  • 1. Data: 2019-02-24 18:26:03
    Temat: Współwłaściciel samochodu nie wpisany w DR
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Mam auto z współwłaścicielem. Nie został on dopisany do DR, nie ma prawa jazdy, nigdy
    go nie miał i raczej nigdy go nie będzie miał. Współwłaściciel nigdy nie kierował
    samochodem, nie będzie kierować samochodem o którym mowa, ani żadnym innym.

    Czy za niedopisanie go do DR mogą czekać mnie jakieś negatywny konsekwencje?

    AdamK

  • 2. Data: 2019-02-24 18:34:35
    Temat: Re: Współwłaściciel samochodu nie wpisany w DR
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-24 18:26, Adam Klobukowski wrote:
> [...]
    >
    > Czy za niedopisanie go do DR mogą czekać mnie jakieś negatywny konsekwencje?

    A jaki sens ma wpisywanie tego w dowodzie rejestracyjnym jak nie trzeba
    go wozić?

  • 3. Data: 2019-02-24 19:29:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 18:34:43 UTC+1 użytkownik kk napisał:
> [...]
    >
    > A jaki sens ma wpisywanie tego w dowodzie rejestracyjnym jak nie trzeba

    Żeby uniemożliwić egzekucje komorniczą chociażby.
    Bo kto kupi auto z egzekucji gdzie w DR współwłaściciel jest?

  • 4. Data: 2019-02-24 20:05:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Feb 2019 09:26:03 -0800 (PST), Adam Klobukowski
    napisał(a):
> [...]
    kierował samochodem, nie będzie kierować samochodem o którym mowa, ani żadnym innym.

    A skad sie wzial ?
    Podarowales kawalek, sprzedales ?

    > Czy za niedopisanie go do DR mogą czekać mnie jakieś negatywny konsekwencje?

    Urzad o tym wie ?

    Bo konsekwencje braku w DR chyba zadne, ale jesli urzad wie, to przy
    sprzedazy, zlomowaniu, drugi podpis potrzebny.

    J.

  • 5. Data: 2019-02-24 22:35:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-24 o 18:34, kk pisze:

    > A jaki sens ma wpisywanie tego w dowodzie rejestracyjnym jak nie trzeba
    > go wozić?

    Przy zawieraniu ubezpieczenia. Jak jest współwłaściciel to jest inna
    stawka. Jeśli będzie niezgodność ze stanem faktycznym, ubezpieczyciel
    może się wypiąć w przypadku egzekwowania za szkodę.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 6. Data: 2019-02-24 23:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Przy zawieraniu ubezpieczenia. Jak jest współwłaściciel to jest inna
    > stawka. Jeśli będzie niezgodność ze stanem faktycznym,
    > ubezpieczyciel może się wypiąć w przypadku egzekwowania za szkodę.

    ROTFL
    Oczywiście ze nie moze.
    Moze jedynie przekalkulowac stawke.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 7. Data: 2019-02-25 09:20:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-24 o 19:29, Kris pisze:
> [...]
    >
    > Żeby uniemożliwić egzekucje komorniczą chociażby.
    > Bo kto kupi auto z egzekucji gdzie w DR współwłaściciel jest?

    Jeśli sprzedaży komorniczej podlega 100% samochodu (bo może być tak, że
    zajęte jest 50% i tylko taki udział podlega sprzedaży), to jeśli
    współwłaściciel, wobec którego nie jest prowadzona egzekucja, nie złożył
    powództwa przeciwegzekucyjnego (a nie złożył, skoro dochodzi o licytacji
    jego części), to wraz ze sprzedażą samochodu traci w nim swój udział.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2019-02-25 10:07:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 25 Feb 2019 09:20:52 +0100, w <q508h5$8o3$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > powództwa przeciwegzekucyjnego (a nie złożył, skoro dochodzi o licytacji
    > jego części), to wraz ze sprzedażą samochodu traci w nim swój udział.

    Co się dzieje, gdy owo 50% zmieni właściciela?
    Jeżdżą na zmianę? Sąd zdecyduje?

  • 9. Data: 2019-02-25 10:11:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-25 o 10:07, r...@k...pl pisze:

    > Co się dzieje, gdy owo 50% zmieni właściciela?
    > Jeżdżą na zmianę? Sąd zdecyduje?

    Jeśli się nie umieją dogadać, to sąd, najlepiej sądowne zniesienie
    współwłasności połączone z wykupem jednego z posiadaczy.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2019-02-25 10:14:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 09:20:55 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jeśli sprzedaży komorniczej podlega 100% samochodu (bo może być tak, że
    > zajęte jest 50% i tylko taki udział podlega sprzedaży),

    A może tak być ze podlega sprzedaży 100% jeśli dłużnik ma tylko 50% udziałów?
    Bo chyba wszystkie ogłoszenia o licytacji które widziałem to były "sprzedaż udziału w
    samochodzie?

> [...]
    > powództwa przeciwegzekucyjnego (a nie złożył, skoro dochodzi o licytacji
    > jego części), to wraz ze sprzedażą samochodu traci w nim swój udział.

    Jeśli jest wpisany po to aby utrudnić egzekucję to zapewne swoje prawa do 50% ujawni
    i wtedy komornik będzie musiał te 50% wycofać spod egzekucji;)