  • Data: 2016-12-29 15:05:55
    Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poradź, jak się do niego dobrać. czy jest on z dolnej części tego
    > mechanizmu, czy w górnej. Zdjąłem kierownicę i przełącznik zespolony i
    > go nie widzę.
    > Jacek

    gość od którego kupowałem ja, dawał porady jak się do tego dobrać.
    Ogólnie musisz (opisuje na podstawie punto i to mocno z pamięci):
    Odłączyć akumulator, zdjąć osłonę plastikową od dołu (3-5 małych imbusów
    lub torxów), odkręcić na łączeniu przegub kolumny, potem odpiąć wtyczki
    od centralki lub silnika, z prawej od czytnika immo - wystarczy, że
    wyjmiesz pierścień i gdzieś sobie będzie dyndał. Odkręcasz poduszkę
    powietrzną i odłączasz jej przewód (WAŻNE: odłącz przy odłączonym
    akumulatorze) i zdejmujesz koło kierownicy. Potem odkręcasz kolumnę
    (cztery śruby) i wyciągasz ją z samochodu razem z silnikiem. Bierzesz ją
    na czysty stół i rozkręcasz. Czujnik to takie kremowe koło grubości ok
    3cm przechodzące przez środek kolumny.

    Jak będziesz miał czuknik to będzie miał on taką zawleczkę metalową -
    ważne by jej nie wyjmować dopóki nie posadzisz koła w miejscu docelowym
    (inaczej centralka nie będzie wiedziała gdzie są koła ustawione na wprost).

    Kup u tego sprzedawcy, który da ci wsparcie wiedzą - nie potrzebowałem
    bardzo dużo instrukcji ale bez pomocy bym nie dał rady (zagadkowa spinka
    była przeze mmnie montowana i demontowana kilka razy..jak i cała kolumna:P)