  • 1. Data: 2015-08-09 09:31:23
    Temat: Kamerka megapikselowa wi-fi ?
    Od: " 666" <...@...6>

    Czy ktoś ma doświadczenie, jak się sprawdza w praktyce kamerka 1-2 MPix przez Wi-Fi?

    Pytanie jest, czy wi-fi z taniej kamerki 720p/1080p ONVIF umożliwia płynne jakby co
    podgląd i nagrywanie obrazu na dysk?

    Odległość kamerki od AP tylko parę metrów, ale po drugiej stronie ściany murowanej 30
    cm (nie żelbet, bez zbrojenia).

    Pasmo średnio zatłoczone (do 6 różnych mało obciążonych routerów w zasięgu).

    Podejrzewam, że tanie kamerki pracują tylko na 2,4 GHz, no chyba że trafię coś (na
    amazon z dostawą z CHN/HK?) na 5 GHz.

  • 2. Data: 2015-08-10 23:15:54
    Temat: Re: Kamerka megapikselowa wi-fi ?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.08.2015 o 09:31, 666 pisze:
> [...]
    >
    > Podejrzewam, że tanie kamerki pracują tylko na 2,4 GHz, no chyba że
    > trafię coś (na amazon z dostawą z CHN/HK?) na 5 GHz.
    ja mam kamerki edimaxa. jak chcesz to Ci podam adres i hasło, możesz
    sprawdzić sam jak działają.
    Mam też rejestrator na kamerach pal. Kamerki edimaxa "dają" o rząd
    wiekości lepszy obraz. Natomiast z rejestracją - nie daję rady. program
    na windowsa nie potrafi zobaczyć kamer. Zoneminder na linuksie - wymaga
    więcej cierpliwości niz ja mam. ktoś w zeszłym tygodniu twierdził że NAS
    spokojnie może nagrywać obraz z takich kamer. JAk Ci się uda przerobić
    PC na rejestrator - daj znać jak tego dokonałeś
    ToMasz

    PS
    jedna uwaga co do kamer edimaxa. jeśli jest informacja że kamera może
    1280p czy cośtam, to znaczy że owe parametry można osiągnąć w jednej
    ściśle określonej niemalże teoretycznej sytuacji. obydwie mają takie
    ściemy. pomimo to że użyteczny obraz (ten który wysyłają w "chmurę" ma o
    wieele niższą rozdzielczość, niż w reklamie - jak już pisałem -
    przewyższa to bez wątpienia PAL

  • 3. Data: 2015-08-12 17:21:08
    Od: " 666" <...@...6>

    A program CMS i NetSurveillance nie widzą Twoich kamerek?
    Generalnie to sporo trzeba nadłubać, żeby kamery zobaczyć, mi trochę ręce już opadały
    przy ustawieniach (dla kamerek ethernetowych i
    CMS), i zabawa z przegladarkami jest (bo jak akurat przykładowo Safari jest zgodne z
    nakładką, to Opera niezgodna lub na odwrót).

    Moje pytanie było konkretnie o strumień danych po wi-fi, ile taka jedna kamerka 1-2
    MPix może w łącze wi-fi wywalać danych przy
    pełnej rozdzielczości i powiedzmy do 25 FPS H264

    -----

  • 4. Data: 2015-08-12 20:26:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.08.2015 o 17:21, 666 pisze:
    > A program CMS i NetSurveillance nie widzą Twoich kamerek?
    nie. bo ja korzystam z internetu gsm (lte) więc nie "dobije" się po IP,
    korzystam z "chmury" edimaxa
> [...]
    > zabawa z przegladarkami jest (bo jak akurat przykładowo Safari jest
    > zgodne z nakładką, to Opera niezgodna lub na odwrót).
    przez IP, wewnątrz sieci - niema problemu

    > Moje pytanie było konkretnie o strumień danych po wi-fi, ile taka jedna
    > kamerka 1-2 MPix może w łącze wi-fi wywalać danych przy pełnej
    > rozdzielczości i powiedzmy do 25 FPS H264

    no właśnie. przy pełnej rozdzielczości. wiec pełną klatkę można zobaczyć
    jedynie w IE 8 w trybie jakimśtam. transfer płynnego obrazu chyba max
    800 punktow. o ile chcesz napisz na na email, to Ci "udostępnie" kamerę
    na dzień czy dwa, do grzebania po menue i testów.

    ToMasz