eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Wróblen
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 115

  • 81. Data: 2020-01-02 17:22:30
    Temat: Re: Wróblen
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Thursday, January 2, 2020, 3:02:34 PM, you wrote:

    >> 2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma.
    > Chyba jednak są.
    >> Ale nie produkuje się 800 kilowych samochodów.
    > Szybko patrząc, internet podpowiada, że współczesne Twingo waży 790 kg.
    > Peugot 108: 840 kg. Citroen C1: 855 kg... Ale może licho patrzę?

    Ale co z czym porównujesz? czereśnie z arbuzami? Poszukaj samochodów o
    podobnym standardzie wielkości wnętrza.

    >> Mój C2 waży tonę a to gówno a nie samochód.
    > No chyba że tak. :)

    No tak. Przesympatyczne autko do jazdy po mieście na zakupy, max w
    dwie osoby. Tył na zakupy. Nic poza tym.

    >> Obecnie półtorej tony to norma.
    > Dlatego, że inaczej się nie da?

    Tak. Dlatego, że ludzie chcą przeżyć wypadek przy prędkości podróżnej.
    W samochodzie, którym mogą przewieźć wygodnie rodzinę.

    > Czy dlatego, że ludzie kupują ciężkie "imponujące" samochody, więc
    > producenci uczynnie je poszerzają, wydłużają i dodają kolejne
    > kilogramy każdego roku? No i koniki dodają, bo tymi kilogramami
    > trzeba przecież poruszać. No i poza tym ludzie lubią koniki,
    > szczególnie w mieście.

    Przeginasz. Po mieście wolę jeździć 50-konnym C2 niż 170-konną Alfą.
    Alfą jeździ żona, bo to ona teraz jeździ więcej samochodem ode mnie.
    Ja po bułki jeżdżę C2.

    >> A różnica pomiędzy półtorej tony a dwie tony jest już niewielka.
    > 33% to "niewielka różnica"?

    W porównaniu do 100% - niewielka.

    >> Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego miejskiego
    >> a drugiego rodzinnego. Zazwyczaj kończy się na rodzinnym.
    > Czyli to z biedy ludzie kupują te wszystkie "miejskie SUVy". Przyznaję,
    > nie pomyślałem.

    Z kaprysu. Bo ten SUV dwa razy do roku służy wyjazdom rodzinnym w długą
    trasę.

    Poza tym - pisałem - ja bym nie kupił. A na ulicach widzę nadal
    przewagę zwykłych osobówek a nie SUVów.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 82. Data: 2020-01-02 17:28:58
    Temat: Re: Wróblen
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Thursday, January 2, 2020, 3:38:06 PM, you wrote:

    >> >> Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
    >> >> rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest
    >> >> daleko w tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a
    >> >> dokładkę wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo
    >> >> energii.
    >> > Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest
    >> > tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest
    >> > energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać.
    >> Dlatego elektryczne są lepsze, bo oszczędzają. Nawet jeśli to ,,na
    >> wyngiel".
    > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
    > części cylindrów, SREC...

    Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania.
    Wiele z nich zmniejsza żywotność silników.

    > Podstawową, uniwersalną przeszkodą w tym całym oszczędzaniu pozostaje
    > masa pojazdu, przy czym elektryki są od startu w gorszej pozycji, bo
    > muszą nie tylko poruszyć swoje blachy, ale jeszcze dodatkowo zestaw
    > akumulatorów.

    I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy
    hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości.

    Silniki elektryczne są znacznie lżejsze od spalinowych. Skrzynia
    biegów (w przypadku elektryka - jedna przekładnia) i układ przeniesienia
    napędu również. Paliwo też swoje waży.
    Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną
    całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile
    waży auto spalinowe tej wielkości i mocy...


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 83. Data: 2020-01-02 17:45:26
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Jan 2020 13:38:10 +0100, RoMan Mandziejewicz

    >> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
    >> przelotów robię na wynglu".

    Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z OZE, po
    drugie sprawność końcowa i tak elektryka jest wyższa niż śmierdziela
    spalinowego co mu trzeba wyprodukować paliwo i oleje, po trzecie od wiosny
    już będzie jeździć na własnym słoneczku. Ps. tak się zastanawiałem czemu w
    kiblu siedzisz, teraz już sobie przypomniałem, śmierdzielu. :P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 84. Data: 2020-01-02 17:52:15
    Temat: Re: Wróblen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1op89vnbj9dwp$....@m...org...
    Thu, 2 Jan 2020 13:38:10 +0100, RoMan Mandziejewicz
    >>> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
    >>> przelotów robię na wynglu".

    >Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z
    >OZE,

    W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... w dzien, czy w
    nocnej taryfie ?

