  • Data: 2019-03-07 11:30:19
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    PS.

    Sprawa w sądzie odbyła się w połowie roku 2012 ale mimo to napiszę jaki był
    finał tej historii choćby dla innych w podobnej sytuacji.

    Sąd umorzył postępowanie pod warunkiem wpłacenia przeze mnie 500zł na konto
    fundacji na rzecz ofiar wypadków. Orzeczenia sądu nie pamiętam już do końca
    aczkolwiek z grubsza przytoczę:

    Kierowca samochodu osobowego nie zachował szczególnej ostrożności podczas
    zbliżania się do przejścia dla pieszych ale to niebezpieczne zachowanie się
    pieszego bezpośrednio doprowadziło do wypadku drogowego. Pieszy wtargnął pod
    koła nadjeżdżającego samochodu a kierowca nie miał żadnej możliwości uniknięcia
    wypadku.

    Dodam tylko, że poszkodowany nie stawił się na rozprawę i nie założył mi sprawy
    cywilnej.
    Dziękuję wszystkim za rady.
    Pozdrawiam. Paweł

    https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/305940-wtarg
    niecie-pieszego-potracenie-na-pasach.html

    Czyli tradycyjnie winny pieszy, ale winny kierowca :)