    From: "maX" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wybór grafiki do Flash 1080p youtube, google map, bluray
    Date: Sun, 12 Aug 2012 16:42:32 +0200

    Użytkownik "jędrek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:k06hs0$meb$1@node2.news.atman.pl...
    > Obecnie mam wiekową kartę graficzną Ge Force 7300GT Gigabyte z pasywnym
    > chłodzeniem
    > http://old.benchmark.pl/artykuly/recenzje/GeFofrce7/
    Gigabyte_7300GT_7300GS/Gigabyte_7300GT.jpg

    > niestety nie zawsze ona już wyrabia na youtube przy materiałach 1080p
    > przykład:

    Ona wogóle się nie wyrabia, bo Geforce serii 7 nie miały hardwarowej
    akceleracji video wykorzystywanej w youtube (pojawiła się w serii 8, a w
    Radeonach od serii 4).

    > http://www.youtube.com/watch?v=HdyHG4P01IA
    > (pojawiają się na 1080p zacięcia na ułamki sekundy co zaburza płynność).

    Oddzielną sprawą jest np. to że w najnowszej wersji Chrome (21) dla WinXP
    Google po prostu wyłączył wszelką akcelerację z karty graficznej (czyli
    "video rendering" i "video decoding") i wszystko liczy procesor. Dlatego
    czasami warto wymienić procesor na silniejszy (lub podkręcić aktualny).

    > Zauważyłem też, że np. takie google map też przy szybkim poruszaniu się po
    > mapach satelitarnych, zbliżaniu, oddalaniu też wymagają mocniejszej karty
    > żeby przebiegało to płynnie bez przestojów potrzebnych na przetworzenie.
    > Porównując do jakiś tam energooszczędnych netbooków tam już w ogóle jest
    > dramat na takich mapach - zwiecha nieraz na naście sekund ;)

    Ale zwykłe mapy czy MapsGL? Jeśli zwykłe to może przełącz góglmapy na wersję
    WebGL? Albo odwrotnie?

    > Od czasu do czasu obejrzę też jakiś materiał z bluray.

    7300 nie miał akceleracji BR (tylko taką szczątkową, której nie wykorzystuje
    współcześnie żaden BR Player). Ta jest dopiero od Geforce seii 8 i Radeonów
    serii 2.

    > W gry nie gram więc ten punkt w rozważaniach nie jest istotny.
    >
    > Obstawiam takie karty:
    >
    > 1.
    > http://wlodipol.pl/produkt/Karta_Graficzna_GIGABYTE_
    GeForce_GT220_1024MB_DDR3

    > 2.
    > http://wlodipol.pl/produkt/Karta_Graficzna_GIGABYTE_
    GeForce_GT430_1024MB_DDR3

    > 3.
    > http://wlodipol.pl/produkt/Karta_Graficzna_GIGABYTE_
    GeForce_GT430_2048MB_DDR3

    > 4.
    > http://wlodipol.pl/produkt/Karta_Graficzna_GIGABYTE_
    GeForce_GT_440_1024MB_DDR3

    Już GF8400 / HD4350 powinien spełnić twoje potrzeby. W praktyce, wśród
    obecnie sprzedawanych kart, każda nawet najtańsza będzie dużo szybsza niż
    7300.

    > Generalnie jakbym spał na pieniądzach nabyłbym sobie wszystkie 4 sztuki i
    > sam potestował, po tygodniu bym wybrał dla swoich potrzeb najlepszą :)
    >
    > Rzuciłem okiem na testy podobnych kart:
    > http://pclab.pl/art43499-4.html
    >
    > Różnice przy flash-ach 1080p są znikome.

    Zgadza się.

    > Powstaje pytanie jak proponowane karty się grzeją w stanie spoczynku, jak
    > z poborem mocy w stanie spoczynku względem mojej starej karty.
    > Zależy mi na jak najmniejszym grzejniku, jak najmniejszy pobór mocy bez
    > stresu, w czasie spoczynku (włączony blaszak, nic się nie robi w danym
    > momencie) oczywiście w kompromisie z jak najlepszą wydajnością do
    > wskazanych celów.

    Czyli karty AMD, mają mniejszy pobór mocy niż nVidie. Geforce 520 ma pobór
    mocy 30W (tyle AFAIR miał 7300GT), Radeony będą miały jeszcze mniej.

    > Czy dla NIE-gracza ilość pamięci w karcie ma znaczenie? Czy jest sens
    > pchać się w 2GB pamięci? Czy ma to znaczenie w wymienionych
    > zastosowaniach? Czy zarówno 1GB jak i 2GB będą tutaj bez znaczenia?

    Starczy 256 MB.

    > Czy do moich celów wystarczy już z dużym zapasem GT220

    Do YT tak. Nie wiem jak z WebGL, ale nawet najtańsza karta w sklepach
    (Geforce 210, Radeon 6450) będzie dużo szybsza w OpenGL (na którym bazuje
    WebGL, na którym bazuje MapsGL) niż 7300GT.

    > czy raczej pchać się w GT430 czy GT440, bo zauważę różnicę na plus
    > szybkości i odciążenia CPU na płycie głównej?

    Nie, za to zauważysz większy pobór mocy i większe ciepło.

    > Z tego co widzę wszystkie wskazane obsługują technologię "PureVideo HD"
    > więc z HD nie powinno być tu już najmniejszych problemów co do idealnej
    > płynności.

    Tak.

    > Czy technologia CUDA w moich zastosowaniach coś wnosi? Czy jest to tylko
    > przydatne jeżeli zamierza się zaprząc taką kartę np. do kompresji video
    > jako dodatkowy blok przeliczeniowy?

    Ci się CUDA / OpenCL / DirectCompute nie przydadzą.

    > Czy ilość procesorów strumieniowych wnosi coś do moich zastosowań? 48
    > procesorów kontra 96?

    Nie.

    > A może to tylko dla graczy ważne?

    Tak.

    > Celuję w firmę gigabyte bo lubię te produkty.

    Zgadza się.

    > Zakładam, że im wyższy zegar na karcie tym większy grzejnik będzie (?) -
    > bo wszystkie w tej samej technologii 40nm są wykonane.

    Tak.

    > Czy robi się coś podobnego w pasywnej wersji chłodzenia, bo boję się
    > szumiących wiatraków ;)

    W tym przedziale jest sporo wersji pasywnych.
    Jeśli masz monitor z wejściem DSUB (LCD lub CRT) to weź kartę "full size" z
    gniazdem DSUB wychodzącym bezpośrednio z laminatu a nie dołączanym tasiemką
    (przy analogowym połączeniu tasiemka obniża jakość obrazu).