 dyskow, bo nagle plyta stwierdzi, ze wystkie dyski sa offline, to
    moze sie nastepnym razem zastanowisz ;)

    > niekoniecznie najnowszą konstrukcję to podajcie, proszę namiary.
    > Co prawda zastanawiam się nad RAIDem0 + trzeci dysk na backup ale czy z
    > takiego backup-u można odtworzyć macierz czy tylko zabezpieczyć nim dane?

    ?? masz volumen a (raid 0), volumen b (osobny dysk)
    padnie a, reinicjalizujesz a (ew. wymieniasz dysk) i kopiujesz z b na a
    (skoro to backup).