  • 11. Data: 2022-05-27 19:21:27
    Temat: Re: Wracamy do TTL?
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 27.05.2022 o 11:08, Adam pisze:
> [...]
    Przerywacz jestem w innym miejscu. I może być mechaniczny albo elektroniczny. Poza
    tym jak bedzie elektroniczny się zepsuje to jeździć się da. Ale jak się popsuje coś w
    komputerze to często jeździć się nie da. A u mnie żadnego komputera nie ma. Silnik
    diesla wolnossący z rzędowa pompa wtryskowa napędzana paskiem zębatym.

    > Rzędowa? Nie rotacyjna?
    > Co to za pojazd?

    U mnie też rzędowa, ale napędzana łańcuchem. Co wlejesz, to przepchnie
    przez wtryskiwacze :-)
    Jedyna elektronika przy śliniku, to sterownik świec żarowych. Ale nawet
    jak padnie to silnik odpali. Trzeba tylko dłużej rozrusznikiem
    pochechłać :-)

    Grzegorz

  • 12. Data: 2022-05-27 19:25:10
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 26/05/2022 20:54, Stachu Chebel wrote:
    > MCU wymiecione, FPGA też. Terminy dostaw cholernie długie lub nieznane.
    > Z powodu pandemii? Jakoś mnie to nie przekonuje. O co tu chodzi?!

    Może w przyszłości ktoś się zastanowi czy do układu włożyć 555 czy ARM
    cortex M3 do cyklicznego włączania siliniczka...

    https://www.youtube.com/watch?v=mQ_zfX_lTGM

    c.

  • 13. Data: 2022-05-27 20:18:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 27 maja 2022 o 04:30:34 UTC-5 Atlantis napisał(a):

> [...]
    > prawie wszyscy pracownicy chorowali) albo pracowały jedynie w części
    > swojej typowej wydajności, bo trzeba było wprowadzić reżim sanitarny,
    > żeby pracownicy znowu się nie pozarażali. Szczególnie jak się okazało,
    > że Covidowi bliżej do grypy niż odry i jednorazowe przechorowanie nie
    > chroni przed kolejnym zarażeniem się.
    >
    > Do tego doszły lockdowny i zwiększone zapotrzebowanie na elektronikę z
    > powodu nauki zdalnej oraz faktu, że ludzie normalnie szukający rozrywki
    > na mieście zaczęli się interesować elektroniczną rozrywką.

    Niestety powtarzasz bardzo slaba propagande.
    Wrod niej jeszcze ominales fakt ze chinczycy nie chcieli juz amerykanskich smieci
    wiec jakims cudem kontenerow w azji zabraklo.
    I faktu ze pociagami wozono towary a chin i te pociagi sie psuly. I zablokowany kanal
    sueski.
    I paru innych.
    Kazde z tych wyjasnien to slaba proba racjonalizacji.

    > Do tego doszła jeszcze spekulacja na rynku kryptowalut. Spowodowała ona
    > głownie wzrost cen kart graficznych, ale pociągnęło to za sobą też
    > wzrosty cen komponentów komputerowych czy elektroniki. Bo rynek to
    > jednak zespół naczyń połączonych i jeśli przez "górników" nie stać cię
    > na porządną kartę graficzną, to przynajmniej kupisz konsolę (na której
    > jak na razie kopać się nie da). Jednak zwiększone zapotrzebowanie

    No nie, plyt glownych, zasilaczy, dyskow, monitorow ten deficyt nie dosiegnal.

    > powoduje wzrost cen konsol, na co producent reaguje zwiększeniem
    > produkcji, co pociąga większe zapotrzebowanie na części elektroniczne.
    > Więc mamy duży popyt przy ograniczonej podaży (zamknięte lub częściowo
    > pracujące fabryki).

    No wlasnie zamkniecie ich bylo tylko chwilowe.
    Nawet jakby musieli sie przezbrajac i zajelo by im to 6 miesiecy (co jest nierealne
    bo oni sie przezbrajaja co pare tygodni bo nie tluka tego samego ciagle)
    to poslizg bylby 6 miesieczny a nie juz dwu letni.

    > Do tego nałożyła się na to susza na Tajwanie, uderzająca w tamtejsze
    > fabryki półprzewodników.
    >
    > No i teraz jeszcze wojna w Ukrainie - kraju, który był jednym z
    > ważniejszych producentów neonu - również ważnego surowca w przemyśle
    > półprzewodnikowym.

