  • 21. Data: 2010-12-02 15:17:57
    Temat: Re: Wybór netbooka
    Od: Piter <e...@w...pl>

    Doc pisze tak:

    > 10" czy 12". I tak jedynie oglądając netbooki w Avansach i
    > MediaMarkatch stwierdziłem, że 10" jakieś takie poręczniejsze
    > jest.

    Drugi raz nie kupiłbym 10" choć kosztował w promocji 840zł
    Ekran przeglada się jak przez dziurkę od klucza.

    --
    Piter

  • 22. Data: 2010-12-02 18:02:30
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-12-02 16:08, RadoslawF pisze:
    > "i może jakiś film"

    Fakt, atom (u mnie N455) jest koszmarnie wolny.
    Ale z filmem sobie radzi przy obciążeniu 30-50 %.
    Choć pewnie w tym przypadku chodzi o to, ze układ graficzny nijak nie
    pomaga rozkodować filmu.
    P.

  • 23. Data: 2010-12-02 18:31:20
    Od: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 16:08:25 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Z tego fragmentu "i może jakiś film" nie wynika że tylko
    > do notatek. :-)

    Wiesz jak to jest w podróży i w hotelach ;) Niby ma być notatnik, ale jak
    nuda przyciśnie to by się chciało jakiś film obejrzeć.
    No i jak znam siebie to z czasem wymyślę jakieś nowe zastosowania. W tej
    chwili przyszedł mi do glowy podręczny mapnik: iPlus + Google Maps :)

    > Jeśli mała moc nie jest problemem to poszukaj czegoś z 10 calowym
    > ekranem i pierwszym atomem w cenie poniżej tysiąca zł.
    > Nie bardzo widzę sensu w kupowaniu "lepszego" notatnika za półtora
    > tysiąca czy więcej. Ale to oczywiście tylko moje zdanie.

    A jakiś konkretny model neta jesteś w stanie polecić? Czy to wszystko
    jeden pies jest? Bo patrząc na parametry na półkach sklepowych to na okow
    szystko wygląda podobnie...

    --
    mgr inż. Doc, d...@w...pl.na.pohybel.spamerom
    Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...

    "Jak sobie pomysle, że jestem już inżynierem
    to aż się boję iść do lekarza" - Student Anonim

  • 24. Data: 2010-12-02 18:33:20
    Od: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 16:17:57 +0100, Piter napisał(a):

    > Drugi raz nie kupiłbym 10" choć kosztował w promocji 840zł
    > Ekran przeglada się jak przez dziurkę od klucza.

    A co konkretnie użytkujesz w tej chwili? Jakie wrażenia?

  • 25. Data: 2010-12-02 19:09:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Doc pisze tak:

    > A co konkretnie użytkujesz w tej chwili? Jakie wrażenia?

    Wrażenia bardzo pozytywne oprócz jednej dużej wady
    uwaga ten model ma tylko jeden głośnik (sic!) czyli jest mono

    bardzo fajna klawiatura, ładny obraz, lekki i z windowsem xp home w tej
    cenie.

    http://www.trustedreviews.com/laptops/review/2010/06
    /10/Samsung-N130/p1

    --
    Piotr

  • 26. Data: 2010-12-02 20:30:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.12.2010 15:30, Doc pisze:

    > Co rozumiesz przez dwa monitory? Wyświetlacz netbooka + monitor?

    No. Podłączam rzutnik/telewizor/etc i wyświetlam tam
    słuchaczom/kursantom/etc wybrane przeze mnie treści.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-12-02 20:42:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.12.2010 16:04, Radosław Sokół pisze:

    > 1) Można polemizować, czy akurat do *tego* zostały stworzone
    > (ja myślę, że - choćby ze względu na nazwę - zostały stwo-
    > rzone do czegoś innego).

    Do tego, do tego :D Do innych zadań są zwykłe komputery. Za to jak
    trzeba latać ze sprzętem po salach, to mały rządzi.

    > 2) Ograniczenie tyczy się o ile pamiętam wyłącznie rozdzielnej
    > obsługi dwóch ekranów, co owszem -- jest przydatne, ale nie
    > oznacza braku możliwości prowadzenia wykładów/zajęć.

