  • Data: 2012-01-02 20:43:40
    Temat: Re: Wspomnienie z pierwszego dziesięciolecia
    Od: "radxcell" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    *Padre* wrote in <news:jdt0ba$3pg$1@mx1.internetia.pl>:
    > Chciałbym choć jedno zdanie poświęcić chyba pierwszemu dostępnemu dla
    > "zwykłego" człowieka akceleratorze graficznym S3 Virge, moim skromnym
    > zdaniem spowodował on największy do dziś skok jakościowy w grach, dzięki
    > sprzętowej akceleracji grafiki ówczesne procesory mogły sprostać
    > pierwszym prawdziwym grom 3D.

    Z tego co pamietam, popraw mnie jesli sie myle, to Virge nie tyle akcelerował,
    co sprzętowo dodawał efekty. Oczywiście dzięki temu grafika+efekty były
    generowane szybciej, bo bez konieczności przetwarzania "efektów", ale sama
    generacja grafiki to był ten sam engine co poprzednie S3.
    Czyli, że tak powiem ten sam sprinter, tylko z możliwością ubrania go w bardziej
    kolorowe i błyszczące spodenki.

    > I powiedzcie, czy tak wiele się od tego
    > czasu zmieniło? Nawet najnowsze sprzęty nie są w stanie wygenerować
    > obrazu ruchomego w czasie rzeczywistym który na pierwszy rzut oka nie
    > zostanie rozpoznany jako wirtualny.

    Zmieniło się tylko jedno. Cyferki. Ilość tekseli czy innych polygonów, które
    dana karta przepchnie na sekundę. Reszta, to to samo. Dlatego jest to dość,
    hmmm... nudne?

    pozdr, rdx

    --