    Imho te wszystkie wyjasnienia sa na tyle slabe ze nawet w kupce nie tlumacza
    problemow ktore dosiegaja nawet duzych (automotive).
    Uwazam ze tam produkcja albo idzie pelna para czegos o czym nie wiemy ale dobrze sie
    na tym zarabia albo konkretny przykaz poszedl aby pewnych rzeczy nie bylo i ktos
    placi za to aby niektorych rzeczy nie produkowac.

    Pachnie spiskiem? Pewnie tak. Ale ostatnio zbyt wiele spiskow okazalo sie calkiem
    prawdziwa i oficjalna prawda.

  • 14. Data: 2022-05-27 20:31:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 11:18:43 -0700 (PDT), ptoki wrote:

    > Niestety powtarzasz bardzo slaba propagande.
    > Wrod niej jeszcze ominales fakt ze chinczycy nie chcieli juz amerykanskich smieci
    wiec jakims cudem kontenerow w azji zabraklo.

    Jakos wczesniej brakowalo.
    A statki w obie strony plywaja - moga puste kontenery przywozic.

    > I faktu ze pociagami wozono towary a chin i te pociagi sie psuly.
    > I zablokowany kanal sueski.

    Na pare dni. Dawno temu.
    A pociagi to jak - caly rok zepsute stoją?

    Od paru miesiecy jest ponoc kolejny problem - Europa czyli nawet my,
    nie chce wpuszczac pociągow z Rosji.

> [...]
    > jest nierealne bo oni sie przezbrajaja co pare tygodni bo nie tluka
    > tego samego ciagle) to poslizg bylby 6 miesieczny a nie juz dwu

    Nie wiem czy tak dowolnie sie moga przezbrajac, czy tylko na niewielki
    asortyment.

> [...]
    > wiemy ale dobrze sie na tym zarabia albo konkretny przykaz poszedl
    > aby pewnych rzeczy nie bylo i ktos placi za to aby niektorych

    Jest to mozliwe, ale komu by sie to oplacalo?
    No i pewnie produkowaliby cos innego.

    J.

  • 15. Data: 2022-05-27 20:32:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 May 2022 12:54:35 -0700 (PDT), Stachu Chebel wrote:
    > MCU wymiecione, FPGA też. Terminy dostaw cholernie długie lub nieznane.
    > Z powodu pandemii? Jakoś mnie to nie przekonuje. O co tu chodzi?!

    A TTL jeszcze są?

    Bo to juz chyba schyłkowy rynek, wiec w razie zapotrzebowania szybko
    zabraknie :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-05-27 21:08:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/05/2022 20:32, J.F wrote:
    > A TTL jeszcze są?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Transistor%E2%80%93tra
    nsistor_logic

    "[...]The most recently introduced family 74Fxx is still sold today (as
    of 2019),[...]"

    > Bo to juz chyba schyłkowy rynek, wiec w razie zapotrzebowania szybko
    > zabraknie :-)

    Ruscy wykupią do rakiet.

  • 17. Data: 2022-05-27 22:10:53
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > A TTL jeszcze są?

    Konkretnie TTL, czy pochodne? Bo te pozostałe mają się bardzo dobrze,
    sprawdź np. serię AUP.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2022-05-28 00:12:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 maja 2022 o 11:08:40 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    diesla wolnossący z rzędowa pompa wtryskowa napędzana paskiem zębatym.

    Dostawczak.

  • 19. Data: 2022-05-28 07:58:35
    Od: Runt <l...@f...org>

    > Jak to dobrze że mam samochód w którym z elektroniki jest tylko radio.

    to hulajnoga ma radio?

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    KANALIO!

    Internet pamięta:

    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8

    (patrz: 24.02.2022, 15:21:34)

    (c) - zenek kapelinder z królestwa Narragonii

  • 20. Data: 2022-05-28 08:00:11
    Od: Runt <l...@f...org>

> [...]
    Przerywacz jestem w innym miejscu. I może być mechaniczny albo elektroniczny.

    > Poza tym jak bedzie elektroniczny się zepsuje to jeździć się da.

    buuhahhahahahhahahahahhahaaaa!

    >Ale jak się popsuje coś w komputerze to często jeździć się nie da. A u
    >mnie żadnego komputera nie ma. Silnik diesla wolnossący z rzędowa
    > pompa wtryskowa napędzana paskiem zębatym.

    hulajnoga? ;-))))