    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyb?r d?awika dla przetwornicy buck -- artyku?
    Date: Thu, 19 Dec 2019 11:14:26 +0100

    > W przetwornicy buck średni prąd dławika jest równy prądowi wyjściowemu,
    > więc na takie warunki (+ niewielki zapas) się dobiera dławik.

    Akurat to jest według mnie nieco dyskusyjne.
    Ja wykorzystuję jedynie malutkie przetwornice (prądy rzędu 300mA) i
    raczej step-down.
    Zawsze staram się tak dobrać dławik, aby prąd nasycenia był większy od
    ogranicznika prądu w scalaku, nawet jak jest to kilka razy więcej od
    prądu szczytowego w normalnej pracy.

    Kiedyś dawno (ubiegły wiek) używaliśmy jakiegoś procesora co nie miał
    wbudowanego brown-out. I zauważyłem, że w czasie podłączania zasilania
    zdarza się że kontakt nie jest od razu skuteczny i w napięciu zasilania
    pojawia się tąpnięcie, które zawieszało pracę procesora, a było zbyt
    płytkie/krótkie aby normalny układ resetu (RC) ponownie zresetował procka.

    Przenoszę to doświadczenie na DC/DC. Zakładam mianowicie, że takie
    zafalowanie może nie zresetować układu powolnego startu i po takiej
    króciutkiej przerwie prąd dławika chwilowo osiągnie znacznie większą
    wartość niż w czasie normalnej pracy. Jakby dławik nasycił się wcześniej
    niż zadziała ogranicznik prądu to chyba może zabić to scalak.
    P.G.