  • 81. Data: 2010-07-09 10:44:13
    Temat: Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Może gdyby tak czymś popijać dla obniżenia stężenia, to człowiek się nie
    > zatruje?

    Raczej rozpuscic cos w wodzie (jak rozumiem chodzi o destylowana)

    Po prostu oba plyny beda dazyc do wyrownani 'stezenia' rozpuszczonych soli
    (glownie). A ze w ciele masz duz rozpuszczonych rzeczy a w destylowanej nie,
    to wyssie ci wszelkie zyciodajne sole mineralne.

    Dlatego indianie zawsze pija wode z czyms. obojetne, maniok, liscie (napar)
    cokolwiek byle nie sama wode. U nich dochodzi duze parowanie. Dlatego tez my
    pijemy wode mineralna na powietrzu

  • 82. Data: 2010-07-09 11:33:07
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.07.2010 12:44, schrieb Bronek (bryx) Tatukl:

> [...]
    > cokolwiek byle nie sama wode. U nich dochodzi duze parowanie. Dlatego tez my

    Normalna destylowana jest co prawda niezdrowa, ale nie za bardzo. Może
    prowadzić do zgonu tylko wtedy, gdy się nic innego nie pije i nie je. W
    szczególności duże ilości (n litrów, n >> 1). Woda czysta (np. używana w
    reaktorach atomowych) jest bardzo niezdrowa i może powodować
    podrażnienie skóry i naskórków.
    Szkodliwość dwuwodorku tlenu objawia się w wysokich temperaturach, gdzie
    przez pot wydalana jest duża ilość minerałów. W szczególności brak NaCl
    powoduje pragnienie. Człowiek pije i jest coraz bardziej spragniony i w
    końcu może wziąć i zejść. Dlatego należy jeść sól w upały.

    Waldek

  • 83. Data: 2010-07-09 12:50:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Normalna destylowana jest co prawda niezdrowa, ale nie za bardzo. Może
    > prowadzić do zgonu tylko wtedy, gdy się nic innego nie pije i nie je.

    Woda destylowana znakomicie nadaje się do parzenia herbaty. Wspomniana
    osmoza powoduje, że w trakcie parzenia z wióra wydobywa się wszystko,
    co najlepsze (łacznie z solami, których w wodzie destylowanej brak).
    Jak ktoś ma w domu twardą wodę, powinien herbacianą esencję przyrządzać
    na destylowaniej. Może w ten sposób zaoszczędzić na herbacie i poprawić
    przy tym jej smak.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2010-07-09 13:12:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, July 9, 2010, 2:50:38 PM, you wrote:

> [...]
    > Jak ktoś ma w domu twardą wodę, powinien herbacianą esencję przyrządzać
    > na destylowaniej. Może w ten sposób zaoszczędzić na herbacie i poprawić

    Nieprawda. Herbata parzona w wodzie destylowanej lub demineralizowanej
    jest wręcz niesmaczna. Podobnie jest z parzeniem herbaty w wodzie
    nadmiernie filtrowanej (świeżo założone filtry Brita itp.). Ba, woda
    gotowana w zbyt czystym czajmiku też daje niesmaczny napar i wie o tym
    każdy Anglik, pielęgnując w czajniku choć minimalną warstwę kamienia
    kotłowego.

    Owszem, herbata zaparzona bardzo czystą wodą daje idealną klarowność,
    nie tworzą się żadne osady i "smak" (czy raczej jego brak) jest
    powtarzalny. Ale naprawdę mocny napar o dobrym aromacie wymaga wody
    stosunkowo twardej - na przykład doskonale do parzenia herbaty nadaje
    się woda mineralna Staropolanka.

    Smak i kolor herbaty psuje żelazo i chlor. Czyli woda ze złóż
    oligoceńskich, zawierająca spore ilości żelaza wymaga filtrowania.
    Złoża jurajskie dają wodę zbyt twardą nawet na mój gust. Nadmiar soli
    wapnia rzeczywiście blokuje uwalnianie z liści garbników i herbata
    traci na wyrazistości.

