  • 61. Data: 2020-01-02 13:08:39
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 12:24 +0100, Myjk napisał:
    > Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu

    A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej.
    Fizyki Pan nie oszukasz.

    > i jeszcze odzyskiwać energię z hamowania aby mieć na ruszenie.

    Żaden system odzysku nigdy nie uzyska 100% sprawności. To tylko
    marketingowy plaster sprzedawców, coby pseudo-ekolodzy mogli
    dalej kupować SUVy z czystym sumieniem i radośnie jeździć nimi wokół
    komina.

    Mateusz

  • 62. Data: 2020-01-02 13:10:52
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 09:42 +0100, Myjk napisał:
    > Ja do kręcenia się wokół komina specjalnie kupiłem PHEVa i WIĘKSZOŚĆ
    > przelotów robię na prądzie.

    Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
    przelotów robię na wynglu".

    Mateusz

  • 63. Data: 2020-01-02 13:26:17
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-02 o 09:27, Shrek pisze:

    > Akurat wiemy. Chciał elektryka, ale żona okazała się bardziej
    > rozgarnięta od niego i skończyło się na hybrydzie. Inaczej miałby
    > terenówkę nie nadającą się ani do terenu ani do miasta, na dodatek z
    > kijowym zasięgiem, więc w trasę też nie.
    >
    > Okazało się, że elektryk jest dobry dla wszystkich, tylko on jest takie
    > specyficzny, że dla niego nie. Co więcej żeby do tego dojść potrzebował
    > żony;)

    To dotyczy tego co pisał a nie tego o kim pisał.

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2020-01-02 13:35:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    > A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej.
    > Fizyki Pan nie oszukasz.
    > Żaden system odzysku nigdy nie uzyska 100% sprawności.

    Niech ma nawet 50% (ma więcej) - lepsze to od zera.

    > To tylko marketingowy plaster sprzedawców, coby pseudo-ekolodzy
    > mogli dalej kupować SUVy z czystym sumieniem i radośnie jeździć nimi
    > wokół komina.

    Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
    chciałbym mieć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2020-01-02 13:38:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    > Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
    > przelotów robię na wynglu".

    Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
    rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest daleko w
    tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a dokładkę
    wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo energii.

    Osobiście liczę na to, że PiS w końcu zostanie oderwany od koryta i
    skończy się ta idiotyczna blokada OZE.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2020-01-02 13:47:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 13:35 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Niech ma nawet 50% (ma więcej) - lepsze to od zera.

    Wystarczy lżejszy samochód - efekt ten sam.

    > Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
    > chciałbym mieć.

    I ja się z tym zupełnie zgadzam. Odzyskiwanie energii kinetycznej
    podczas hamowania jest fajne, ale fajniej odzyskiwać ją w miejskim
    samochodziku ważącym 800 kg aniżeli w niemal dwutonowym SUVie - właśnie
    ze względu na straty. A najfajniej robić to w rowerze lub hulajnodze,
    ale to już oczywiście NTG.

    Mateusz

  • 67. Data: 2020-01-02 13:55:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >To masz jakies wyjątkowo tanie BP pod nosem?

    Jest we Wroclawiu ulica Armii Krajowej, na ktorej jakos wyjatkowo
    konkurencja dziala.
    Byc moze dlatego ze sa tam dwie stacje Amic, i wczoraj ON byl po 5.14.
    Jest tam jeszcze Pieprzyk, ktory tez ma wyjatkowo tanie paliwo, bo w
    reszcie kraju to juz przestal zanizac cene.

    No i jakos na pobliskim Orlenie bylo 5.19, na pobliskim BP rowniez.
    Widzialem i mniejsze roznice.

    A na innym BP pare km dalej ... tez 5.19. To juz nie jest regula,
    zazwyczaj bylo troche drozej.
    Ale przy tym pierwszym czasem bywam, to tankuje.

    J.

  • 68. Data: 2020-01-02 14:00:57
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 13:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]
    > tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a dokładkę
    > wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo energii.

    Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest
    tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest
    energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać.

    > Osobiście liczę na to, że PiS w końcu zostanie oderwany od koryta i
    > skończy się ta idiotyczna blokada OZE.

    A to swoją drogą. Z tym, że PiS czy nie PiS, prędzej czy później EU
    naciśnie gdzie trzeba. No chyba że PL dołączy do bloku wschodniego...
    Ale aż takim pesymistą nie jestem. :)

    Mateusz

  • 69. Data: 2020-01-02 14:32:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    > Wystarczy lżejszy samochód - efekt ten sam.

    2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma.

    > I ja się z tym zupełnie zgadzam. Odzyskiwanie energii kinetycznej
    > podczas hamowania jest fajne, ale fajniej odzyskiwać ją w miejskim
    > samochodziku ważącym 800 kg aniżeli w niemal dwutonowym SUVie - właśnie

    Ale nie produkuje się 800 kilowych samochodów. Mój C2 waży tonę a to
    gówno a nie samochód. Obecnie półtorej tony to norma. A różnica
    pomiędzy półtorej tony a dwie tony jest już niewielka.

    Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego miejskiego
    a drugiego rodzinnego. Zazwyczaj kończy się na rodzinnym.

    > ze względu na straty. A najfajniej robić to w rowerze lub hulajnodze,
    > ale to już oczywiście NTG.

    Zdecydowanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2020-01-02 14:34:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    > Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest
    > tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest
    > energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać.

    Dlatego elektryczne są lepsze, bo oszczędzają. Nawet jeśli to ,,na
    wyngiel".

    [...]

    --
    Best regards,