  • 1. Data: 2015-08-18 11:32:11
    Temat: Wybór używanego notebooka
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Niedawno padł mi laptop Toshiba (satellite l300d-11) a więc trochę już
    leciwyy. Do moich potrzeb zupełnie wystarczał: net, office, film, proste
    gry. Na olx znalazłem dwa "lapki" które obejrzałem i sprawdziłem. Jeden
    to Sony Vaio vgn-ar21m z prockiem Intel Core2Duo (t5600 1,83), a drugi
    to Toshiba Satellite l350d-211 z prockiem AMD Athlon X2 Dual-Core QL-64
    (2.1GHz). Ceny zbliżone, system w7. Jedyna różnica to ilość pamięci RAM:
    Toshiba 4 GiB RAM a Sony tylko 2 GiB RAM bez możliwości rozbudowy.
    Bardziej podoba się mi Sony z Intelem, ale 2GiB RAM trochę studzi mój
    zapał. Czy przy moich wymaganiach ilość "RAM-u" będzie miało istotny
    wpływ na komfort użytkowania?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2015-08-18 11:16:25

  • 2. Data: 2015-08-18 12:53:16
    Temat: Re: Wybór używanego notebooka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2015 11:32:11 +0200, Heraklit napisał(a):

    > Bardziej podoba się mi Sony z Intelem, ale 2GiB RAM trochę studzi mój
    > zapał. Czy przy moich wymaganiach ilość "RAM-u" będzie miało istotny
    > wpływ na komfort użytkowania?

    Oczywiście, że będzie miało wpływ. Zwłaszcza po pewnym czasie. Kiedy MS
    wypuścił windows XP pracowało ono poprawnie w 128 MB RAM. Obecnie po
    wszystkich poprawkach i service packach do wygodnej pracy trzeba mieć
    1GB. Podobnie Vista. Zaczynała od 1 GB, obecnie w tej konfiguracji tego
    nie da się używać. Minimum to 2GB. W tej chwili Win 7 32-bitowe jeszcze
    daje się używać w 2GB. 64-bitowe już nie bardzo. Po kolejnym roku
    poprawek będzie jeszcze gorzej. Mając 4GB możesz myśleć o upgrade na
    Windows 10.

  • 3. Data: 2015-08-19 07:54:10
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > Kiedy MS wypuścił windows XP pracowało ono poprawnie w 128 MB RAM.

    Czyli jak, że system dał się uruchomić? Bo używania go z takim RAM-em sobie
    nie wyobrażam, nawet z 500 MB jest to mocno uciążliwe.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2015-08-19 08:27:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2015 07:54:10 +0200, Marek napisał(a):

    > Czyli jak, że system dał się uruchomić? Bo używania go z takim RAM-em
    > sobie nie wyobrażam, nawet z 500 MB jest to mocno uciążliwe.

    Widać nie pamiętasz XP jeszcze sprzed czasów SP1. Wtedy to jeszcze było w
    128 MB dostatecznie szybkie do normalnej pracy.

  • 5. Data: 2015-08-19 13:53:02
    Od: " 666" <...@...6>

    Nie zalewaj, na 128 MB to nawet Win98se marnie pracowało.
    Tak, tak, miałem 98se nawet na 64 MB 133 MHz AMD 586 ale to nie była praca, to było
    głównie czekanie.

    -----

  • 6. Data: 2015-08-19 20:31:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.08.2015 o 11:32, Heraklit pisze:
> [...]
    > Bardziej podoba się mi Sony z Intelem, ale 2GiB RAM trochę studzi mój
    > zapał. Czy przy moich wymaganiach ilość "RAM-u" będzie miało istotny

    widzę że panowie laptopów nie mają:)
    o ile widzę, kolega Heraklit celuje w lapki w przedziale cenowym
    400-600zł. Oczywiste jest ze lepiej jest mieć 4 giga niż 2, ale komfort
    używania laptopa się nie zmieni. raz że wszystko będzie czekać na HDD
    dwa że te procki normalnie z całej siły demonami prędkości nie są! O ile
    laptop ma służyć do netu, do jakichś prostych zastosowań - proszę wybrać
    tego który jest w lepszym stanie, ładniejszy itp. Jeśli natomiast laptop
    ma działać szybko i sprawnie, to proponuję zainstalować winxp w wersji
    51lite, albo linuxa.
    ToMasz

    ps
    Ja chciałem sprzedać acera 17 cali z 2 rdzeniowym amd i 2 gigami rami za
    500zł, ale nikt niechciał. oferowano mi 3stówy. więc przerobiłem go na
    dość zaawansowany modem, router gsm wifi i dobrze się sprawuje.

  • 7. Data: 2015-08-19 22:55:18
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    19 sierpnia 2015 13:53 Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości
    news:mr1qmq$t81$1@news.supermedia.pl ...
    :
    : -----
[...]

    Skończmy na tym, że:

    9. czyta

    8. się źle

    7. bo to

    6. odwrotnie

    5. a nie

    4. dołu

    3. do

    2. od góry

    1. Pisz

    -- a jeśli tego nie umiesz, to wracaj do... przedszkola!

    Co do meritum:
    na 98-ce pracowałem z... 12-ma MB, i jakoś -- przeżyłem. Choć nie twierdzę, że
    było słodko. Natomiast XP SP3 "stało" u mnie dość długo na 256 MB, i udawało mi
    się nie wściekać się, ani też zasypiać (w oczekiwaniu). Wiesz, przed komputerami
    ludzie liczyli "na piechotę" rzeczy, które by Ci się w głowie chyba nie
    zmieściły, bo masz tam za mało RAM-u...

    --

    ze Słonimskiego:

    " - Że co? Wymiana POGLĄDÓW? Takiej wymiany starannie unikam,
    bo jakoś zazwyczaj na niej... tracę!"

  • 8. Data: 2015-08-19 23:01:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-18 o 11:32, Heraklit pisze:
    > Niedawno padł mi laptop Toshiba (satellite l300d-11) a więc trochę już
    > leciwyy.
    Tak z ciekawości: co padło?

    Maciek

  • 9. Data: 2015-08-20 07:30:05
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W dniu .08.2015 o 13:53 666 <...@...6> pisze:

    > Nie zalewaj, na 128 MB to nawet Win98se marnie pracowało.
    > Tak, tak, miałem 98se nawet na 64 MB 133 MHz AMD 586 ale to nie była
    > praca, to było głównie czekanie.

    No pacz, a u mnie Win XP chodził na AMD K5 P133 i 64MB RAM. Do tego C++
    Builder. Owszem, ten ostatni zanim się uruchomił, to trzeba było czekać,
    ale jak już się odpalił, to nawet znośnie działał.

    Nie wspomnę o takim OS/2 Warp, który śmigał na 16MB aż miło.

  • 10. Data: 2015-08-20 07:43:54
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-08-20 o 07:30, Dziki Facet pisze:

> [...]
    > ale jak już się odpalił, to nawet znośnie działał.
    >
    > Nie wspomnę o takim OS/2 Warp, który śmigał na 16MB aż miło.

    Można tak jeszcze długo aż do Z80 ? - tylko po co ...