    From: m...@a...net.pl
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: World Press Knotto
    Date: Thu, 19 Feb 2009 19:17:30 +0000 (UTC)

    >Ależ mam na myśli uzupełnianie, a nie monopol. To, o czym mówisz byłoby
    >zbrodnią w stylu doświadczeń stalinowskich.

    Tak, tyle ze z miejsca trafiamy na sprzecznosci swiatopogladowe.
    Szkola nie moze byc neutralna moralnie, poniewaz nie ma czegos
    takiego jak "neutralnosc moralna".

    Tak wiec narzuci pewne standardy moralnosci.

    Nie musza byc one zgodne ze standardami rodziny oddajacej dziecko
    do szkoly, wiecej - moga sie okazac z nimi sprzeczne.

    Przykladowo:

    - w katolicyzmie uwaza sie rozwod za postepek niemoralny,
    bigamie za niemoralna
    - w islamie za moralnie poprawna uwaza sie bigamie, rozwod
    jest dopuszczalny
    - w protestantyzmie i w naszym porzadku prawnym, od
    czasow bodajze Napoleona rozwody sa moralnie poprawne
    a bigamia niepoprawna

    Ktorej z powyzszych trzech (SPRZECZNYCH) wersji moralnosci w
    zakresie konstrukcji malzenstwa powinna uczyc szkola
    i z jakiego powodu? (przy czym celowo nawet nie dotykam
    malzenstw homo)

    Michal