    From: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: World Press Knotto
    Date: Thu, 19 Feb 2009 04:12:37 +0000 (UTC)

    > [...]
    > Sorry, ale zbyt dużo jest tego, co interpretujesz inaczej, niż założone
    > w moich intencjach - nie chce mi się tego wszystkiego prostować i pisać,
    > operuję skrótami myślowymi i nie każdemu to pasuje. Może kiedyś na żywo.

    Tylko te skruty myslowe mowią właśnie bardzo dużo, a rs z tego co widze
    stara się je dotykać tylko w rozsądnych granicach.
    Przeczytałem Waszą wymianę zdań i również nie rozumiem tego o czym mówisz
    jeśli, jak twierdzisz, nie mówisz tego co mówisz... Jest kilka fragmentów
    które mnie ujęły ale szczególnie ten o wychowaniu w szkołach podstawowych.

    Przytoczę tu przykład. Moja siostra (Kamila) uczy w szkole na wsi pod
    Krakowem. Była tam sytuacja, że jedna z dziewczynek weszła do szatni
    chłopców na lekcji WF. Opiekunką była moja siostra. Jedna z nauczycielek
    widziała zdarzenie z szatnią i po konsultacji z innymi nauczycielkami
    wezwała Kamilę do pokoju nauczycielskiego. Oświadczono jej, że powinna
    reagować w takiej sytuacji gdyż &#8222;dziewczynki muszą uczyć się wstydzić&#8221;.

    Jeszcze jeden przykład z bloku w którym mieszkam. Wynajmowałem kiedyś pokój
    dziewczynie ze Sri Lanki. Drzwi do klatki były swego czasu ciemnymi
    stalowymi drzwiami.. taka blacha po prostu bez żadnej przezierności.
    Thanuja podchodzi do drzwi, wkłada klucz do zamka, a w Tym samym czasie
    jakiś facet od wewnątrz otwiera te drzwi, patrzy, staje dęba i
    wymawia &#8222;Jezu! Czarna!&#8221;

    Albo jeszcze jedno. Wsiadam do windy w której stoją dwie kobiety. Jedna mnie
    zna z widzenia, a druga jest jej matką z tego co udaje mi się zorientować.
    Jedziemy, ta starsza do mnie mówi i dorzuca coś o przystojnym młodym
    człowieku z powodzeniem u dziewczyn&#8230; jak to takie starsze panie w windzie.
    Ta młodsza trąca ją w bok i strzela do mnie odruchowo &#8222;Ona nie wie, nie
    zna&#8230;&#8221; i jakieś mamrotanie. Muszę dopisać tutaj, że widzę tylko na jedno
    oko
    i jest to widoczna wada. Tej młodszej chodziło o to, że ja nie wiem co to są
    dziewczyny, że nie znam, nie potrafię, wiec czuła obowiązek ratowania
    sytuacji..

    Szkoła i wychowanie młodych ludzi jest absolutnie najważniejszą sprawą,
    elementarną, która decyduje najmocniej o przyszłym rozwoju i świadomości
    każdego. Wiem, że Ty to wiesz, albo zaraz powiesz, że wiesz jednak z Twoich
    słów, niedomówień, &#8222;półskrótów&#8221; wcale tak nie wynika. Posłużyłeś się całą

    masą komunałów na ten i parę innych tematów których po prostu nie da się
    odebrać inaczej niż odebrał to rs. I nie ma się co spinać.
    Jeśli już stosować jakieś mechanizmy stymulujące społeczeństwo postarałbym
    się o edukację i ludzi którzy to robią. I naprawdę byłbym tu bezlitosny.
    Powinny być jakieś testy, weryfikacje, nie wiem kurwa ale wydałbym na to
    wszystkie pieniądze.
    Czy Ty będąc w szkole podstawowej czułeś się idiotą nie mającym o życiu
    pojecia? Podejrzewam że nie. I dlatego mówienie w ten sposób jest błędem.
    Wiem doskonale co miałeś na mysli&#8230; że to tak rzucone sobie, nieszkodliwe, od
    tak. No bo rzeczywiście jak się zastanowisz to głupi byłeś..
    Poza tym możesz trafić na dzieciaka (w teorii, wyobraźni, jeśli taki
    istnieje&#8230; a w rzeczywistości istnieją ich masy), który rzeczywiście czuje
    się głupi. I co wtedy? Wtedy Ty okazujesz się idiotą, a dziecko i tak
    pozostaje nic nie warte..

    Tak wyjechałem ale normalnie nie mogę jak widzę takie pierdoły:)

    WPP kupa jak co roku.

    A co do sztuki przez S i dla kogo ona jest to sądzę, że jak zawsze dla
    określonej grupy osób o szerokim spojrzeniu na świat. Pominąłbym tu całą
    plejadę galerii muszących zarabiać, niekończące się festiwale z zalewem
    wzajemnie lansujących się kolesi i jeszcze kilka zjawisk. Zawsze będzie
    grupa ludzi, który mają szeroko oczy otwarte, są odpowiednio wykształceni,
    interesują się. Cóż jeszcze można dodać?...

    Pozdrawiam
    Marek

    --
    www.marekaugustynski.com