    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Wsporniczki NASA technology
    Date: Fri, 26 Jan 2018 10:06:01 +0100

    Konrad Anikiel wrote:

    > Ale nie o to chodziło. Ja miałem na myśli że podałeś istotną informację w treści
    emaila,
    > zamiast na rysunku, przez co nie dało się tego łatwo wycenić bez
    wnikania.

    Opis w treści maila wynikał właśnie ze świadomości własnych ograniczeń
    w dziedzinie przygotowywania znormalizowanej specyfikacji dla warsztatów
    mechanicznych. Ja po prostu nie wiem, jak to się właściwie robi, to
    zrobiłem jak umiałem i liczyłem na odrobinę dobrej woli u wykonawcy.
    CEF mi pisze, że rysunek jest do kitu, ale nie pisze dlaczego, więc
    i poprawki trudno nanieść. Prośbę o wycenę wysyłałem tylko do ludzi
    chwalących się posiadaniem CNC, bo robienie takich rzeczy Zenkami z
    pilnikiem trochę trudno mi sobie wyobrazić, choćby z powodu pracochłonności.

    > Jeśli masz pojęcie o tym jak działają chińscy producenci

    Od kilku lat różne rzeczy im zlecam, powoli nabieram ochoty
    na przetestowanie opcji montażu w Chinach. Dotąd sprawdzali się
    dobrze. Ale ja jestem niszowy, problemy pomysłowych
    Chińczyków-optymalizatorów produkcji mnie nie dotyczą. To nie ta skala,
    im sie tez nie chce przekombinowywać przy kilkuset sztukach.

    > to być może wiesz że ten który Ci odpisał to nie jest producent,
    > tylko pośrednik który w ogóle nie wnikał, tylko wysłał Twój rysunek
    > do kulkuset okolicznych warsztacików, wybrał najniższą ofertę i
    odesłał do Ciebie.

    Ale co mnie obchodzi, komu on to zleci, jeśli wynik będzie mi
    odpowiadał. Owszem, *jeśli*, ale i przy zamówieniach w polskich
    fabrykach wykonawcom zdarzały błędy. Zobaczymy, nawet z ciekawości
    warto sprawdzić, potencjalne zyski mogą być ogromne i nie ma m tu na
    myśli spraw finansowych.

    > To zupełnie inny rynek, inny proces, inni klienci.

    Niewątpliwie, ale na tych ludziach precyzyjne powiercenie
    kilkuset otworów 0,3mm i ich metalizacja wgłębna nie robi
    wielkiego wrażenia. A tu mi ktoś się zwierza z lęków przed
    wiertłem 0,8...

    > Warsztaty obróbki metali mają łatwiejszych klientów niż Ty, widać
    takich wolą. Taka karma :-)

    Ano, z faktami trudno dyskutować.

    Pozdrawiam, Piotr