    Dla mnie tak. O ile w czasie wykładu z prezentacji jestem zaangażowany
    ze słuchaczami i w zasadzie obleci (pomijając to, że niekoniecznie
    powinni widzieć mój pulpit), o tyle w czasie zajęć-laborek oznacza brak
    możliwości prowadzenia zajęć, bo w czasie, gdy np. na ekranie mają
    wyświetlone zadania, ja robię sobie coś innego. Albo na tym ekranie dla
    nich mam tylko 1 aplikację z którą pracujemy. Np. na rzutniku siedzi
    CodeBlocks, gdzie buduję szablon programu, uczniowie dostają pewien
    schemat programu, dumają sobie nad jego uzupełnieniem, ja w tym czasie
    mogę robić coś innego i po kawałku im dodawać kolejne wyjaśnienia. Albo
    mają coś zrobić w Inkscape, to Inkuś sobie siedzi, jak im nie wychodzi,
    to pokazuję jak.

    Albo w czasie zajęć, do których nie mam przygotowanej 1 prezentacji,
    wtedy na moim pulpicie mam porozkładane katalogi z plikami i tylko je
    odpalam i mam to, co w danej chwili potrzebne.

    Albo w czasie zajęć, gdy kursanci oglądają film, ja już sobie
    przygotowuję dalsze rzeczy, albo się odstresowuję :D

    Nie, generalnie praktycznie cała moja praca oznacza bycie podpiętym do
    rzutnika, a jednocześnie muszę mieć choćby dziennik z ocenami, pliki
    pomocnicze, etc. No i mogę sobie w przerwach popisać mejle czy na UseNet.

    > Ba,
    > osobiście częściej korzystam z trybu klonowania obrazu na
    > wykładach, bo o ile prezentację lepiej się prowadzi w try-
    > bie prezentera, to już demonstrowanie czegoś z głową wykrę-
    > coną w kierunku ściany jest co najmniej niewygodne.

    U mnie ściany są ze wszystkich stron. :D Na Polsl w Zabrzu, w tej sali,
    gdzie mam zajęcia np. stanowisko prowadzącego jest bokiem do ściany z
    ekranem. U mnie w LO mam ścianę z ekranem wręcz na wprost mnie. W
    sąsiednim LO, gdzie występuję gościnnie, takoż ściana ekranowa jest na
    wprost biurka nauczyciela.

    Specjalnie latałem za modelem z XP właśnie ze względu na możliwość pracy
    z dwoma ekranami.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-12-02 20:45:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-02 19:31, Użytkownik Doc napisał:

    > A jakiś konkretny model neta jesteś w stanie polecić? Czy to wszystko
    > jeden pies jest? Bo patrząc na parametry na półkach sklepowych to na okow
    > szystko wygląda podobnie...

    Konkretnego nie polecę bo nie używam, spodziewam sie że powinny
    być różnice jakościowe między różnymi producentami.
    Gdybym kupował to znalazł bym kilka modeli w odpowiedniej cenie,
    porównał ranking ich producentów jeśli chodzi o awaryjność i
    wybrał takiego który ma najniższy procent awarii.
    Linka z rankingiem w USA ktoś niedawno podawał.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-12-03 07:14:16
    Od: Marcin <m...@g...com>

    To dorzuce swoje 5 groszy. W tej chwili mam chyba 10 netbooka,
    zaczalem 10 lat temu od toshib libretto. Od roku mam Asusa 1101ha i
    tego polecam, 11,6' matryca HD, bateria min. 6h do 9h. I
    przedewszystkim chipset Poulsbo, ktory sprzetowo wspomaga h264 i
    flasha.

  • 30. Data: 2010-12-03 09:57:13
    Od: "Grzegorz Kapusta" <s...@p...fm>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał:

    > Fakt, atom (u mnie N455) jest koszmarnie wolny.

    Owszem, jest wolny, ale koszmarnie to chyba nie. Pewnie, że jak
    ktoś działa na i5 albo jakimś Phenomie to Atom będzie innym
    światem, ale mnie do codziennego użytku wystarcza AMD Barton
    2500+ i Atom ma bardzo podobną wydajność. Ostatnio sprawdzałem
    obciążenie podczas odtwarzania filmu z vod.onet.pl i dla obu procesorów
    wahało się w granicach 90%. A już porównanie do Celerona 900 MHz,
    nie dość, że napisane niezrozumiałym językiem, to wydaje się być
    zupełnie nietrafione.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta