  • Data: 2013-01-11 17:05:33
    Temat: Re: Wydajność baterii.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Wszystko co podałeś akurat wskazuje, że nie musi stale pracować tylko
    >właśnie okresowo :-)

    W kazdej chwili moze przyjsc informacja "ktos do ciebie dzwoni".
    Wiec trzeba czuwac, a "czuwac" oznacza - analizowac wszystko co z
    odbiornika przychodzi, przynajmniej na tyle zeby wylapac wiadomosci
    dla mnie.
    A do tego jest masa komunikatow koniecznych do utrzymania w sieci.

    ale mialem akurat na mysli kwestie pamieci - aparat wylaczasz,
    wlaczasz ... i wiele rzeczy z poprzedniego wlaczenia pamietac nie
    musi.
    Nr ostatniego zdjecia i moze troche ustawien uzytkownika.

    Telefon jednak sporo informacji musi na biezaco miec dostepne -
    aktualna komorka, czestotliwosci, sasiednie. Nie mozna sobie pozwolic
    na to ze zatrzymujemy procesor, a zawartosc RAM ginie.

    Jesli juz to wnioski nie sa takie jasne - w foto ... mozna dac DRAM i
    zaprojektowac kompletne wylaczenie, mozna SRAM i tylko zatrzymywac,
    DRAM bedzie tanszy wiec wygra, ale tez wylaczony pradu nie pobiera.

    W telefonie ... mozna dac DRAM, mozna SRAM, DRAM bedzie gorszy, bo w
    okresach gdy procka mozna zatrzymac bedzie bral wiecej energii, ale
    jest tanszy wiec wygra :-) A w calosci czuwania ten prad nie jest zbyt
    duzy.

    No i w sumie nie wiadomo co z tego wyniknie, ale mam nawigacje, ktora
    wylaczona bez zasilania wytrzymuje tylko kilka dni.
    Bo to uspienie a nie wylaczenie i podejrzewam ze wlasnie odswiezanie
    pamieci troche pradu zzera ..

    J.