    Krótko: potrzeba równowagi.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 85. Data: 2010-07-09 13:32:20
    Temat: [OT] Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    > Krótko: potrzeba równowagi.

    ;)
    to jeszcze napisz, ze warto uzywac ceramiki bo wyplukuje (czasem rozpuszcza)
    zwiazki zelaza i wapnia zawarte w glinie. Najlepiej zatem nadaje sie gorszej
    jakosci fajans niz droga porcelana.

    tylko.... chyba totalnie off topic.

    P.S. A nie wiem czy wiecie, ze amerykanie znalezli wreszcie sposob by
    zasilac samochody woda. Taki samochod jeżdzi całkiem sprawnie na wodzie.
    Musi byc to tylko woda z zatoki meksykanskiej

  • 86. Data: 2010-07-09 13:36:08
    Temat: Re: [OT] Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bronek,

    Friday, July 9, 2010, 3:32:20 PM, you wrote:

> [...]
    > zwiazki zelaza i wapnia zawarte w glinie. Najlepiej zatem nadaje sie gorszej

    E, tam. Bez przesady. Naprawdę wystarcza do gotowania czajnik z
    warstewką kamienia. Nie jestem jakimś tam wielkim smakoszem - po
    prostu piję dużo herbaty - nie piję w ogóle kawy. I tyle.

    Wiesz za co Kain zabił Abla?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 87. Data: 2010-07-09 13:58:57
    Temat: Re: Re: Woda w benzynie - jak wykryć?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Fri, 9 Jul 2010 15:12:37 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Nieprawda. Herbata parzona w wodzie destylowanej lub demineralizowanej
    >jest wręcz niesmaczna.

    Obaj macie rację :-)
    W czasach, gdy dostępny był tylko Ulung i Gruzińska parzyłem herbatę
    na wodzie destylowanej, znakomicie poprawiało to ich smak. Jakiś
    miesiąc temu spróbowałem zaparzyć zwykłego, żółtego Liptona na
    destirowce, nie dało się tego pić.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 88. Data: 2010-07-09 14:06:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Friday, July 9, 2010, 3:58:57 PM, you wrote:

> [...]
    > na wodzie destylowanej, znakomicie poprawiało to ich smak. Jakiś
    > miesiąc temu spróbowałem zaparzyć zwykłego, żółtego Liptona na

    Nie porównuj Ulung do Gruzińskiej (rozdrobnione siano), bardzo proszę.
    Ulung była dość podłą, ale jednak chińską herbatą. W tamtych czasach
    dostępna była też Madras a za schyłkowego Gierka całe mnóstwo innych
    herbat. Posucha trwała krótko na szczęście - max. 2 lata (1982/83) -
    wtedy faktycznie zdobycie czegoś lepszego od Gruzińskiej było
    problemem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 89. Data: 2010-07-09 15:19:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > na wodzie destylowanej, znakomicie poprawiało to ich smak. Jakiś
    > miesiąc temu spróbowałem zaparzyć zwykłego, żółtego Liptona na

    "Żółty Lipton", to ten taki w torebkach ekspresowych, prawda? To są
    całkiem inne sprawy. Pisałem o parzeniu herbaty, czyli o przyrządzaniu
    naparu (esencji) i późniejszym dolewaniu wody. Moczenie szczura w wodzie
    w kubku, to już inny temat.

    --
    Jarek

  • 90. Data: 2010-07-09 15:35:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, July 9, 2010, 5:19:25 PM, you wrote:

    > "Żółty Lipton", to ten taki w torebkach ekspresowych, prawda? To są
    > całkiem inne sprawy. Pisałem o parzeniu herbaty, czyli o przyrządzaniu
    > naparu (esencji) i późniejszym dolewaniu wody.

    Herbata po rosyjsku? Bez sensu.

    > Moczenie szczura w wodzie w kubku, to już inny temat.

    Już wolę wymoczka od esencji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl