    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wodorowe Renault
    Date: Wed, 23 Feb 2022 11:28:14 +0000

    On 23/02/2022 10:26, Myjk wrote:
    > Wed, 23 Feb 2022 09:43:18 +0000, K

    > Nie teoria tylko dane statystyczne GUS. Zresztą nie trzeba mieć danych,
    > wystarczy popatrzeć jak absurdalnie duże ilości domów się budują pod
    > miastami.

    > 40km to robią zachodni europejczycy, wschodni robią w porywach 20km
    > dziennie. Nawet jak odjąć weekendy to wychodzi 30km dziennie.

    > Celowo to ty dyskredytujesz EV twierdząc że wszyscy i wszędzie muszą się
    > przesiadać na BEV, co jest tak samo absurdalne jak twierdzenie że wszyscy
    > muszą mieć autobusy czy ciężarówki bo czasem mają wypady rodzinne albo
> [...]

    Dyskredytuje wywiernie presji i obecna technologie.

    > Sugeruję że na jednym przykładzie jęczącego głąba co nie potrafi dobrać
    > samochodu do swoich potrzeb rysujesz sobie obraz całości. Jakoś nie
    > widziałem abyś się tak pultał jak ludzie płakali że im się DPF w dizelku
    > zatyka, bo kupili ropniaka żeby 10m (w dwie strony!) do pracy przejeżdżać
    > bo raz w roku sobie do Bułgarii musieli pojechać i było wtedy oszczędnie.

    Alez wielokrotnie sie smialem z ludzi kupujaych diesla do jazdy po
    miescie i placzacych z powodu DPF. Tyle tylko, ze ten DPF sie nie
    zapycha co kilka dni/tygodni czy nawet miesiecy i mozna go czyscic nawet
    bez demontazu.

    > Jak tylko się EV zapali to jesteś jednym z pierwszych który takiego "niusa"
    > wrzuca albo komentuje. Że w tym czasie płoną 3 spaliniaki, ale na nikim to
    > wrażenia nie robi, a które i tak palą się zazwyczaj doszczętnie, bo zanim
    > dojedzie straż to już jest po ptokach, emitując w sumie więcej syfów, to
    > już pomijasz.

    No nie do konca, bo spalinowego da sie ugasic jesli podejdziesz do tego
    szybko i sprawnie (zalezy czy sie pali olej czy cos innego) z
    elektrycznym to jest niewykonalne bo zawsze sie pala baterie do ktorych
    nie ma dostepu.

    > Kiedy? Za 15 lat? Ale opinię sobie budujesz na dzisiejszych warunkach. I
    > oczywiście nie widzisz w tym kompletnie żadnego absurdu.

    Nie, za 5 albo 8 bo wiekszosc o ile nie wszyscy producenci zapowiedzieli
    koniec produkcji spalinowych na dlugo przed deadlinem. Wybacz ale nie
    licze na to, ze cos sie w kwestii baterii zmieni na plus. Na dzis
    wychodzi na to, ze przyszlosc jest w wodorze.

    > Pokaż taką recenzję, albo raczej recenzje.

    > Ale BEV to nie ICE, jego łąduje się cyklicznie a nie zjeżdżając do zera.
    > Czy to tak trudno pojąć? Ja się podpinam czasem 4-5x dziennie, literalnie
    > po każdej podróży i nadal większość doby samochód się nie ładuje, bo nie ma
    > takiej potrzeby.

    Nie trudno. Tylko nie w tym rzecz. Pisalem juz, ze technologia jest dla
    mnie, a nie ja dla technologii. I albo oferuje mi ten sam albo lepszy
    komfort albo nie jest godna mojej uwagi.

    > Czyli znowu, nie wiesz ale się wypowiesz.
    > A podobno nie trzeba mieć lodziarni...

    No to kupie Leafa i Zoe zeby sie dowiedziec :)