-
21. Data: 2022-02-22 01:19:54
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello K,
Monday, February 21, 2022, 11:00:29 PM, you wrote:
>>>>> Ale jakto, przeciez wodor wybucha i zabija wszyskich w promieniu 10km, a
>>>>> baterie sie tak szybko rozwijaja, ze juz niedlugo czas ladowania do 100%
>>>>> z gniazdka 230V spadnie ponizej 30h! Taki cios..
>>>> Już teraz, ignorancie galopujący, z gniazdka domowego da się ładować
>>>> znacznie szybciej.
>>> No faktycznie z 1 fazy przy 16A majac do dyspozycji 3.7kW takiego EQC400
>>> od 0 do 100% naladujemy w 25h.
>> A dlaczego 16A? Jeśli masz tylko jedną fazę, to możesz dostać nawet
>> 32A. I wtedy czas spada do 12.5 h.
> No wlasnie, pytanie czy wszedzie mozesz. Majac dom i mozliwosci
> techniczne owszem.
Mając dom, mogę mieć 3x35 A albo i 3x63 A. Obecnie w mieszkaniu mam
3x25 A i moc umowną 14 kVA. Przy obecnej instalacji mógłbym podnieść
do max 24 kVA (3x35 A) ale i tak mam wyprowadzone gniazdo 3f tylko 11
kVA (3x16 A). Dla ewentualnego samochodu elektrycznego w przyszłości
wystarczy z naddatkiem. Jak dożyję sensowych cen, co jest mało
prawdopodobne.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
22. Data: 2022-02-22 01:39:03
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 21.02.2022 o 22:40, Myjk pisze:
> Mon, 21 Feb 2022 17:54:55 +0100, J.F
..
>
> Poza tym więcej ludzi mieszka w domach niż w blokach i ta proporcja się
> nadal zwiększa, szczególnie ostatnio.
Ale bogatych czy biednych?
-
23. Data: 2022-02-22 07:49:54
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 21-02-2022 o 17:27, Myjk pisze:
> Mon, 21 Feb 2022 16:08:35 +0000, K
>
>> No faktycznie z 1 fazy przy 16A majac do dyspozycji 3.7kW takiego EQC400
>> od 0 do 100% naladujemy w 25h.
>
> Po pierwsze, ignorancie zafajdany, w domach są w większości trzy
> "gniazdka", i ładowarki też są na trzy "gniazdka".
Słucham?
> Po drugie skąd założenie
> że 16A,
Więcej na zwykłym gniazdku być nie może.
Więc nie ściemniaj.
> skoro może być więcej, wielokrotnie więcej? Ja mam w domu
> zwiększoną moc do 24kW czyli 3x8kW.
Ale nie na ZWYKŁYM gniazdku 230V.
-
24. Data: 2022-02-22 07:53:15
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 21-02-2022 o 17:54, J.F pisze:
> No wlasnie - domowe ładowarki są na 3f?
A co to jest "domowa ładowarka"?
Standardowe evse zazwyczaj ma coś koło 10A na 1 fazie.
Dokupić można dowolne.
> Cos tam pisza, ze ten EQC400 moze miec wallbox 11kW
Możesz podłączyć każdeo evse 11 kW, nie musi być wallbox.
>
>> Po drugie skąd założenie
>> że 16A, skoro może być więcej, wielokrotnie więcej? Ja mam w domu
>> zwiększoną moc do 24kW czyli 3x8kW.
>
> Ale stosowna ładowarka bedzie za droga :-P
W niektórych firmach (tj. samochodach), żadnej evse na 230 v nie
dostaniesz za friko (w cenie samochodu).
Więc co znaczy "za droga"?
Tak, taka na 11 kW będzie droższa o np. kilkaset zł od takiej na 2,3 kW.
Ale jeśli masz możliwość szybszego ładowania., to zdecydowanie warto
dopłacić.
-
25. Data: 2022-02-22 11:19:36
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Feb 2022 07:53:15 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 21-02-2022 o 17:54, J.F pisze:
>> No wlasnie - domowe ładowarki są na 3f?
> A co to jest "domowa ładowarka"?
> Standardowe evse zazwyczaj ma coś koło 10A na 1 fazie.
> Dokupić można dowolne.
>
>> Cos tam pisza, ze ten EQC400 moze miec wallbox 11kW
>
> Możesz podłączyć każdeo evse 11 kW, nie musi być wallbox.
Tylko ze 10A na 1 fazie to 2.3kW.
A jak pisales - nie kazdy samochod sie laduje z 3f.
>>> Po drugie skąd założenie
>>> że 16A, skoro może być więcej, wielokrotnie więcej? Ja mam w domu
>>> zwiększoną moc do 24kW czyli 3x8kW.
>>
>> Ale stosowna ładowarka bedzie za droga :-P
>
> W niektórych firmach (tj. samochodach), żadnej evse na 230 v nie
> dostaniesz za friko (w cenie samochodu).
>
> Więc co znaczy "za droga"?
> Tak, taka na 11 kW będzie droższa o np. kilkaset zł od takiej na 2,3 kW.
Jak rozumiem - o ile pojazd ma na pokladzie ładowarke 3f, a to nie
jest reguła.
No ale ten wychodzi na to, ze ma, i potrafi ona nawet 11kW ładować.
Ale kolega chce wiecej, 24kW.
To ile musi zaplacic, zeby tak pociagnąc?
Czy musi miec w domu ładowarkę DC juz ... a to nie są tanie rzeczy :-)
> Ale jeśli masz możliwość szybszego ładowania., to zdecydowanie warto
> dopłacić.
J.
-
26. Data: 2022-02-22 11:43:33
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 21 Feb 2022 22:40:52 +0100, Myjk wrote:
> Mon, 21 Feb 2022 17:54:55 +0100, J.F
>> No wlasnie - domowe ładowarki są na 3f?
>> Cos tam pisza, ze ten EQC400 moze miec wallbox 11kW
>
> Oczywiście że są. Nawet miałem sobie kupić taką, bo mnie męczy zabieranie
> EVSE z jednego domu do drugiego, ale odłożyłem jeszcze bo jej nie
> wykorzystam aktualnie.
> https://swiatbaterii.pl/ladowarki-ev/36478-ladowarka
-wallbox-gc-ev-powerbox-22kw-z-kablem-type-2-6m-do-l
adowania-samochodow-elektrycznych-i-hybryd-plug-in.h
tml
No fajnie, jest EVSE ... ale czy EQC400 potrafi z niej pociagnac 22kW?
Bo opis ma, jakby z AC potrafil tylko 11kW, a i to nie jest pewne
"Moze to byc wyposazenie dodatkowe".
Choc nie, to chyba tylko drobna pomylka webmastera - w innym miejscu
22kW.
>>> Po drugie skąd założenie
>>> że 16A, skoro może być więcej, wielokrotnie więcej? Ja mam w domu
>>> zwiększoną moc do 24kW czyli 3x8kW.
>> Ale stosowna ładowarka bedzie za droga :-P
>
> Mówimy o zmiennym, takie ładowarki nie są wcale bardzo drogie jw.
>
>> A pamietasz nasze dyskusje ze Shrekiem?
>> Nowoczesny blok, kazde mieszkanie ma 3*16A czyli ~11kW,
>> a blok 1/10 sumy tego. Taka norma.
>> Wszyscy naraz to mogą ładowac 1kW a nie 11kW.
>> Na osiedlu tez masz podobnie:-)
>
> Wasze założenia były z tyłka, takich co potrzebują większej mocy niż 1kW
> jest promil. Większość przejeżdza 20-40km dziennie, a to jest w porywach
> 10kWh.
To jest raczej twoje załozenie z tylka.
Przejezdzam 10kkm rocznie, to mi wystarczy zasieg 30 km, wiecej mi nie
trzeba.
Co prawda sam sie ze Shrekiem spieralem, ze przeciez to sie usrednia,
i nocnej nadwyzki nam na srednią wystarczy.
Pozostaje kwestia jak to rozwiazac - wbudowac w samochodach funkcje
"ładuj sie małą mocą przez 8h", jakis rotacyjny system
zabezpieczen/wylaczen w garażu/osiedlu, smartgrid sie zdążą rozwinąć i
do samochodów trafia, czy po prostu przydziałowe gniazdko 1kW i nic
wiecej :-)
Bo srednia srednią, ale jak pól bloku wyjedzie na wycieczkę i bedzie
chciało uzupelnic 80km, to bezpieczniki wywali.
A nawet te 40km bedzie za duzo, jak wszyscy sobie timery zaprogramuja
na 22:00
> Czyli nadal można to 1kW mocy uzupełnić. Albo pojechać raz w
> tygodniu na szybką ładowarkę, skoro już ktoś musi, mieszkając w bloku, mieć
no wlasnie do sredniej to nie musi, chyba, ze zamierza dwie trasy w
dwa dni zrobic.
Co mozna tez rozwiazac, ze blok robi gniazdka 1kW i stawia czy dwie
wieksze ładowarki dla potrzebujacych.
> Poza tym więcej ludzi mieszka w domach niż w blokach i ta proporcja się
> nadal zwiększa, szczególnie ostatnio.
Troche bym polemizowal, patrzac na budowe nowych blokow we Wroclawiu.
Ale ... na osiedlu jest ten sam problem, tylko normy troche inne.
>> Raczej godzine, jak tylko 11kW.
>> Kolejna sprawa, ze nawet jak ktos wroci z wycieczki i bedzie mial
>> pustą baterie ... to niekoniecznie musi naładowac zaraz do pelna.
>> 100km przez noc mu pewnie starczy na dzien kolejny,
>> wiecej doladuje sobie w kolejne noce.
>
> <przecieram oczy>
W jakim sensie?
J.
-
27. Data: 2022-02-22 11:49:34
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 21 Feb 2022 22:28:04 +0100, Myjk wrote:
> Mon, 21 Feb 2022 16:40:15 +0000, K
>> W jednych domach tak w innych nie.
>
> Zwiększenie mocy nie stanowi żadnego problemu.
> W końcu niemałe piniondze biorą za to.
Ktore spoldzielnia czy wspolnota musi zaplacic.
Przekonasz wszystkich?
Czy sobie zamowicie osobne przyłącze do garażu?
Ale pieniadze to tylko pol problemu - trzeba wiekszy transformator,
budynek na niego, plac, rozkopy ziemne, byc moze rozbudowa sieci w
calym rejonie i dalej.
>> Jeszcze inni mieszkaja w bloku i nie
>> maja tego komfortu
> Tak, tak, już widzę gościa co mając EQC mieszka w bloku i trzyma go na
> parkingu pod latarnią. A jeśli nawet, to ma jeszcze mniejsze przebiegi.
Rozne sa bloki. Takie z mieszkaniami po 2 mln tez.
A facet z EQC moze i na codzien ma 5 km, ale skad wiesz, jakie ma
hobby na weekend ?
Np wyskoczyc nad jezioro na Mazury ... do wlasnego jachtu ...
>> wiec z tym ignorantem to bym sie na twoim miejscu tak
>> nie wychylal... a srednio to ja i moj pies mamy po trzy nogi.
>
> Wyświchtany tekst, a fakty są takie, że WIEKSZOŚĆ ma takie przebiegi,
> nawet J.F co twierdzi podobnie jak ty.
Co nie znaczy, ze wiecej niz 40 km nigdy nie naladuje.
J.
-
28. Data: 2022-02-22 12:00:52
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-02-2022 o 11:19, J.F pisze:
> On Tue, 22 Feb 2022 07:53:15 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 21-02-2022 o 17:54, J.F pisze:
>>> No wlasnie - domowe ładowarki są na 3f?
>> A co to jest "domowa ładowarka"?
>> Standardowe evse zazwyczaj ma coś koło 10A na 1 fazie.
>> Dokupić można dowolne.
