eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWodorowe Renault
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 164

  • 31. Data: 2022-02-22 12:17:42
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-02-2022 o 12:11, J.F pisze:
    > On Tue, 22 Feb 2022 12:00:52 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 22-02-2022 o 11:19, J.F pisze:
    >>> On Tue, 22 Feb 2022 07:53:15 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 21-02-2022 o 17:54, J.F pisze:
    >>>>> No wlasnie - domowe ładowarki są na 3f?
    >>>> A co to jest "domowa ładowarka"?
    >>>> Standardowe evse zazwyczaj ma coś koło 10A na 1 fazie.
    >>>> Dokupić można dowolne.
    >>>>
    >>>>> Cos tam pisza, ze ten EQC400 moze miec wallbox 11kW
    >>>>
    >>>> Możesz podłączyć każdeo evse 11 kW, nie musi być wallbox.
    >>>
    >>> Tylko ze 10A na 1 fazie to 2.3kW.
    >>
    >> A jaki to ma związek z tym co napisałem?
    >> Bo to na co odpowiadałem widać w cytacie.
    >> I na nic więcej w tym zdaniu nie odpowiadałem.
    >>
    >> Nauczysz się kiedyś używać usenetu, czy nie ma takiej opcji?
    >>
    >
    >>> A jak pisales - nie kazdy samochod sie laduje z 3f.
    >>
    >> To było rok/dwa temu.
    >> Teraz to już zdecydowana większość.
    >>
    >>>> Więc co znaczy "za droga"?
    >>>> Tak, taka na 11 kW będzie droższa o np. kilkaset zł od takiej na 2,3 kW.
    >>>
    >>> Jak rozumiem - o ile pojazd ma na pokladzie ładowarke 3f, a to nie
    >>> jest reguła.
    >>
    >> Coraz częściej jest.
    >>
    >>> Ale kolega chce wiecej, 24kW.
    >>
    >> A tyle toto łyknie?
    >>
    >>> Czy musi miec w domu ładowarkę DC juz ... a to nie są tanie rzeczy :-)
    >>
    >> Nie, evse 22 kW jest równie łatwo dostępne jak 11 kW.
    >> Tylko nieco droższe - może o tysiąc zł (dla tanich sprzętów rzecz jasna)?
    >
    > Ale czy samochód tyle łyknie, czy projektanci juz sie skupili na DC,
    > a AC po macoszemu :-)

    11 kW to prawie std.
    Większe są bardzo rzadko, raczej już nie będzie.
    Ale 11 kW przez noc naładujesz, a DC masz co krok.


  • 32. Data: 2022-02-22 17:48:27
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.02.2022 o 11:49, J.F pisze:
    > On Mon, 21 Feb 2022 22:28:04 +0100, Myjk wrote:
    >> Mon, 21 Feb 2022 16:40:15 +0000, K
    >>> W jednych domach tak w innych nie.
    >>
    >> Zwiększenie mocy nie stanowi żadnego problemu.
    >> W końcu niemałe piniondze biorą za to.
    >
    > Ktore spoldzielnia czy wspolnota musi zaplacic.
    > Przekonasz wszystkich?

    To największy problem. Większość nie jest zainteresowana i nie ma
    świadomości różnorodności potrzeb.

    > Czy sobie zamowicie osobne przyłącze do garażu?
    >
    > Ale pieniadze to tylko pol problemu - trzeba wiekszy transformator,
    > budynek na niego, plac, rozkopy ziemne, byc moze rozbudowa sieci w
    > calym rejonie i dalej.

    Ale to ... pieniądze za to ładowanie będą. 10x większe.


  • 33. Data: 2022-02-23 09:08:24
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Feb 2022 11:43:33 +0100, J.F

    > No fajnie, jest EVSE ... ale czy EQC400 potrafi z niej pociagnac 22kW?
    > Bo opis ma, jakby z AC potrafil tylko 11kW, a i to nie jest pewne
    > "Moze to byc wyposazenie dodatkowe".
    > Choc nie, to chyba tylko drobna pomylka webmastera - w innym miejscu
    > 22kW.

    Głupotą by było, gdyby BEV nie potrafił ładować z takimi mocami. PHEVy nie
    potrafią z oczywistych powodów, za małe baterie mają i, jak widać
    konstruktorzy wyszli z założenia, im to niepotrzebne.

    > To jest raczej twoje załozenie z tylka.
    > Przejezdzam 10kkm rocznie, to mi wystarczy zasieg 30 km, wiecej mi nie
    > trzeba.

    Ja zaś przejeżdżam 20tkm rocznie i 90% jeżdżę na prądzie, mimo gównianego
    akumulatora starczającego na 30-40km. Bo dzień ma 24h, ładować można się
    dosłownie WSZĘDZIE.

    > Bo srednia srednią, ale jak pól bloku wyjedzie na wycieczkę i bedzie
    > chciało uzupelnic 80km, to bezpieczniki wywali.
    > A nawet te 40km bedzie za duzo, jak wszyscy sobie timery zaprogramuja
    > na 22:00

    I znowu to samo. Założenie że wszyscy, szczególnie wszyscy w blokach, nagle
    będą mieć EV jest z tyłka. Założenie że wszyscy nagle jednego dnia będą
    chcieli wyjechać jest z tyłka, tak samo że zjeżdżą baterię wycieczką dzień
    wcześniej i że wszyscy będą ustawiać timery na 22.

    > no wlasnie do sredniej to nie musi, chyba, ze zamierza dwie trasy w
    > dwa dni zrobic.
    > Co mozna tez rozwiazac, ze blok robi gniazdka 1kW i stawia czy dwie
    > wieksze ładowarki dla potrzebujacych.

    Można też pojechać na szybką ładowarkę -- ale uparcie to pomijacie bo wam
    nie pasuje do tezy wyciągniętej z tyłka.

    > Troche bym polemizowal, patrzac na budowe nowych blokow we Wroclawiu.
    > Ale ... na osiedlu jest ten sam problem, tylko normy troche inne.

    Se polemizuj, GUS ma raczej "nieco" lepsze dane niż ty i twoje domysły.

    > W jakim sensie?

    Myślałem że coś dotarło, ale niestety na krótko.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 34. Data: 2022-02-23 09:21:41
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Feb 2022 21:58:13 +0000, K

    >>> W jednych domach tak w innych nie.
    >> Zwiększenie mocy nie stanowi żadnego problemu.
    >> W końcu niemałe piniondze biorą za to.
    > No szczegolnie we wspolnocie albo w spoldzielni.

    Decyzja o zwiększeniu mocy nie należy do wspólnoty/spółdzielni. Zresztą
    ponownie, założenie że ludzie w blokach przesiądą się na EV i że zrobią to
    wszyscy na raz jest z tyłka. Większość ludzi mieszka w domach na
    przedmieściach a tam problemu kompletnie nie ma.

    > No to wlasnie wczoraj w zakupie kontrolowanym byl kolo, ktory z VW ID,
    > E-Pace, EQC i Tesli wybieral i deklarowal, ze miaszka w bloku i ma w
    > garazu podziemnym do dyspozycji 230V.

    Fajne masz źródła wiedzy... nic tylko pogratulować.

    > Wiekszosc co kupila elektryki placze na swoich blogach, ze nie da sie
    > nimi jezdzic tak jak spalinowymi. Duzo z nich to faktycznie debile bo
    > jezdza nimi na poludnie Francji.

    Chyba większość wybranych przez ciebie, ja się trochę bardziej obracam w
    kręgach EV i większość nie narzeka. U ciebie to jak z pożarami EV, też ci
    wychodzi że częściej płoną, choć to kłamstwo, ale że pasuje ci do tezy to
    powielasz te brednie.

    > Ale to nie sa moje wyliczenia tylko wziete z
    > https://ev-database.uk/car/1135/Mercedes-EQC-400-4MA
    TIC i pokrywaja sie
    > z tym co wczoraj mowili.

    Ale to nadal założenie z tyłka pompowania 0-350km.

    > No bo trzeba miec lodziarnie zeby zjesc lody. Mam w rodzinie
    > hybrydy i wsrod sasiadow elektryki typu Zoe czy Leaf.

    Czyli ile czasu się ZOE czy Leaf ładuje 0-full?

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 35. Data: 2022-02-23 09:26:42
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Feb 2022 12:11:20 +0100, J.F

    > Ale czy samochód tyle łyknie, czy projektanci juz sie skupili na DC,
    > a AC po macoszemu :-)

    Dlatego że jest taniej, bo całe bebechy do ładowania są w słupkach. Do AC
    trzeba na pokład trafo pakować a im większa moc tym cięższy i droższy.
    Statystycnie większość BEVy jednak ładuje na DC, a AC sobie może kapać
    powoli. Więksozść samochodów 12-23h dziennie stoi, a nie jeździ. Tylko do
    Was to nie dociera bo bierzecie założenia z tyłka dla absurdalnie skrajnych
    sytuacji i uparcie robicie z nich regułę.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 36. Data: 2022-02-23 10:34:19
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-02-2022 o 09:08, Myjk pisze:
    > Tue, 22 Feb 2022 11:43:33 +0100, J.F
    >
    >> No fajnie, jest EVSE ... ale czy EQC400 potrafi z niej pociagnac 22kW?
    >> Bo opis ma, jakby z AC potrafil tylko 11kW, a i to nie jest pewne
    >> "Moze to byc wyposazenie dodatkowe".
    >> Choc nie, to chyba tylko drobna pomylka webmastera - w innym miejscu
    >> 22kW.
    >
    > Głupotą by było, gdyby BEV nie potrafił ładować z takimi mocami.

    Większość nie potrafi.
    I nie ma takiej potrzeby, do szybkiego ładowania jest DC.


  • 37. Data: 2022-02-23 10:43:18
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/02/2022 08:21, Myjk wrote:
    > Mon, 21 Feb 2022 21:58:13 +0000, K
    >
    >>>> W jednych domach tak w innych nie.
    >>> Zwiększenie mocy nie stanowi żadnego problemu.
    >>> W końcu niemałe piniondze biorą za to.
    >> No szczegolnie we wspolnocie albo w spoldzielni.
    >
    > Decyzja o zwiększeniu mocy nie należy do wspólnoty/spółdzielni. Zresztą
    > ponownie, założenie że ludzie w blokach przesiądą się na EV i że zrobią to
    > wszyscy na raz jest z tyłka. Większość ludzi mieszka w domach na
    > przedmieściach a tam problemu kompletnie nie ma.
    >

    Co to za teoria z tym, ze wiekszosc ludzi mieszka na przedmiesciach, ta
    sama, ze wiekszosc ludzi robi dziennie po 40km? Gdzie jest wiarygodne
    zrodlo? Celowo ignorujesz mozliwosc zakupu auta elektrycznego przez
    kogos kto mieszka w bloku aby pasowalo do twojej teorii.

    >> No to wlasnie wczoraj w zakupie kontrolowanym byl kolo, ktory z VW ID,
    >> E-Pace, EQC i Tesli wybieral i deklarowal, ze miaszka w bloku i ma w
    >> garazu podziemnym do dyspozycji 230V.
    >
    > Fajne masz źródła wiedzy... nic tylko pogratulować.
    >

    Ale sugerujesz, ze kolo klamal ze mieszka w bloku czy, ze ten EQC sie
    tak dlugo nie laduje i tyle nie zuzywa? Dane o EQC potwierdzilem na
    stronie i pokrylo sie to z tym co mowili w TV. Wybacz ale nie wierze w
    spiski.

    >> Wiekszosc co kupila elektryki placze na swoich blogach, ze nie da sie
    >> nimi jezdzic tak jak spalinowymi. Duzo z nich to faktycznie debile bo
    >> jezdza nimi na poludnie Francji.
    >
    > Chyba większość wybranych przez ciebie, ja się trochę bardziej obracam w
    > kręgach EV i większość nie narzeka. U ciebie to jak z pożarami EV, też ci
    > wychodzi że częściej płoną, choć to kłamstwo, ale że pasuje ci do tezy to
    > powielasz te brednie.
    >

    Nigdzie nie napisalem, ze wiekszosc pozarow to elektryki tylko tyle, ze
    jak sie elektryk zapali to go ciezko ugasic, a podczas pozaru jest duzo
    bardziej toksyczny. Czytam o doswiadczeniach ludzi, ktorzy maja
    elektryki i nimi duzo jezdza, np. w weekendy czy na wakacje bo sam w ten
    sposob uzytkuje moj samochod i w koncu sam bede musial kiedys tego
    elektryka kupic. Po co mi recenzja pana Zbyszka z elektrowoz.pl, ktory
    jezdzi dziennie 5km do biedronki i na jednym ladowaniu jezdzi miesiac?

    >> Ale to nie sa moje wyliczenia tylko wziete z
    >> https://ev-database.uk/car/1135/Mercedes-EQC-400-4MA
    TIC i pokrywaja sie
    >> z tym co wczoraj mowili.
    >
    > Ale to nadal założenie z tyłka pompowania 0-350km.
    >

    Ale bywa i tak. Ja tankuje jak mam rezerwe, czesto gdy komputer pokazuje
    <10 mil zasiegu i tak samo bym jezdzil elektrykiem. Zrozum, ze to nie ja
    jestem dla ulomnej technologii tylko technologia ma byc dla mnie.

    >> No bo trzeba miec lodziarnie zeby zjesc lody. Mam w rodzinie
    >> hybrydy i wsrod sasiadow elektryki typu Zoe czy Leaf.
    >
    > Czyli ile czasu się ZOE czy Leaf ładuje 0-full?
    >

    Nie wiem, moge zapytac przy okazji. Kolo od Zoe ma wallboxa wiec na
    pewno szybciej i taniej bo ma jeszcze panele. Kolo od Leafa laduje z
    gniazdka 230v.


  • 38. Data: 2022-02-23 11:26:43
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Feb 2022 09:43:18 +0000, K


    > Co to za teoria z tym, ze wiekszosc ludzi mieszka na przedmiesciach,

    Nie teoria tylko dane statystyczne GUS. Zresztą nie trzeba mieć danych,
    wystarczy popatrzeć jak absurdalnie duże ilości domów się budują pod
    miastami.

    > ta sama, ze wiekszosc ludzi robi dziennie po 40km?

    40km to robią zachodni europejczycy, wschodni robią w porywach 20km
    dziennie. Nawet jak odjąć weekendy to wychodzi 30km dziennie.

    > Gdzie jest wiarygodne zrodlo?



    > Celowo ignorujesz mozliwosc zakupu auta elektrycznego przez
    > kogos kto mieszka w bloku aby pasowalo do twojej teorii.

    Celowo to ty dyskredytujesz EV twierdząc że wszyscy i wszędzie muszą się
    przesiadać na BEV, co jest tak samo absurdalne jak twierdzenie że wszyscy
    muszą mieć autobusy czy ciężarówki bo czasem mają wypady rodzinne albo
    przeprowadzki.

    > Ale sugerujesz, ze kolo klamal ze mieszka w bloku czy, ze ten EQC sie
    > tak dlugo nie laduje i tyle nie zuzywa? Dane o EQC potwierdzilem na
    > stronie i pokrylo sie to z tym co mowili w TV. Wybacz ale nie wierze w
    > spiski.

    Sugeruję że na jednym przykładzie jęczącego głąba co nie potrafi dobrać
    samochodu do swoich potrzeb rysujesz sobie obraz całości. Jakoś nie
    widziałem abyś się tak pultał jak ludzie płakali że im się DPF w dizelku
    zatyka, bo kupili ropniaka żeby 10m (w dwie strony!) do pracy przejeżdżać
    bo raz w roku sobie do Bułgarii musieli pojechać i było wtedy oszczędnie.

    > Nigdzie nie napisalem, ze wiekszosc pozarow to elektryki tylko tyle, ze
    > jak sie elektryk zapali to go ciezko ugasic, a podczas pozaru jest duzo
    > bardziej toksyczny. Czytam o doswiadczeniach ludzi, ktorzy maja
    > elektryki i nimi duzo jezdza, np. w weekendy czy na wakacje bo sam w ten
    > sposob uzytkuje moj samochod

    Jak tylko się EV zapali to jesteś jednym z pierwszych który takiego "niusa"
    wrzuca albo komentuje. Że w tym czasie płoną 3 spaliniaki, ale na nikim to
    wrażenia nie robi, a które i tak palą się zazwyczaj doszczętnie, bo zanim
    dojedzie straż to już jest po ptokach, emitując w sumie więcej syfów, to
    już pomijasz.

    > i w koncu sam bede musial kiedys tego elektryka kupic.

    Kiedy? Za 15 lat? Ale opinię sobie budujesz na dzisiejszych warunkach. I
    oczywiście nie widzisz w tym kompletnie żadnego absurdu.

    > Po co mi recenzja pana Zbyszka z elektrowoz.pl, ktory
    > jezdzi dziennie 5km do biedronki i na jednym ladowaniu
    > jezdzi miesiac?

    Pokaż taką recenzję, albo raczej recenzje.

    > Ale bywa i tak. Ja tankuje jak mam rezerwe, czesto gdy komputer pokazuje
    > <10 mil zasiegu i tak samo bym jezdzil elektrykiem. Zrozum, ze to nie ja
    > jestem dla ulomnej technologii tylko technologia ma byc dla mnie.

    Ale BEV to nie ICE, jego łąduje się cyklicznie a nie zjeżdżając do zera.
    Czy to tak trudno pojąć? Ja się podpinam czasem 4-5x dziennie, literalnie
    po każdej podróży i nadal większość doby samochód się nie ładuje, bo nie ma
    takiej potrzeby.

    > Nie wiem, moge zapytac przy okazji. Kolo od Zoe ma wallboxa wiec na
    > pewno szybciej i taniej bo ma jeszcze panele. Kolo od Leafa laduje z
    > gniazdka 230v.

    Czyli znowu, nie wiesz ale się wypowiesz.
    A podobno nie trzeba mieć lodziarni...

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 39. Data: 2022-02-23 11:38:50
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Feb 2022 11:26:43 +0100, Myjk

    >> Gdzie jest wiarygodne zrodlo?

    Coś mi się nie wkleiło

    https://www.google.com/search?q=average+car+trip+len
    gth+eu&oq=average+car+trip+length+eu
    Masz tu graficznie nawet
    https://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-
    by-sector/transport/distance-travelled-by-car.html

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 40. Data: 2022-02-23 11:47:47
    Temat: Re: Wodorowe Renault
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.02.2022 o 09:08, Myjk pisze:
    > Tue, 22 Feb 2022 11:43:33 +0100, J.F
    >
    ...
    >
    >> Bo srednia srednią, ale jak pól bloku wyjedzie na wycieczkę i bedzie
    >> chciało uzupelnic 80km, to bezpieczniki wywali.
    >> A nawet te 40km bedzie za duzo, jak wszyscy sobie timery zaprogramuja
    >> na 22:00
    >
    > I znowu to samo. Założenie że wszyscy, szczególnie wszyscy w blokach, nagle
    > będą mieć EV jest z tyłka. Założenie że wszyscy nagle jednego dnia będą
    > chcieli wyjechać jest z tyłka, tak samo że zjeżdżą baterię wycieczką dzień
    > wcześniej i że wszyscy będą ustawiać timery na 22.

    No nie, timery będą załączali na 22 bo wtedy zaczyna się tania taryfa i
    nikt nie będzie gimnastykował umysłu by załączyć o innej porze. Tak samo
    dzieje się z bojlerami. A 13-15 to już w ogóle, nikt nie będzie
    ryzykował, że mu się samochód nie zdąży doładować albo woda nagrzać. To
    jest problem sztywnych taryf. Kiedyś ludzie nie mieli timerów, więc się
    to załączanie jakoś rozpraszało. Z drugiej strony, w środku nocy nikt
    bojlera nie był w stanie załączyć. Ale skoro teraz też nie załącza to
    tylko gorzej jest przez to dokładne załączanie z godziną rozpoczęcia taryfy.

    >
    >> no wlasnie do sredniej to nie musi, chyba, ze zamierza dwie trasy w
    >> dwa dni zrobic.
    >> Co mozna tez rozwiazac, ze blok robi gniazdka 1kW i stawia czy dwie
    >> wieksze ładowarki dla potrzebujacych.
    >
    > Można też pojechać na szybką ładowarkę -- ale uparcie to pomijacie bo wam
    > nie pasuje do tezy wyciągniętej z tyłka.

    Kiedy? O 17-tej jak już panele nie pracują? Żeby elektryki nie obciążały
    sieci nadmiernie trzeba je móc ładować wszędzie.

    W kontekście samochodów elektrycznych te problemy jeszcze nie są realne,
    ale z czasem takimi staną się bo samochodów przybędzie i tych szybkich
    ładowarek przybędzie.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: