  • 11. Data: 2015-10-25 21:55:36
    Temat: Re: Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 25 Oct 2015 21:13:12 +0100, Marek wrote:

    > Na Aliiexpress są lipole 5Ah po $1. Pakiet 20S da nam 100Ah i ~80V

    Policz to jeszcze raz kolego, bo to się nie dodaje ;)

    Tomek

  • 12. Data: 2015-10-25 22:07:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 21:13:12 +0100, Marek napisał(a):

    > Na Aliiexpress są lipole 5Ah po $1. Pakiet 20S da nam 100Ah i ~80V
    > akurat do tego silnika, teraz wystarczy połączyć je S-P plus

    Cos chyba kiepsko liczysz. 5Ah*3.6V = 18Wh, trzeba jakies 278$.
    To co prawda bardzo przystepna cena, niejedna czesc do spalinowca
    kosztuje drozej ... ale te ogniwa maja naprawde choc 1Ah ?

    Chinczycy sa dobrzy ... w mnozeniu parametrow.

    U polskich solidnych dostawcow to raczej mamy ~2.8Ah/10Wh za 15zl,
    potrzeba nam 500, cene powiedzmy ze zbijemy do 10zl, wychodzi 5000zl
    plus VAT ... no coz nadal dosc przystepna cena.
    a 500 ... 18x18x33cm. Zadziwiajaco male wymiary.

    Ech, zeby jeszcze potrafilo 65 pojechac, to by sie choc do miasta
    nadawalo :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-10-25 22:13:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 20:13:12 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Kolejna zagadka - dlaczego żelowy?
    > Przecież poza tym że jest jakieś 2x droższy, chyba w takim zastosowaniu nie
    > ma za bardzo zalet. Może też mowa o AGM, który często jest nazywany
    > żelowym?

    Potrzebny "trakcyjny". Moze innych nie robia ?

    Zelowy to chyba faktycznie nieporozumienie - nie lubi przeladowania a
    dokladnie gazowania.
    Przy szybkim ladowaniu trudno uniknac.

    J.

  • 14. Data: 2015-10-25 23:16:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Sunday, October 25, 2015, 9:55:36 PM, you wrote:

    > Policz to jeszcze raz kolego, bo to się nie dodaje ;)

    No i przede wszystkim trzeba zweryfikować te 5Ah...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2015-10-25 23:18:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, October 25, 2015, 10:13:24 PM, you wrote:

    > Potrzebny "trakcyjny". Moze innych nie robia ?
    > Zelowy to chyba faktycznie nieporozumienie - nie lubi przeladowania a
    > dokladnie gazowania.
    > Przy szybkim ladowaniu trudno uniknac.

    10 godzin to nie jest szybkie ładowanie. Hermetyczne bez problemów
    ładuje się prądem 0.3C, tu mamy trzykrotnie mniejszy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2015-10-26 00:01:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 23:16:14 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > No i przede wszystkim trzeba zweryfikować te 5Ah...

    W Chinach mają inne ampery i inne godziny ;)

    A na Aliexpress często jest cena $1, ale tak naprawdę dopiero z opisu
    trzeba wyczytać co ile kosztuje.

    Ostatnio jak liczyłem to li-poli są nadal bardzo drogie, ale już li-ion na
    1kWh (chinską) wychodził mi tylko 3x droższy od ołowiu Centry.

  • 17. Data: 2015-10-26 00:02:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    5000 netto to nie jest zła cena. Trakcyjne olowiowe wyjdą podobnie jeśli nie drozej.
    Problem jest w innym miejscu. To monitorowanie każdego akumulatora litowego w czasie
    ladowania i rozładowania z bezwzględna opcja odłączania uszkodzonych. Olowiowe są pod
    tym względem bardziej tolerancyjne chociaż kosztowniejsze w przypadku gdy jedna cela
    padnie bo trzeba wyrzucić dwie lub piec dobrych. Usługa polegająca na naprawie
    akumulatorów olowiowych zanikła wiele lat temu. Pojawiła by się gdyby samochodów z
    rometu było 1%. Mówi mi jednak cos ze te autka to pić na wode. A celem ich robienia
    są jakieś malo jasne dotacje. Poza tym czegoś tak szpetnego dawno nie widziałem.
    Włosi wyprodukowali trochę cienkich w wersji elektrycznej. Z jakiś względów się nie
    przyjęły. Inna sprawa ze przy dzisiejszych cenach ropy idea samochodu elektrycznego
    dla ludu bardzo się oddala.

  • 18. Data: 2015-10-26 12:27:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 00:01:19 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]

    li-ion na
    > 1kWh (chinską) wychodził mi tylko 3x droższy od ołowiu Centry.

    Mimo to nadal uważam, że te pojazdy to świetna platforma na mody.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2015-10-26 12:44:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>