>>
>>> Cos tam pisza, ze ten EQC400 moze miec wallbox 11kW
>>
>> Możesz podłączyć każdeo evse 11 kW, nie musi być wallbox.
>
> Tylko ze 10A na 1 fazie to 2.3kW.
A jaki to ma związek z tym co napisałem?
Bo to na co odpowiadałem widać w cytacie.
I na nic więcej w tym zdaniu nie odpowiadałem.
Nauczysz się kiedyś używać usenetu, czy nie ma takiej opcji?
>
> A jak pisales - nie kazdy samochod sie laduje z 3f.
To było rok/dwa temu.
Teraz to już zdecydowana większość.
>> Więc co znaczy "za droga"?
>> Tak, taka na 11 kW będzie droższa o np. kilkaset zł od takiej na 2,3 kW.
>
> Jak rozumiem - o ile pojazd ma na pokladzie ładowarke 3f, a to nie
> jest reguła.
Coraz częściej jest.
> Ale kolega chce wiecej, 24kW.
A tyle toto łyknie?
> Czy musi miec w domu ładowarkę DC juz ... a to nie są tanie rzeczy :-)
Nie, evse 22 kW jest równie łatwo dostępne jak 11 kW.
Tylko nieco droższe - może o tysiąc zł (dla tanich sprzętów rzecz jasna)?
-
29. Data: 2022-02-22 12:02:17
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-02-2022 o 11:49, J.F pisze:
> On Mon, 21 Feb 2022 22:28:04 +0100, Myjk wrote:
>> Mon, 21 Feb 2022 16:40:15 +0000, K
>>> W jednych domach tak w innych nie.
>>
>> Zwiększenie mocy nie stanowi żadnego problemu.
>> W końcu niemałe piniondze biorą za to.
>
> Ktore spoldzielnia czy wspolnota musi zaplacic.
Gdzie wyczytałeś, że w kontekście EQS jest mowa o spółdzielni czy
wspólnocie?
Nie każdy musi mieć już teraz bev.
-
30. Data: 2022-02-22 12:11:20
Temat: Re: Wodorowe Renault
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Feb 2022 12:00:52 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 22-02-2022 o 11:19, J.F pisze:
>> On Tue, 22 Feb 2022 07:53:15 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 21-02-2022 o 17:54, J.F pisze:
>>>> No wlasnie - domowe ładowarki są na 3f?
>>> A co to jest "domowa ładowarka"?
>>> Standardowe evse zazwyczaj ma coś koło 10A na 1 fazie.
>>> Dokupić można dowolne.
>>>
>>>> Cos tam pisza, ze ten EQC400 moze miec wallbox 11kW
>>>
>>> Możesz podłączyć każdeo evse 11 kW, nie musi być wallbox.
>>
>> Tylko ze 10A na 1 fazie to 2.3kW.
>
> A jaki to ma związek z tym co napisałem?
> Bo to na co odpowiadałem widać w cytacie.
> I na nic więcej w tym zdaniu nie odpowiadałem.
>
> Nauczysz się kiedyś używać usenetu, czy nie ma takiej opcji?
>
>> A jak pisales - nie kazdy samochod sie laduje z 3f.
>
> To było rok/dwa temu.
> Teraz to już zdecydowana większość.
>
>>> Więc co znaczy "za droga"?
>>> Tak, taka na 11 kW będzie droższa o np. kilkaset zł od takiej na 2,3 kW.
>>
>> Jak rozumiem - o ile pojazd ma na pokladzie ładowarke 3f, a to nie
>> jest reguła.
>
> Coraz częściej jest.
>
>> Ale kolega chce wiecej, 24kW.
>
> A tyle toto łyknie?
>
>> Czy musi miec w domu ładowarkę DC juz ... a to nie są tanie rzeczy :-)
>
> Nie, evse 22 kW jest równie łatwo dostępne jak 11 kW.
> Tylko nieco droższe - może o tysiąc zł (dla tanich sprzętów rzecz jasna)?
Ale czy samochód tyle łyknie, czy projektanci juz sie skupili na DC,
a AC po macoszemu :-)
J.