-
Data: 2019-05-07 03:33:48
Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 19:43:22 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:8a102fe2-a8f9-43c2-a40a-8f7a08000097@go
oglegroups.com...
> W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 14:40:33 UTC+9 użytkownik J.F.
> napisał:
> > Dnia Sun, 5 May 2019 20:10:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
> > napisał(a):
> > > W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 11:41:25 UTC+9 użytkownik Marcin
> > > Debowski napisał:
> > >> On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> > >>> Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i
> > >>> dobrze
> > >>> byloby to przetestowac w praktyce.
> > >>> Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
> > >>
> > >> I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.
> > >
> >> > Spoko, znam inwestycje rzędu 300 milionów dolarów w laboratorium
> >> > badające urządzenia do gazu skroplonego. Te dzisiejsze laby mają
> >> > zwykle control room bardziej wypasiony niż dziesięcioletnie
> >> > (znaczy nówki) supernowoczesne elektrownie zbudowane z materiałów
> >> > których do dzisiaj nie ma na rynku. Im większe spowolnienie na
> >> > światowych rynkach tym więcej idzie kasy w r&d, bo nie ma innej
> >> > ucieczki.
> >
> >> Ano wlasnie - jak sie kazdy ulamek % sprawnosci turbiny liczy, to
> >> nie
> >> ma innego wyjscia.
> >
> >> Tylko gdzie taki Dolmel mial swoj lab ?
> >> A gdzie ma np Siemens ?
> >> Czy RR, jesli mowisz, ze robia turbiny parowe.
>
> >Ja Ci podaję adres koreańskiej agencji badającej to o co pytasz,
> >a Ty mówisz że to zły adres.
>
> Baza lotnicza ? Badaja silniki lotnicze, czy turbiny parowe ?
Badają to co się bada w projekach rozwojowych którymi zajmują się rządwe agencje.
>
> >To co, mam teraz szukać gdzie inni mają swoje laby?
>
> Wystarczy jeden przyklad. Moze byc koreanski producent turbin ...
> parowych.
To już by był drugi.
>
> Ale ... jesli jest taka państwowa agencja ... czyzby producenci nie
> mieli wlasnych labów ?
Nie zawsze się opłaca, natomiast zawsze jest w firmie więcej projektów niż pozwala na
to pojemność własnych pomieszczeń.
>
> Siemens to akurat podejrzewam, ze ma gdzies testową elektrownie, i
> moze sobie sprawdzic. Duza firma.
> A mniejsze ?
Siemens współpracuje z ogromną liczbą firm w których może coś tam sprawdzić na
pracującym systemie. Takim który sam zbudował, albo który zbudował ktoś inny. Tak
narawdę rzadko się zdarza żeby to było laboratorium r&d.
>
> P.S. The sale is part of Rolls Royce's plan to withdraw from the steam
> turbine business.
> https://www.modernpowersystems.com/news/newsrolls-ro
yce-sells-allen-steam-turbines
>
> To bylo 20 lat temu ... juz wtedy ocenili, ze kilogram turbiny parowej
> za malo kosztuje, i wiecej zarobia na turbinach gazowych ? :-)
No, wyjaśnij to.
>
> PPS. Z tego co widze, to na statkach turbiny parowe ciagle sie
> zdarzaja. W tym np tych do przewozu LNG.
> Czyzby nie udalo sie zasilic okretowych diesli metanem, a kociol moze
> byc opalany byle czym ?
> A turbiny gazowe na statkach niepopularne ?
Tak.
>
>
> PPPS. w firmie zle sie dzieje, czy na odwrot - dobrze
> https://www.rp.pl/Lotnictwo/190509768-Rolls-Royce-za
panowal-nad-kosztami-silnikow-Trent.html
>
> "Firma z Derby dokonała już w bilansie odpisu 790 mln funtów (1mld
> dolarów) na wymianę szybciej korodujących lub pękających łopatek
> turbiny w tych samolotach. Teraz ogłosiła, że koszt likwidacji tego
> problemu mieści się we wcześniejszym oszacowaniu. Reszta biznesu
> odbywa się normalnie, więc RR jest pewien, że osiągnie w całym roku
> zysk operacyjny i przepływy wolnej gotówki 700 mln funtów (913 mln
> dolarów), plus minus o 100 mln.
>
> Na początku tygodnia rząd zawiesił Rolls-Royce w programie szybkiego
> regulowania płatności (PPC), który wymaga od jego sygnatariuszy
> regulowania przynajmniej 95 proc. faktur dostawców w ciągu 60 dni "
>
> O co chodzi z tymi łopatkami - czemu koroduja/pekaja ?
Nieprzewidziana interakcja kilku różnych mechanizmów zniszczenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.19 06:36 Marcin Debowski
- 07.05.19 18:01 J.F.
- 08.05.19 05:58 Konrad Anikiel
- 08.05.19 16:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?