  • Data: 2013-01-12 13:47:16
    Temat: Re: Wydajność baterii.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 12 Jan 2013 09:36:11 +0100, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>
    >
    > No tak, moduł radiowy zwykle nie jest wyłączany, ale ... to jest moduł,
    > który na malutkiej bateryjce powinien móc chodzić latami, jak moduły radiowe
    > w telemetrii

    Zrob odbiornik na 1GHz o poborze pradu 1mA to pogadamy.

    To co piszesz to dawnie chyba same nadajniki byly - wlacza sie na sekunde
    co 15 minut, to i pradu nie bierze.
    Aczkolwiek teraz coraz wiecej takich co czuwaja i czekaja na inkasenta.

    > Jaka masa ? Nieruchoma słuchawka specjalnie dużo do sieci nie musi wysyłać.

    Ale odbierac informacje z sieci musi. Sprawdzac czy sygnal nie zanika,
    jakie inne bts w poblizu, czy ktos jej jednak nie poruszyl i nie przesunal
    w inne miejsce.

    > To jest na poziomie (czy niewiele więcej) tych modułów radiowych w
    > telemetrii. A baterię masz do pracy na aktywności z prockiem, podświetlonym
    > dużym ekranem i wysyłaniem ciągłego strumienia danych w eter itp itd więc
    > bez takich aktywności powinno chodzić latami

    Pare mA mnie nie dziwi. A to daje raptem kilkaset h czuwania.

    > Gadasz o pobieraniu w stanie nieaktywności a moim zdaniem kluczowy był czy
    > nawet dalej jest niski pobór w stanie aktywności, że tym bardziej da się i
    > opłaca się uzyskać go w stanie nieaktywności.

    A co to znaczy "nieaktywnosci" ? Teraz juz nie ma urzadzen z przestawnym
    wylacznikiem, wiec cos tam jest "aktywne".
    Kolega zrobil 600 zdjec, co jak sie pospieszyl moglo byc np 2h pracy.
    I wytrzymaly mu baterie 2 lata, co jest 17 tys h "czuwania".
    Jesli chodzi o fotoaparaty, to one prad w stanie aktywnym biora duzy, rzedu
    1A, a w nieaktywnym mozna zejsc na bardzo maly, rzedu 1uA, wiec masz racje.

    Ale w telefonie juz tak latwo nie jest - czuwanie pobiera pare mA, i nawet
    duza bateryjka 1200mAh rozladuje sie po kilkuset h "czuwania" czyli w
    pare/nascie dni, chocbys go w ogole nie dotykal.
    A jak dotykasz ... no coz, mozna w 2h rozladowac :-)

    > Ten tego ... bezprzewodowe zasilanie :-)

    Nawigacji to wlasciwie nie przeszkadza, ot, po paru dniach bez zasilania
    nie wlaczy sie bez kabelka, a samo wlaczenie bedzie dluzsze ...
    Druga nie ma trybu uspienia, wiec _kazde_ wlaczenie to 20s na zabootowanie
    systemu + 30 na start programu. Pierwsza wznawia sie pare sekund, o ile
    akumulator starczyl na podtrzymanie.

    J.