    Subject: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <nnlbu1$3gl$1@node2.news.atman.pl> <nnls8f$fpp$1@node1.news.atman.pl>
    <nnnqg5$jvb$1@node2.news.atman.pl> <no5k1i$36i$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <no7274$44a$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <57a7a7f1$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <noal96$s00$1@node2.news.atman.pl>
    <57a8e2f0$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <nocref$p8$1@node2.news.atman.pl>
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Wed, 10 Aug 2016 00:58:15 +0200

    W dniu 2016-08-09 o 17:04, HF5BS pisze:

    > Przede wszystkim - jak wtedy uniezależnić różne miejsca od jednej dużej
    > centrali?

    A to zależy czy chce się uniezależnić? Ale nie zdziwiłoby mnie gdyby
    ktoś na górze stwierdził, że pchamy się jedną centralę, bo jedna
    kosztuje mniej niż dwie lub trzy. Dziś ważniejsze są zyski niż niezawodność.

    > Jak prowadzić wyniesienia, żeby centrala nie zaczęła napędzać
    > sama siebie?

    To znaczy?

    > A koszt zarządzania takim molochem?

    Chodzi Ci o koszty ludzkie? Są praktycznie takie same, czy masz 10
    central po 10000 abonentów czy jedną na 100000. Nawet w tym drugim
    przypadku mogą być tańsze bo upgrade oprogramowania robi się raz.
    Gorzej jak ten upgrade nie przejdzie i położą centralę, no ale to nie są
    nagminne przypadki i możliwe, że uwzględnione w strategii.