  • Data: 2009-05-21 22:26:49
    Temat: Re: Wybitnie tania karta - kupić czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 May 2009, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

    > Witam!
    > Przymierzania się do karty pamięci ciąg dalszy. Na grupie dostałem
    > informację już, że spokojnie mogę kupić A-Datę. Patrzę na Allegro, a karta
    > A-Data kosztuje 35zł plus 10zł za przesyłkę. Pytam zatem: czy warto od tego
    > sprzedawcy kupić, czy warto kupić tę kartę właśnie, oraz czy zadziała ona
    > poprawnie z aparatem KonicaMinolta A200. Oto karta:
    > <http://allegro.pl/item632946761_4gb_cf_a_data_80x_s
    peedy_natychmiastowa_wysylka.html>

    Mam ADaty.
    4 GB - nie wiem czy taką, bo akurat razem z KM A200 pożyczyłem znajomemu :)
    Większa karta "speedy" (jak na zdjęciu, wykorzystywana do różnych celów)
    - zapis 8,8MB/s, odczyt 17MB/s (z niewielkim hakiem), mi starcza ;) (do wczoraj
    nie miałem czytnika zdolnego do takich transferów :P).
    Działają bez zarzutu (obie), acz tej 32 GB "nie lubią" popularne
    czytniki w plastikowej przezroczystej obudowie "za 10 zł" (jak nadruk
    jest firmowy, od Pentagrama poczynając, to za więcej ;), ale podejrzewam
    że "kostki" te same), zarówno zabytkowy Trust (limit ~7MB/s/9MB/s) jak
    i wszelki firmowy sprzęt toto czyta.

    > U innego sprzedawcy ta sama karta kosztuje 15zł więcej, więc cena tej
    > pierwszej wydaje mi się podejrzana. Pomocy.

    W kwestii sprzedawcy się nie wypowiem, numer o "udzieleniu
    pełnomocnictwa" ma uzasadnienie podatkowe (z możliwym sporem
    US, ale to zmartwienie sprzedawcy), ale otwiera również *potencjalne*
    miejsce do sporów w razie reklamacji ("tu masz pan dowód nadania
    i walcz pan sobie z pocztą sam"), acz niekoniecznie zgodne z przepisami
    "konsumenckimi".

    wKF: Nie przejmuj się tak bardzo tym, że polecają ci "firmowe" karty,
    o ile nie przechowujesz na nich danych od których zależy Twoje
    bankructwo :P
    Zajrzyj do sąsiedniego wątku - dziś przejrzałem nowym czytnikiem
    wszystkie karty poza tą AData 4 GB (powód wyżej), najlepsze
    osiągi mam na PQI (koniec możliwości czytnika), AData "speedy"
    jest ex equo na 2 pozycji z transferem odczytu razem z SanDiskiem
    Ultra II (1GB).
    Do tego znacznie większa jest szansa na kupienie "podróbki"
    SanDiska niż "podróbki" ADaty :>

    Mi wyszło:
    - jak nie potrzeba *ekstremalnego* transferu *w pececie*, to spokojnie
    wystarczy AData, jakiś King albo podobny wynalazek
    - jak ktoś potrzebuje 25MB/s to wystarcza PQI x120 :>

    pzdr, Gotfryd