    >po
    >drugie sprawność końcowa i tak elektryka jest wyższa niż śmierdziela
    >spalinowego co mu trzeba wyprodukować paliwo i oleje, po trzecie od
    >wiosny

    A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ?
    A kopalnia ?

    J.


  • 85. Data: 2020-01-02 17:53:13
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 17:28 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
    > > części cylindrów, SREC...
    >
    > Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania.

    SREC służy. To co prawda wynalazek z F1, ale w niektórych osobówkach
    zaczyna się pojawiać, w różnych implementacjach - czasem w postaci
    akumulatora "do ruszania", a czasem jako koło zamachowe.

    > I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy
    > hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości.

    Sprawność procentowa może i rośnie, ale w ostatecznym rozrachunku i tak
    tracimy więcej energii przy większej masie niż przy mniejszej. Gdyby
    było inaczej, producenci obciążaliby swoje samochody, a na drogach
    poruszalibyśmy się ośmiotonowymi klocami palącymi 1l/100.

    > Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną
    > całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile
    > waży auto spalinowe tej wielkości i mocy...

    Znaczy sugerujesz, że ta dwutonowa Tesla z 320KM to dobry przykład
    miejskiego autka?

    Porównując samochody dostępne zarówno w wersji EV jak i spalinowej,
    wersja elektryczna jest jednak zawsze cięższa.

    Mateusz


  • 86. Data: 2020-01-02 18:01:32
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Jan 2020 17:52:15 +0100, J.F.

    > W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ...
    > w dzien, czy w nocnej taryfie ?

    W nocnej tylko. Nie korzystam z ładowarek publicznych.

    > A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ?
    > A kopalnia ?

    Dlatego szkolenie z PV zrobiłem i uprawnienia SEP
    i sobie będę robić elektrownie słoneczną, tak do
    napędu samochodów jak i grzania domu.

    Ciekawe kiedy w końcu wodór zaciągną
    do magazynowania nadwyżek z OZE.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 87. Data: 2020-01-02 18:06:03
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 13:35, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
    > chciałbym mieć.

    Hybrydy odzyskują energię hamowania. Mój Yaris hamuje naprawdę sprawnie
    bez użycia klocków hamulcowych. Byłem zaskoczony.


    --
    MN


  • 88. Data: 2020-01-02 18:42:39
    Temat: Re: Wróblen
    Od: j...@i...pl

    On 02 Jan 2020 05:59:58 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >To masz jakies wyjątkowo tanie BP pod nosem?

    Nie tylko on. Ja mam BP i Shella, obie tańsze od Orlenu czy CircleK.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


  • 89. Data: 2020-01-02 18:53:04
    Temat: Re: Wróblen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:r...@m...org...
    Thu, 2 Jan 2020 17:52:15 +0100, J.F.
    >> W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ...
    >> w dzien, czy w nocnej taryfie ?

    >W nocnej tylko. Nie korzystam z ładowarek publicznych.

    No to wegla ladujesz :-)

    >> A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ?
    >> A kopalnia ?

    >Dlatego szkolenie z PV zrobiłem i uprawnienia SEP
    >i sobie będę robić elektrownie słoneczną, tak do
    >napędu samochodów jak i grzania domu.

    A auto w dzien stoi pod domem, ze sie moze ladowac ?

    >Ciekawe kiedy w końcu wodór zaciągną
    >do magazynowania nadwyżek z OZE.

    No coz,
    a) jakos wolno idzie,
    b) a moze i szybko pojdzie, jak przybedzie samochodow na wodor,
    c) wodor ciagle najtaniej sie robi z metanu :-(

    J.



  • 90. Data: 2020-01-02 18:59:57
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>> Akurat BP mam pod nosem.
    >>> A z tymi 20gr to sie okazuje ze taniej niz na innych :-)
    >>
    >>To masz jakies wyjątkowo tanie BP pod nosem?
    >
    > Jest we Wroclawiu ulica Armii Krajowej, na ktorej jakos wyjatkowo
    > konkurencja dziala.
    > Byc moze dlatego ze sa tam dwie stacje Amic, i wczoraj ON byl po 5.14.
    > Jest tam jeszcze Pieprzyk, ktory tez ma wyjatkowo tanie paliwo, bo w
    > reszcie kraju to juz przestal zanizac cene.
    >
    > No i jakos na pobliskim Orlenie bylo 5.19, na pobliskim BP rowniez.
    > Widzialem i mniejsze roznice.
    >
    > A na innym BP pare km dalej ... tez 5.19. To juz nie jest regula,
    > zazwyczaj bylo troche drozej.
    > Ale przy tym pierwszym czasem bywam, to tankuje

    a ja 30.12 po 4,94...
    To gdzie ten interes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Początek i koniec zawsze są jednością."
    Frank Herbert

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: