  • 11. Data: 2010-12-02 10:23:59
    Temat: Re: Wybór netbooka
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 10:31:33 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Chodzi Mu o to, żebyś siadł przy komputerze z Celeronem 900 MHz
    > lub czymś wolniejszym i zobaczył, czy Ci się wygodnie na tym
    > pracuje. Po co? Bo netbook z Atomem będzie mniej więcej tak
    > samo wolny. To komputery do robienia notatek, a nie wygodnej
    > pracy.

    Jeszcz półtora roku temu rodzice mieli mojego stareńkiego Celerona 433 z
    któego czasami kożystałem więc wiem z czym to się je.

    No i mam świadomość, ze netbook to do notatek a nie do pracy. Takie jest
    moje założenie: internet, notatki + ewentualnie muzyka.

    pzodrawiam,
    --
    Doc,
    Zawsze dumny, wielkopański, to jest 7 DAK poznański

  • 12. Data: 2010-12-02 10:25:20
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 09:26:39 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Jestem pewien

    > MSO nie wymaga .NET

    Mam MSO 2003 i przy każdej instalacji instalowało mi .NET Framework.

  • 13. Data: 2010-12-02 11:49:33
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Zastanawiałem sie nad netbookami ASUSA. Są tanie, ale nie mam
    > doświadczenia z tą marką.
    > Mojego faworyta czyli HP odrzuciłem na samym początku ze względu na cenę,
    > ale ostatnio w Avansie przyuważyłem HP Mini za ok 1300PLN. To jakaś nowa
    > linia czy przecenione starocie?

    http://www.electronista.com/articles/09/11/17/reliab
    ility.study.has.apple.4th.place/

    W USA HP aktualnie jest najbardziej awaryjną marką z głównego nurtu. Asus
    najmniej awaryjną.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 14. Data: 2010-12-02 13:04:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 10:33:05 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > http://msdn.microsoft.com/en-us/library/8z6watww.asp
    >
    > Dalej jesteś pewien?

    Chyba będę musiał odwołać, chociaż jeszcze parę miesięcy temu, dokładnie
    ta sama strona wskazywała, że Windows 7 starter nie obsługuje .NET
    Framework. Obecnie pod koniec strony jest tam coś takiego:

    Change History
    September 2010
    Corrected information for Windows 7 Starter x86 and Windows 7 Starter N.
    Content bug fix.

    Wygląda na to, że będę musiał wrócić do 3 przypadków kiedy próby
    instalacji jakichś programów wysypywały się właśnie w trakcie
    instalacji .NET. Przyczyna musiała być zapewne jakaś inna. Jak dotąd
    kierując się podawaną przez Microsoft informacją, że Starter nie
    obsługuje po prostu dawałem sobie spokój z dalszymi próbami instalacji.

  • 15. Data: 2010-12-02 13:25:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.12.2010 12:49, =Marcos= pisze:
    > W USA HP aktualnie jest najbardziej awaryjną marką z głównego nurtu. Asus najmniej
    awaryjną.

    Za to ASUS ma średniej jakości obsługę gwarancyjną. Znajomy
    ostatnio walczył z ich serwisem gwarancyjnym -- nie mają
    żadnych terminów naprawy/wymiany sprzętu, komputer trzymali
    chyba dwa czy trzy miesiące; na koniec przynajmniej zwrócili
    pieniądze za zepsuty po raz drugi sprzęt.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 16. Data: 2010-12-02 13:33:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.12.2010 09:15, jureq pisze:
    > Większość tanich netbooków ma zainstalowaną wersję Windows 7 Starter. Jej
    > podstawowym ograniczeniem jest brak możliwości instalacji .NET Framework.

    Podstawowym ograniczeniem Startera jest brak obsługi dwóch monitorów,
    przez co nowe netbooki nie nadają sie do tego, do czego zostały
    stworzone, czyli do przenośnego wykorzystania do prowadzenia zajęć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-12-02 13:36:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.12.2010 10:31, Radosław Sokół pisze:
> [...]
    > pracuje. Po co? Bo netbook z Atomem będzie mniej więcej tak
    > samo wolny. To komputery do robienia notatek, a nie wygodnej

    Pacz pan, a ja wygodnie pracuję od roku na atomie. Owszem, demon
    prędkości to nie jest i wolałbym nieatom, ale wydajniej się pracuje na
    netbooki z atomem niż na dużym notebooku, więc o ile wolałbym netbooka z
    normalnym prockiem, o tyle wolę netbooka z atomem niż noteboka bez atoma.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2010-12-02 14:30:27
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 14:33:34 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Podstawowym ograniczeniem Startera jest brak obsługi dwóch monitorów,
    > przez co nowe netbooki nie nadają sie do tego, do czego zostały
    > stworzone, czyli do przenośnego wykorzystania do prowadzenia zajęć.

    Co rozumiesz przez dwa monitory? Wyświetlacz netbooka + monitor? Czy
    wyświetlacz netbooka + 2 monitory?

  • 19. Data: 2010-12-02 15:04:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    > Podstawowym ograniczeniem Startera jest brak obsługi dwóch monitorów,
    > przez co nowe netbooki nie nadają sie do tego, do czego zostały
    > stworzone, czyli do przenośnego wykorzystania do prowadzenia zajęć.

    1) Można polemizować, czy akurat do *tego* zostały stworzone
    (ja myślę, że - choćby ze względu na nazwę - zostały stwo-
    rzone do czegoś innego).

    2) Ograniczenie tyczy się o ile pamiętam wyłącznie rozdzielnej
    obsługi dwóch ekranów, co owszem -- jest przydatne, ale nie
    oznacza braku możliwości prowadzenia wykładów/zajęć. Ba,
    osobiście częściej korzystam z trybu klonowania obrazu na
    wykładach, bo o ile prezentację lepiej się prowadzi w try-
    bie prezentera, to już demonstrowanie czegoś z głową wykrę-
    coną w kierunku ściany jest co najmniej niewygodne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 20. Data: 2010-12-02 15:08:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-02 11:23, Użytkownik Doc napisał:

> [...]
    >
    > No i mam świadomość, ze netbook to do notatek a nie do pracy. Takie jest
    > moje założenie: internet, notatki + ewentualnie muzyka.

    Z tego fragmentu "i może jakiś film" nie wynika że tylko
    do notatek. :-)
    Jeśli mała moc nie jest problemem to poszukaj czegoś z 10 calowym
    ekranem i pierwszym atomem w cenie poniżej tysiąca zł.
    Nie bardzo widzę sensu w kupowaniu "lepszego" notatnika za półtora
    tysiąca czy więcej. Ale to oczywiście tylko moje zdanie.