  • Data: 2019-03-10 17:55:13
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-10 o 17:07, LordBluzg(R) pisze:

    > ------------------------------------
    > Pierdolisz tu farmazony o tym:
    >
    > Art 49/2
    > "Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    > na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    > odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na
    > drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za
    > tym przejściem lub przejazdem.
    >
    > Czyli możesz się zatrzymać 10 metrów przed przejściem. Dlaczego zatem
    > zatrzymujesz się na linii pasów przepuszczajac pieszego, skoro nie wolno
> [...]

    Dopiszę, bo już dość się pogrązyłeś w tym wątku a grillowanie Zenusia
    powoli przestaje mnie bawić. Zatem poczytaj:

    "- Artykuł 49 Prawa o ruchu drogowym dotyczy kierowców, którzy chcieliby
    zaparkować samochód. Prawo nie zabrania zatrzymania samochodu przed
    przejściem w celu umożliwienia przejścia im przez jezdnię - mówi
    Wirtualnej Polsce Joanna Biel-Radwańska z krakowskiej policji drogowej.
    Za taką wykładnią przemawia też art. 26 Prawa o ruchu drogowym, który
    mówi, że kierującemu zabrania się omijania pojazdu, który jechał w tym
    samym kierunku, ale zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa
    pieszemu. Jeśli przepisy w art. 49 zabraniałyby ustępowania pieszym, to
    czy sytuacja ta zostałaby ujęta w art. 26?

    Wiele zależeć będzie więc od tego, na kogo trafi kandydat na kierowcę.
    Jeśli egzaminator uzna, że zatrzymanie samochodu nie było potrzebne,
    może przerwać egzamin. Jeżeli kierujący się nie zatrzyma, stopa pieszego
    postawiona na asfalcie sprawi, że będzie musiał jeszcze raz ubiegać się
    o prawo jazdy. To oznacza, że egzaminowany musi bardzo szybko
    interpretować zachowanie pieszych i, niestety - to nie koniec. Musi mieć
    nadzieję, że egzaminator zinterpretuje sytuację w identyczny sposób.
    Jak zlikwidować problem?

    W Unii Europejskiej Polska jest jednym z najbardziej niebezpiecznych
    krajów dla pieszych. W 2016 roku stanowili oni u nas blisko 40 proc.
    śmiertelnych ofiar wypadków. Wiele mówi się o zmianie prawa na
    zachodnioeuropejski wzór i w 2015 roku o mało do tego nie doszło."

    https://moto.wp.pl/ustepowanie-pieszym-stojacym-prze
    d-przejsciem-grzecznosc-czy-smiertelne-zagrozenie-61
    73202135836289a

    Polecam cały artykuł dla wielu zwolenników zapierdalania po rusku bo ci
    bardziej cywilizowani wiedzą o co chodzi.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>