eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 81

  • 51. Data: 2019-06-17 21:51:05
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p0li" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@p...z.dialoga...
    >T->Dnia 2019-06-15 02:29:22 niejaki Pszemol napisał:
    >> Może zacznijmy od zalet wodorowego napędu w stosunku
    >> do elektrycznego/bateryjnego, bo są one dla nas niejasne...
    >> Pomożesz nam zrozumieć motywację amatorów wodoru?

    >łączy zalety elektrycznego (cichy, bezemisyjny) z benzynowym (krótki
    >czas
    >tankowania)

    Plus mozliwosc magazynowania chwilowych nadwyzek produkcji pradu ...
    a ciagle jeszcze mozliwosc taniej produkcji wodoru z paliw kopalnych
    :-)

    J.


  • 52. Data: 2019-06-17 22:00:15
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-17 o 21:18, Irokez pisze:

    >> pszem - odpal swój kalkulator i napisz:
    >>   - jaką pojemność baterii brutto potrzebujemy na przejechanie 1000km
    >>   - ile te baterie będa ważyć i o ile spadnie ładownośc zestawu
    >>   - ile czasu potrzeba na naładowanie tego od 10 do 95%
    >>
    >> a teraz wyobraź sobie taki zestaw ze zbiornikami na 50kg wodoru gdzie
    >> przy
    >> podobnych parametrach zużycie jest ok 13kg/100km
    >>   - policz zasięg na tym wodorze
    >>   - policz czas tankowania przyjmując pesymistyczne 1kg/min
    >>
    >> i teraz policz czas pokonania trasy 1000km
    >>
    >> ja nie widze tutaj przyszłości w bateriach
    >
    > Swoją drogą, cofnijmy się do 1886 roku i jak by wyglądała ta dyskusja
    > koń kontra trójkołowy "samochód" o mocy 2/3hp, prędkości maksymalnej
    > 16km/h i zasięgu... no właśnie, jaki to miało zasięg?

    Silniki miały spory zapas ulepszeń i się rozwijały.
    W bateriach tego zapasu nie widać. Co więcej wiadomo że
    brak surowców aby wyprodukować nowoczesne baterie do każdego
    prawie każdego auta.


    Pozdrawiam


  • 53. Data: 2019-06-18 02:50:23
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-17 o 22:00, RadoslawF pisze:

    >>> pszem - odpal swój kalkulator i napisz:
    >>>   - jaką pojemność baterii brutto potrzebujemy na przejechanie 1000km
    >>>   - ile te baterie będa ważyć i o ile spadnie ładownośc zestawu
    >>>   - ile czasu potrzeba na naładowanie tego od 10 do 95%
    >>>
    >>> a teraz wyobraź sobie taki zestaw ze zbiornikami na 50kg wodoru gdzie
    >>> przy
    >>> podobnych parametrach zużycie jest ok 13kg/100km
    >>>   - policz zasięg na tym wodorze
    >>>   - policz czas tankowania przyjmując pesymistyczne 1kg/min
    >>>
    >>> i teraz policz czas pokonania trasy 1000km
    >>>
    >>> ja nie widze tutaj przyszłości w bateriach
    >>
    >> Swoją drogą, cofnijmy się do 1886 roku i jak by wyglądała ta dyskusja
    >> koń kontra trójkołowy "samochód" o mocy 2/3hp, prędkości maksymalnej
    >> 16km/h i zasięgu... no właśnie, jaki to miało zasięg?
    >
    > Silniki miały spory zapas ulepszeń i się rozwijały.
    > W bateriach tego zapasu nie widać. Co więcej wiadomo że
    > brak surowców aby wyprodukować nowoczesne baterie do każdego
    > prawie każdego auta.

    Powinno być "do każdego nowego auta elektrycznego".


    Pozdrawiam


  • 54. Data: 2019-06-18 12:32:47
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 16:42, Janusz pisze:
    > W dniu 2019-06-13 o 13:58, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:qdtd8d$uqe$...@d...me...
    >>> https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-expl
    odes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/
    >>>
    >>
    >> Nie produkcja, tylko sprzedaz.
    >>
    >> Ciekawe ... stacja eksplodowala, a samochody przestali sprzedawac.
    > Bo firma zamknęła inne stacje także, widocznie innych nie ma.
    >>
    >> Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)
    >>
    >> Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne
    >> ...
    > Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt niebezpieczny w
    > codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :) jedyną nadzieją są
    > ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na
    > np:metanie,
    > tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i
    > wodór i węgiel.
    >

    To chyba nie zajrzałeś do google - tu masz pierwszy przykład:
    https://www.youtube.com/watch?v=MF78Fibz6r0

    Póki co to najlepszy jest holzgas - szkoda, że zarzucili ten pomysł... :-)

    T.


  • 55. Data: 2019-06-18 12:34:39
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 17:50, Myjk pisze:
    > Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.
    >
    >> Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
    >
    > I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
    > pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
    > Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
    > spalinowe.
    >

    Chyba nie do końca...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Reforming_parowy

    T.


  • 56. Data: 2019-06-18 12:36:01
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 18:34, Marcin N pisze:
    > W dniu 2019-06-13 o 17:50, Myjk pisze:
    >> Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.
    >>
    >>> Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
    >>
    >> I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
    >> pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
    >> Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
    >> spalinowe.
    >
    > A jak rozwiązano problem ulatniania się wodoru ze zbiorników?
    >
    >

    Tu masz ładnie to opisane:
    https://glowny-mechanik.pl/2015/08/20/jak-rozwiazano
    -problemy-z-bezpieczenstwem-w-wodorowej-toyocie-mira
    i/

    T.


  • 57. Data: 2019-06-18 12:45:59
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-16 o 15:51, Pszemol pisze:
    > "Cavallino" <C...@k...pl> wrote in message
    > news:qe4lbs$37k$1$Cav@news.chmurka.net...
    >> W dniu 15-06-2019 o 15:42, Janusz pisze:
    >>
    >>>>>> Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
    >>>>> Jeździ to trochę dużo powiedziane.
    >>>>
    >>>> Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
    >>> No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
    >>> wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.
    >>
    >> Toyota to nie jedyna firma produkująca samochody, również wodorowe.
    >
    > Kto jeszcze? Hyundai?

    Production
    A Honda FCX Clarity.[1]

    2007 - Honda FCX Clarity - hydrogen fuel cell
    2010 - Mercedes-Benz F-Cell
    2014 - Hyundai Tucson FCEV[2]
    2015 - Toyota Mirai - production version of the FCV concept car
    2016 - Riversimple Rasa
    2016 - Honda Clarity Fuel Cell
    2018 - Hyundai Nexo


    T.


  • 58. Data: 2019-06-18 12:53:10
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "T." <k...@i...pl>

    >
    > Ale policzmy dalej...
    > Elektroliza wody w celu uzyskania wodoru wymaga sporo energii
    > elektrycznej. Jakieś 41,4 kWh/kg. Twierdzisz, że Toyota oferuje
    > stację elektrolizy która generuje 414 kWh dziennie? Szok!
    > Chciałbym coś  więcej na jej temat poczytać - masz jakieś
    > ciekawe materiały na ten temat?
    > Jaką powierzchnię mają panele słoneczne w tej "przydomowej" stacji?
    >
    > Typowy panel słoneczny, 60-ogniw, powierzchnia 165x100cm
    > ma wydajność cirka 250-300W w pełnym nasłonecznieniu 90' do
    > promieni słonecznych, czyli idealne warunki... Załóżmy więc, że
    > w okolicy południa, idealnie ustawiony do słońca panel potrafi
    > wyprodukować 300Wh w godzinę. W Polsce to małorealne, ale
    > załóżmy optymistycznie, że uzyskasz takie warunki maksymalnie
    > 4 godziny dziennie. W nocy lub w burzowy dzień uzyskasz chałę.
    > Czyli z jednego panela jesteś w stanie uzyskać zaledwie 300x4
    > = 1,2kWh dziennie - podkreślam: w idealnych warunkach!
    >
    > Aby mieć wydajność 414kWh dziennie z paneli musisz ich mieć
    > około 414/1,2 = 345 sztuk! Pokaż mi kogoś, kto ma miejsce
    > w "przydomowej" stacji elektrolizy zainstalować sobie 345 sztuk
    > paneli fotowoltaicznych? Kto tu ściemnia?
    >
    > A teraz gdybyśmy te same panele wykorzystali do ładowania
    > baterii... policzmy... Opel Ampera ma NEDC zasięg 520 kilometów.
    > Jego bateria ma pojemność 60kWh. Załóżmy sprawność 90%
    > ładowania baterii (bo sprawność silnika elektrycznego napęd
    > wodorowy będzie miał podobny) to z tych 414kWh zostanie
    > nam 372kWh, więc naładujemy baterię w Oplu 372/60 jakieś
    > 6,2 razy. Załóżmy 6 razy... 6 razy 520km to mamy 3120km!
    >
    > Powiedz mi, jaki sens ma dla mnie budowanie przydomowej
    > stacji produkującej wodór wystarczający na zaledwie 600-800km
    > jeśli TYMI SAMYMI OGNIWAMI fotowoltaicznymi mogę ładować
    > baterie elektryczne i zamiast 600-800km przejechać ponad 3000km?
    > Przecież wodór to jest totalny bezsens... Pomijając już miejsce jakie
    > zajmie u mnie w domu ta cała instalacja do elektrolizy i sprężania
    > oraz przechowywania wodoru... no i ryzyko wycieku lub wybuchu
    > tak jak w stacji od której zaczął się ten wątek.
    > Przecież to jest paranoja.

    Tylko to rozumowanie ma jeden błąd - wodoru nie wytwarza się przez
    elektrolizę wody - to najdroższa metoda. Jest opłacalna tylko wtedy,
    jeśli zaprzęgnie się do tego "darmową" energię z paneli - wtedy nie ma
    znaczenia nawet sprawność całego układu (od pozyskania do przejechania
    kilometrów).

    Druga sprawa - jeśli stacje tankowania wodoru się upowszechnią, nie
    będzie problemu z tankowaniem. Jak bywa z elektryką - pokazał
    niezaplanowany "zlot" Tesli bodaj w Kalifornii, kiedy było zaćmienie
    Słońca. Ostatni czekali dobę w kolejce do naładowania pojazdu. Bo nawet
    jeśli stacji ładowania będzie więcej, to sam proces jakotakiego
    ładowania trwa ok. 30 minut - wodór tankujesz w 4.
    T.


  • 59. Data: 2019-06-18 13:04:28
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-17 o 22:00, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-06-17 o 21:18, Irokez pisze:
    >
    >>> pszem - odpal swój kalkulator i napisz:
    >>>   - jaką pojemność baterii brutto potrzebujemy na przejechanie 1000km
    >>>   - ile te baterie będa ważyć i o ile spadnie ładownośc zestawu
    >>>   - ile czasu potrzeba na naładowanie tego od 10 do 95%
    >>>
    >>> a teraz wyobraź sobie taki zestaw ze zbiornikami na 50kg wodoru gdzie
    >>> przy
    >>> podobnych parametrach zużycie jest ok 13kg/100km
    >>>   - policz zasięg na tym wodorze
    >>>   - policz czas tankowania przyjmując pesymistyczne 1kg/min
    >>>
    >>> i teraz policz czas pokonania trasy 1000km
    >>>
    >>> ja nie widze tutaj przyszłości w bateriach
    >>
    >> Swoją drogą, cofnijmy się do 1886 roku i jak by wyglądała ta dyskusja
    >> koń kontra trójkołowy "samochód" o mocy 2/3hp, prędkości maksymalnej
    >> 16km/h i zasięgu... no właśnie, jaki to miało zasięg?
    >
    > Silniki miały spory zapas ulepszeń i się rozwijały.
    > W bateriach tego zapasu nie widać. Co więcej wiadomo że
    > brak surowców aby wyprodukować nowoczesne baterie do każdego
    > prawie każdego auta.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Wymyślają wciąż nowe patenty - w nowych bateriach ma nie być kadmu ani litu.

    https://glowny-mechanik.pl/2018/09/06/baterie-litowo
    -jonowe-autach-elektrycznych-sa-coraz-wydajniejsze-w
    ciaz-zbyt-wolno-sie-laduja-przyszloscia-ogniwa-grafe
    nu-nanowlokien/

    Są też inne pomysły:
    https://glowny-mechanik.pl/2019/02/15/wodor-z-powiet
    rza-nowy-projekt-badawczy-toyoty-i-instytutu-differ/

    https://glowny-mechanik.pl/2019/01/03/technologia-li
    -s-juz-wkrotce-przyszloscia-w-motoryzacji/

    T.


  • 60. Data: 2019-06-18 13:53:14
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-15 o 15:42, Janusz pisze:
    >
    >> Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
    > No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
    > wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.
    >
    >

    Skąd taki wniosek?

    Wyniki sprzedaży marki Toyota

    W pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła
    260400 egz. Najpopularniejszymi modelami były: Yaris (69800 egz.),
    Toyota C-HR (41700 egz.) i Corolla (40100 egz.). Największe wzrosty
    zanotowały Mirai (+124%), Camry (+28%) i PROACE (+19%).

    T.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: