-
61. Data: 2020-01-02 13:08:39
Temat: Re: Wróblen
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-01-02 o 12:24 +0100, Myjk napisał:
> Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu
A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej.
Fizyki Pan nie oszukasz.
> i jeszcze odzyskiwać energię z hamowania aby mieć na ruszenie.
Żaden system odzysku nigdy nie uzyska 100% sprawności. To tylko
marketingowy plaster sprzedawców, coby pseudo-ekolodzy mogli
dalej kupować SUVy z czystym sumieniem i radośnie jeździć nimi wokół
komina.
Mateusz
-
62. Data: 2020-01-02 13:10:52
Temat: Re: Wróblen
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-01-02 o 09:42 +0100, Myjk napisał:
> Ja do kręcenia się wokół komina specjalnie kupiłem PHEVa i WIĘKSZOŚĆ
> przelotów robię na prądzie.
Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
przelotów robię na wynglu".
Mateusz
-
63. Data: 2020-01-02 13:26:17
Temat: Re: Wróblen
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2020-01-02 o 09:27, Shrek pisze:
>> Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy
>> nie jeździ małżonka w miejskim wozidle. Ale pisze jakby wiedział.
>
> Akurat wiemy. Chciał elektryka, ale żona okazała się bardziej
> rozgarnięta od niego i skończyło się na hybrydzie. Inaczej miałby
> terenówkę nie nadającą się ani do terenu ani do miasta, na dodatek z
> kijowym zasięgiem, więc w trasę też nie.
>
> Okazało się, że elektryk jest dobry dla wszystkich, tylko on jest takie
> specyficzny, że dla niego nie. Co więcej żeby do tego dojść potrzebował
> żony;)
To dotyczy tego co pisał a nie tego o kim pisał.
Pozdrawiam
-
64. Data: 2020-01-02 13:35:12
Temat: Re: Wróblen
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 1:08:39 PM, you wrote:
>> Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu
> A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej.
> Fizyki Pan nie oszukasz.
>> i jeszcze odzyskiwać energię z hamowania aby mieć na ruszenie.
> Żaden system odzysku nigdy nie uzyska 100% sprawności.
Niech ma nawet 50% (ma więcej) - lepsze to od zera.
> To tylko marketingowy plaster sprzedawców, coby pseudo-ekolodzy
> mogli dalej kupować SUVy z czystym sumieniem i radośnie jeździć nimi
> wokół komina.
Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
chciałbym mieć.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
65. Data: 2020-01-02 13:38:10
Temat: Re: Wróblen
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 1:10:52 PM, you wrote:
>> Ja do kręcenia się wokół komina specjalnie kupiłem PHEVa i WIĘKSZOŚĆ
>> przelotów robię na prądzie.
> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
> przelotów robię na wynglu".
Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest daleko w
tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a dokładkę
wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo energii.
Osobiście liczę na to, że PiS w końcu zostanie oderwany od koryta i
skończy się ta idiotyczna blokada OZE.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
66. Data: 2020-01-02 13:47:02
Temat: Re: Wróblen
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-01-02 o 13:35 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
> >> Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu
> > A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej.
> > Fizyki Pan nie oszukasz.
> >> i jeszcze odzyskiwać energię z hamowania aby mieć na ruszenie.
> > Żaden system odzysku nigdy nie uzyska 100% sprawności.
>
> Niech ma nawet 50% (ma więcej) - lepsze to od zera.
Wystarczy lżejszy samochód - efekt ten sam.
> Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
> chciałbym mieć.
I ja się z tym zupełnie zgadzam. Odzyskiwanie energii kinetycznej
podczas hamowania jest fajne, ale fajniej odzyskiwać ją w miejskim
samochodziku ważącym 800 kg aniżeli w niemal dwutonowym SUVie - właśnie
ze względu na straty. A najfajniej robić to w rowerze lub hulajnodze,
ale to już oczywiście NTG.
Mateusz
-
67. Data: 2020-01-02 13:55:00
Temat: Re: Wróblen
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAB3841E8ACEA7budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>> Bawic się w tankowanie specjalnie na BP zeby zyskać 20gr kiedy sa
>>> stacje dajace taka cene bez kombinowania... Dziekuje.
>
>> Akurat BP mam pod nosem.
>> A z tymi 20gr to sie okazuje ze taniej niz na innych :-)
>
>To masz jakies wyjątkowo tanie BP pod nosem?
Jest we Wroclawiu ulica Armii Krajowej, na ktorej jakos wyjatkowo
konkurencja dziala.
Byc moze dlatego ze sa tam dwie stacje Amic, i wczoraj ON byl po 5.14.
Jest tam jeszcze Pieprzyk, ktory tez ma wyjatkowo tanie paliwo, bo w
reszcie kraju to juz przestal zanizac cene.
No i jakos na pobliskim Orlenie bylo 5.19, na pobliskim BP rowniez.
Widzialem i mniejsze roznice.
A na innym BP pare km dalej ... tez 5.19. To juz nie jest regula,
zazwyczaj bylo troche drozej.
Ale przy tym pierwszym czasem bywam, to tankuje.
J.
-
68. Data: 2020-01-02 14:00:57
Temat: Re: Wróblen
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-01-02 o 13:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
> Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
> rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest daleko w
> tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a dokładkę
> wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo energii.
Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest
tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest
energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać.
> Osobiście liczę na to, że PiS w końcu zostanie oderwany od koryta i
> skończy się ta idiotyczna blokada OZE.
A to swoją drogą. Z tym, że PiS czy nie PiS, prędzej czy później EU
naciśnie gdzie trzeba. No chyba że PL dołączy do bloku wschodniego...
Ale aż takim pesymistą nie jestem. :)
Mateusz
-
69. Data: 2020-01-02 14:32:32
Temat: Re: Wróblen
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 1:47:02 PM, you wrote:
>> >> Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu
>> > A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej.
>> > Fizyki Pan nie oszukasz.
>> >> i jeszcze odzyskiwać energię z hamowania aby mieć na ruszenie.
>> > Żaden system odzysku nigdy nie uzyska 100% sprawności.
>> Niech ma nawet 50% (ma więcej) - lepsze to od zera.
> Wystarczy lżejszy samochód - efekt ten sam.
2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma.
>> Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
>> chciałbym mieć.
> I ja się z tym zupełnie zgadzam. Odzyskiwanie energii kinetycznej
> podczas hamowania jest fajne, ale fajniej odzyskiwać ją w miejskim
> samochodziku ważącym 800 kg aniżeli w niemal dwutonowym SUVie - właśnie
Ale nie produkuje się 800 kilowych samochodów. Mój C2 waży tonę a to
gówno a nie samochód. Obecnie półtorej tony to norma. A różnica
pomiędzy półtorej tony a dwie tony jest już niewielka.
Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego miejskiego
a drugiego rodzinnego. Zazwyczaj kończy się na rodzinnym.
> ze względu na straty. A najfajniej robić to w rowerze lub hulajnodze,
> ale to już oczywiście NTG.
Zdecydowanie.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
70. Data: 2020-01-02 14:34:51
Temat: Re: Wróblen
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 2:00:57 PM, you wrote:
>> Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
>> rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest daleko w
>> tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a dokładkę
>> wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo energii.
> Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest
> tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest
> energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać.
Dlatego elektryczne są lepsze, bo oszczędzają. Nawet jeśli to ,,na
wyngiel".
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)