  • 61. Data: 2019-06-18 14:41:16
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:5d07edf0$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    > O tym wodorze slyszalo sie od dawna, i poczatkowo to chyba jednak byly
    > silniki spalinowe na wodor.

    Nie, te silniki są elektryczne, prąd jest produkowany w samochodzie
    z ogniwa wodorowego które działa jak odwrócona elektroliza...
    Ładuje małą bateryjkę wydajnością "średnią" z której auto pobiera
    moc w ramach potrzeb: czasem więcej przy przyspieszaniu, czasem
    wolniej. A więc cykli ładowania/rozładowania ta bateryjka będzie
    mieć znacznie więcej niż w aucie takim jak Ampera/Tesla.

    > Czyli porownujemy sprawnosc:
    > wodor-ogniwo paliwowe-naped elektryczny
    > LPG-silnik spalinowy ?

    Absolutnie nie!
    Porównujemy oba napędy elektryczne: jeden
    bateryjny (BEV) a drugi wodorowy (HEV).

    > To drugie ma sprawnosc mierna, pierwsze na pewno lepsze.
    > Ale jak dorzucic sprawnosc elektrolizera to kto wie ...

    No ale jak można go nie dorzucać? Masz jakieś inne źródło wodoru?
    Czy możesz go sobie gdzieś wykopać? :-)

  • 62. Data: 2019-06-18 15:20:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-06-15 o 15:42, Janusz pisze:

    >Skąd taki wniosek?
    >Wyniki sprzedaży marki Toyota
    >W pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła
    >260400 egz. Najpopularniejszymi modelami były: Yaris (69800 egz.),
    >Toyota C-HR (41700 egz.) i Corolla (40100 egz.). Największe wzrosty
    >zanotowały Mirai (+124%), Camry (+28%) i PROACE (+19%).

    Ale Pszemol pisal o wodorowcach Toyoty.

    I z powyzszych liczb niewiele wynika - moze sprzedalo sie 9 szt, a
    poprzednio 4, stad 124% wzrostu :-)

    https://newsroom.toyota.eu/46-of-toyota-motor-europe
    -tme-sales-in-h1-are-self-charging-hybrid-electric-v
    ehicles/
    W 1 polowie 2018 sprzedalo sie Mirai 101 sztuk w europie ...

    J.

  • 63. Data: 2019-06-18 17:13:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 15:20, J.F. pisze:

> [...]
    ehicles/

    > W 1 polowie 2018 sprzedalo sie Mirai 101 sztuk w europie ...

    Tam były dane: w I kw. sprzedano 65 szt. :-)
    T.

  • 64. Data: 2019-06-18 17:23:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Absolutnie nie!
    >Porównujemy oba napędy elektryczne: jeden
    >bateryjny (BEV) a drugi wodorowy (HEV).

    Zeszlismy juz na LPG, bo widac BEV nie jest dobry :-)

    >No ale jak można go nie dorzucać? Masz jakieś inne źródło wodoru?
    >Czy możesz go sobie gdzieś wykopać? :-)

    W sumie to mozna, ale ja juz wybiegam w przyszlosc, jak sie paliwa
    kopalne skoncza.
    Choc ponoc w oceanach pelno metanu i katastrofą nam grozi ... trzeba
    go szybko spalic i unieszkodliwic :-)
    Albo lepiej przerobic na wodor .

    A elektrolizery ... pelno doniesien, np
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0
    360319918308073
    https://www.carboncommentary.com/blog/2017/7/5/hydro
    gen-made-by-the-electrolysis-of-water-is-now-cost-co
    mpetitive-and-gives-us-another-building-block-for-th
    e-low-carbon-economy

    aczkolwiek to w sumie potwierdza, ze bylo kiepsko.

    J.

  • 65. Data: 2019-06-18 18:30:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 14:41, Pszemol pisze:

> [...]
    > bateryjny (BEV) a drugi wodorowy (HEV).

    > No ale jak można go nie dorzucać? Masz jakieś inne źródło wodoru?

    Ale wodoru na skalę przemysłową nie uzyskuje się z elektrolizy! Coście
    się tak do tego przyczepili... :-)
    T.

  • 66. Data: 2019-06-18 19:22:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-18 o 12:36, T. pisze:

    > Tu masz ładnie to opisane:
    > https://glowny-mechanik.pl/2015/08/20/jak-rozwiazano
    -problemy-z-bezpieczenstwem-w-wodorowej-toyocie-mira
    i/

    Toż to marketingowy bełkot producenta, sprzed czterech lat
    i dotyczący odporności na uszkodzenia. Problem ulatniania się wodoru
    jak rozumiem nie rozwiązali tylko próbują obejść stosując dwa
    duże zbiorniki o małym ciśnieniu w środku. Im mniejsze ciśnienie tym
    mniejsze ubytki ze zbiornika.
    Ale ile przejedzie na tych 122 litrach nie napisali.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2019-06-18 19:27:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-18 o 13:04, T. pisze:

    > Wymyślają wciąż nowe patenty - w nowych bateriach ma nie być kadmu ani
    > litu.
    >
    > https://glowny-mechanik.pl/2018/09/06/baterie-litowo
    -jonowe-autach-elektrycznych-sa-coraz-wydajniejsze-w
    ciaz-zbyt-wolno-sie-laduja-przyszloscia-ogniwa-grafe
    nu-nanowlokien/

    > Są też inne pomysły:
    > https://glowny-mechanik.pl/2019/02/15/wodor-z-powiet
    rza-nowy-projekt-badawczy-toyoty-i-instytutu-differ/

    > https://glowny-mechanik.pl/2019/01/03/technologia-li
    -s-juz-wkrotce-przyszloscia-w-motoryzacji/

    Ale to są obiecanki cacanki.
    Proponuje dyskutować o rozwiązaniach istniejących i produkowanych
    a nie o obietnicach.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2019-06-18 20:19:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-18 14:41, Pszemol wrote:

> [...]
    > wolniej. A więc cykli ładowania/rozładowania ta bateryjka będzie
    > mieć znacznie więcej niż w aucie takim jak Ampera/Tesla.

    To wychodzi, że co najwyżej tyle samo a nie "znacznie więcej".

  • 69. Data: 2019-06-18 20:38:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 12:32, T. pisze:
> [...]
    odes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

    > To chyba nie zajrzałeś do google - tu masz pierwszy przykład:
    > https://www.youtube.com/watch?v=MF78Fibz6r0
    Samo wybuchło czy ktoś pomógł, bo wiedząc co azjaci potrafią odpieprzyć
    przypuszczam że jakiś niewyspany lub niewyspana żółta coś wymaściła.

    > Póki co to najlepszy jest holzgas - szkoda, że zarzucili ten pomysł... :-)
    LPG lepszy, mniej niszczy silnik :)

    --
    Janusz

  • 70. Data: 2019-06-19 05:38:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message

    a.pl...

    -tme-sales-in-h1-are-self-charging-hybrid-electric-v
    ehicles/ W

    > Tam były dane: w I kw. sprzedano 65 szt. :-)

    No to jak im dalej tak świetnie pójdzie to sprzedadzą w całym roku
    hm... 180 sztuk :-) Brawo.

    Popatrzmy na liczby sprzedanych Tesli:
    2018 191627
    2017 50145
    2016 47644
    2015 25416
    2014 16689

    To całe Mirai to jakiś śmiech po pachy...
    Dziwię się, że ktokolwiek chce inwestować w stacje wodorowe
    do ładowania tylko kilkuset samochodów... Żenada.