    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Date: Fri, 12 Aug 2016 03:41:57 +0200
    <nnlbu1$3gl$1@node2.news.atman.pl> <nnls8f$fpp$1@node1.news.atman.pl>
    <nnnqg5$jvb$1@node2.news.atman.pl> <no5k1i$36i$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <no7274$44a$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <57a7a7f1$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <noal96$s00$1@node2.news.atman.pl>
    <57a8e2f0$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <nocref$p8$1@node2.news.atman.pl>
    <57aa600d$0$12550$65785112@news.neostrada.pl>
    <nofuvq$399$1@node2.news.atman.pl>
    <1pxy5y7e89xfb$.ngckjmt2rle8$.dlg@40tude.net>

    news:1pxy5y7e89xfb$.ngckjmt2rle8$.dlg@40tude.net...

    > Ale to i tak zawsze grozi, niezaleznie od tego ile tych central

    Oczywiście!

    > bedzie. Jedyna roznica, ze jedna centrala zablokuje lacznosc w calej
    > kolei, a przy kilku yo tylko w jednym rejonie.

    Nie inaczej, o to mi chodzi. Wiadomo, że ryzyka uniknąć się nie da. Mądrzy
    ludzie jednak minimalizują, jeśli nie samo ryzyko, to chociaż jego
    (potencjalne) skutki.

    > Jesli takie awarie sa zalezne od centrali, tzn jest jedno pr-stwo
    > zawieszenia centrali, to statystycznie chyba nawet na jedno wychodzi.
    > Gorzej, ze lacznosc miedzy np Gdanskiem a Wejherowem moze sie urwac,
    > bo gdzies w Warszawie koparka kabel zerwala.

    I to pewnie jedyny... Przypuszczam, że nawet w KRLD nie byli by takimi
    idiotami.

    > Ale to tez kwestia "protokolu".
    > Przy okazji smierci Kuliga wyszlo, ze kolej dzialala tak: telefon do
    > droznika, ten zapisuje zgloszenie w zeszycie i idzie zamknac szlabany.
    > I zadnej informacji zwrotnej, ze szlabany zamkniete, nie przewidywalo
    > sie.

    Nawet jeśli, to kto miałby się upominać, czy podający dzwoni po 1-2 minutach
    "Tej, Heniek, zamknąłeś szlabany?", czy dróżnik oddzwania "Tej, Józek, hep,
    zamknąłem szlabany". I teraz co dalej, gdy rzecz się urwie w trakcie...
    Dobra, nie płacą nam za myślenie o tym.

    > No ale przyjdzie nowe, jeden wypadniety kabelek zatrzyma wszystkie
    > pociagi w calym kraju :-)

    I pół biedy, jeśli zatrzyma. Ale jeśli to ten host steruje całą stosowną
    sygnalizacją, a stanie mu się zwis, czy choćby ta koparka (była kiedyś
    sensacja, jak chyba gdzieś we Włochach, tych warszawskich rzecz jasna,
    koparka dźwięknęła jakiś ważny kabelek, no i wuj, położyła, hmm... ile tego
    było... OIDP, tak z 1/3 kraju, jeśli nie więcej) dźwięknie po kablu jak
    gitarzysta forte tremolo na swym ukulele, a jak wiadomo, przez dziabnięty
    kabel, sygnały raczej mało chętnie przechodzą, powiedziałbym nawet, że
    bardzo mało chętnie, no i jak teraz przekazać sygnał do zatrzymania? Ja bym
    się nie bawił raczej w permanentne sprawdzanie łączności z centralą, bo to
    IMHO nie było by optymalne a i obciążenie eteru emisją radiową, gdzie i tak
    już jest masa syfu różnorakiego...(brak komunikacji z centralą automatycznie
    by zatrzymał wszystko, najlepiej w szczerym polu, w głębokim lesie, nocą, 20
    km od najbliższej stacji i tak z dychę od najbliższej miejscowości), ale,
    jak pisałem, nie płacą mi za myślenie.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski