-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Wpływ ciśnienia na indukcyjność
Date: Tue, 5 Sep 2017 20:43:17 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 49
Message-ID: <oomr82$2to$1@node1.news.atman.pl>
References: <oof8qj$kpb$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<oofan3$nbi$1@node1.news.atman.pl>
<59ab3ea3$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
<oofgkc$58b$1@node2.news.atman.pl>
<59ab99b1$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
<ooj39l$24a$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<oojku1$9db$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<59ad761f$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
<59ada23f$0$9420$426a74cc@news.free.fr>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<59adac22$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<ookgrc$pn5$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<oolb53$i87$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<oomhvf$otv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-71-163-217.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1504636994 3000 89.71.163.217 (5 Sep 2017 18:43:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Sep 2017 18:43:14 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.3.0
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:723256
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-09-05 o 19:51, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Dariusz Dorochowicz napisał:
>
>>> Gdyby gdzieś pneumatyczna traktura brała wiatry nie z miecha do
>>> piszczałek, to bym się nie zdziwił. Dzisiaj pneumatyka jest szeroko
>>> stosowana -- na fabrycznej hali w linii produkcyjnej wszysto co się
>>> rusza może być pędzone sprężonym powietrzem. Działa to sprawnie,
>>> technika jest dobrze opanowana. Ale wymaga zasilania sporym ciśnieniem.
>>> Tymczasem w organowym miechu powietrza dużo, ale ciśnienie niewielkie.
>>
>> Dzisiaj tak, ale po co dzisiaj robić pneumatykę w takim miejscu?
>
> A w przemyśle po co? To jest fajne i elastyczne w zastosowaniach.
> Zaworek przy każdym klawiszu jest o wiele przyjemniejszy w realizacji
> od jakichś cięgieł. A nawet od elektryki. I działa analogowo, a nie
> tylko włącz-wyłącz.
Ma swoje zalety, ale w momencie kiedy trzeba coś bardzo zwielokrotnić
jednak prąd jest pewniejszy.
>>>> Taka ciekawostka tylko. Do otwierania zaworków to powietrza za dużo nie
>>>> trzeba, ale do tych dużych rur (największych w Oliwie nie widać) owszem.
>>>> I mimo to silnika nie słychać.
>>>
>>> Może dlatego, że jak taka wielka trąba jerychońska zagra, to zagłuszy
>>> dźwięk każdego mechanizmu? A może dlatego, że pneumatyczne elementy
>>> wykonawcze potrafią cichutko się poruszać -- co osiągnąć daleko łatwiej,
>>> niż przy użyciu wielu mechanicznych cięgieł i popychadeł.
>>
>> Jak już zagra to tak, nawet głośnego dźwięku nie trzeba. Ale silnik
>> wyraźnie ruszał może z pół minuty wcześniej, a może i więcej. Nie żeby
>> to był jakiś głośny czy przeszkadzający dźwięk, ale było go słychać.
>
> To jest silnik dmuchawy, która nadyma miech. Nie jest tak, że organy
> mają miech *albo* dmuchawę. Dmuchawa nawiewa powietrze do miecha, który
> jest buforem onych wiatrów. W organach przedelektrycznych miech musiały
> być dwa, pracujące na zmianę -- jeden dął, a drugi w tym czasie napełniano
> powietrzem wspomnianym wczesniej drągiem. Tak samo jest w filharmonii.
> Albo w regale (taki instrument, a nie półka na książki, choć nazywa
> się go czasem "regał książkowy" -- ze względu na budowę miechów).
Zdaję sobie sprawę że zbiornik "buforujący" musi w takim instrumencie
być, inaczej ciśnienie bardzo by się zmieniało itd... Ale że wcześniej
były dwa to nie sądziłem. Wydawało mi się że da się to zrobić z jednym
zbiornikiem.
Pozdrawiam
DD
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.17 20:55 Jarosław Sokołowski
- 05.09.17 21:40 Dariusz Dorochowicz
- 05.09.17 22:08 Jarosław Sokołowski
- 05.09.17 22:16 Jarosław Sokołowski
- 05.09.17 22:37 HF5BS
- 05.09.17 23:05 Jarosław Sokołowski
- 05.09.17 23:28 HF5BS
- 06.09.17 10:30 Mateusz Viste
- 06.09.17 12:10 Jarosław Sokołowski
- 06.09.17 12:40 Marek
- 06.09.17 12:56 Jarosław Sokołowski
- 06.09.17 14:33 Mateusz Viste
- 06.09.17 14:42 HF5BS
- 06.09.17 19:03 Marek
- 07.09.17 00:51 HF5BS
Najnowsze wątki z tej grupy
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=