    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Współczesny sprzęt audio
    Date: Tue, 3 Nov 2020 12:27:25 +0100

    W dniu 2020-11-02 o 23:43, collie pisze:

    > I tu jest pies pogrzebany: zabrakło emotki! Bez niej, teraz, dla
    > absolwentów gimbazy nie ma tekstów żartobliwych, ironicznych, czy
    > sarkastycznych. Jak żyć bez emotek z cicha pęk jajcarzami na Usenecie?
    > Więcej czytać, poza Usenetem, tekstów bez emotek - poczynając od
    > hrabiego Fredry, a kończąc na tekstach "Dudka". Tak oczytani nie mają
    > później już tu wątpliwości typu: "ty tak całkiem serio?", choć usenetowi
    > żartownisie mogliby co najwyżej buty czyścić Fredrze, czy Tuwimowi.
    > I jeszcze słówko o przytoczonym cytacie Twego przedpiścy. Zdania
> [...]

    Sądzę, że wiem, gdzie jest źródło problemu - mój, chyba nietypowy mózg.
    Wiedzę dzielę na fakty i zależności logiczne.
    Ja 'od zawsze' mam prawie absolutne zero pamięci do faktów, a z kolei
    zapamiętanie zależności logicznej nigdy nie wymagało ode mnie żadnego
    wysiłku.
    W szkole, na studiach byłem zawsze najlepszy z matmy, czy fizyki bo dla
    mnie to wszystko to czysta logika. Wzorów z matmy nie pamiętałem, zawsze
    je sobie prawie od zera wyprowadzałem. Wyjątkiem te co się setki razy
    używało, aż jednak się wbiły do pamięci.
    Przykład. Kilka lat po studiach chodziliśmy z żoną na kurs angielskiego.
    Ona nie miała angielskiego nigdy, ja od 4 klasy podstawówki aż do końca
    studiów. Jakieś nowe dla mnie słówko (czyli nie techniczne) - ona po
    jednorazowym usłyszeniu już pamiętała, ja 2 miesiące po używaniu go na
    zajęciach (co tydzień) za każdym razem się na tym zawieszałem.
    Twarze - fakty. Nazwiska, imiona, nicki, itp - fakty.
    Mam z kolei znajomego, który mi opowiadał, że on kombinował jakby tu nie
    pamiętać, bo się spotykał z odwrotnymi zdziwieniami. Wcześniej myślał,
    że wszyscy tak mają. Był kiedyś opiekunem na kolonii. Przedstawili mu
    się uczestnicy kilku grup - razem z 50 osób. Wszystkich zapamiętał, choć
    się nie starał. Gdy coś chciał od kogoś to zawsze po imieniu i zawsze
    bezbłędnie. Aż się go zapytali kiedy udało mu się ich wszystkich wkuć.
    Jak prowadziłem spływ szkoleniowy to bardzo mi zależało, aby zapamiętać
    chociaż imiona wszystkich 30 uczestników - na koniec miałem określić,
    kto zaliczył, a kto nie. Żona wszystkich znała już pierwszego wieczora.
    Ja po 3 dniach intensywnego wkuwania opanowałem połowę i tak już zostało.

    Jeśli ktoś coś na p.m.e. pisze to ja zazwyczaj potrafię zapamiętać sens
    wypowiedzi, ale znacznie gorzej z zapamiętaniem kto to powiedział.
    Twojego nicka nie kojarzyłem z żadną wypowiedzią. Nie mogłem być pewny,
    czy nie włącza się w dyskusję jakiś nawiedzony audiofil.
    To, że część napisałeś w "" nie dawało mi pewności, czy się z tego
    tekstu nabijasz, czy przytaczasz jako ważny i wartościowy cytat z
    jakiegoś 'eksperta'.
    Stawiałem 90% na nabijanie się i 10% na poważną wypowiedź. Nie mam w
    zwyczaju przyjmować za pewnik czegoś, czego nie jestem pewny. Założenie,
    że ktoś myśli to, co mi się wydaje, że on myśli bywa najczęstszym
    źródłem nieporozumień. Dlatego wolałem zapytać niż przyjąć, że wiem co
    autor miał na myśli.
    P.G.